• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

تغییر وضعیت بهار از نارنجی به زرد /خبر مرگ نماینده بر اثر کرونا، مردم را هوشیارتر کرده

  • کد خبر : 76840
  • 02 مرداد 1399 - 10:30
تغییر وضعیت بهار از نارنجی به زرد /خبر مرگ نماینده بر اثر کرونا، مردم را هوشیارتر کرده

انتشار خبر فوت، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ مردم شهر بهار را بیش از پیش نسبت به خطر بیماری کرونا هوشیارتر کرده و این نشان می دهد انتشار اخبار بومی تاثیر مستقیمی در رفتار اجتماعی افراد دارد و هر چه اطلاع مردم از اخبار بومی بیشتر باشد، خطر را نزدیک تر به خود حس کرده […]

انتشار خبر فوت، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ مردم شهر بهار را بیش از پیش نسبت به خطر بیماری کرونا هوشیارتر کرده و این نشان می دهد انتشار اخبار بومی تاثیر مستقیمی در رفتار اجتماعی افراد دارد و هر چه اطلاع مردم از اخبار بومی بیشتر باشد، خطر را نزدیک تر به خود حس کرده و مراقبت های بیشتر را پیشه می کنند.

به گزارش عصر همدان، روز ۲۳ تیر ماه خبر درگذشت نماینده مردم بهار و کبودراهنگ مردم ما را با شوک عجیبی روبرو کرد، هیچ یک از شهروندان ما انتظار این خبر را نداشتند و بعد از تائید این خبر همه از وفا نکردن بهارستان به نماینده و اینکه کرونا فقیر و غنی نمی شناسد سخن می گفتند.

مشاهدات میدانی ما نشان می داد که یک روز پس از انتشار این خبر به طور محسوسی ۹۰ درصد مردم شهر بهار از ماسک استفاده می کردند به گونه ای که حتی برخی از پیرمردانی که در پاتوق های همیشگیشان دور هم جمع می شدند و اعتقادی به ماسک نداشتند، با ماسک و رعایت فاصله بیشتری نسبت به قبل دور هم جمع شده اند.

در روزهای گذشته که با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مصاحبه ای داشتیم وی نیز این موضوع را تائید کرد و در آن تاریخ وضعیت شهرستان بهار نارنجی بود.

در روز گذشته مصطفی آزادبخت، معاون سیاسی امنیتی استاندارد همدان با تشریح وضعیت شهرستان های استان در زمینه بیماری کرونا در جمع خبرنگاران گفت: ملایر، همدان، نهاوند، تویسرکان و کبودراهنگ وضعیت خوبی ندارند، بقیه شهرهای استان نیز در وضعیت زرد هستند.

با توجه به گفته های معاون سیاسی امنیتی استاندارد ، شهرستان بهار از وضعیت نارنجی به زرد تغییر کرده و یکی از عوامل این تغییر وضعیت را می توان در رفتار اجتماعی مردم شهر بهار و تاثیر اخبار بومی بر این رفتار دانست.

این بار اولی نیست که شاهد تغییر رفتار مردم شهر بهار در انتشار اخبار بومی هستیم. نمونه دیگری از این تغییر رفتار اجتماعی را می توان به روزهای ابتدایی انتشار ویروس کرونا در کشور نسبت داد.

زمانی که خبر ابتلای اولین بهاری به ویروس کرونا در رسانه های مجازی این شهرستان منتشر شد، به اذعان بسیاری از فروشنده های مستقر در خیابان اصلی شهر بهار، تردد در شهر بسیار کم شد به طوریکه اکثرا بر این نظر بودند که خبر ابتلای اولین بهاری به بیماری کرونا مردم را باهراس مواجه کرده و شهر را به تعطیلی کشانده است، که این موضوع بعد از یکی دو هفته بار دیگر به حالت عادی برگشت.

آنچه که از گفته های بالا بر می آید، تاثیر اخبار و آگاهی مردم در رفتار اجتماعی است و هر چه اطلاع مردم از اخبار بومی خود بیشتر باشد، خطر را نزدیک تر به خود حس کرده و مراقبت های بیشتر را پیشه می کنند.

حال این مسئله وظیفه سنگین مسئولین شهرستانی را در انتشار اخبار و اطلاعات بومی نشان می دهد، مردم ما انتظار شنیدن اخباری متقن و شفاف از مسئولین دارند و نباید این موضوع را نادیده گرفت.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=76840
  • دیدگاه‌ها برای تغییر وضعیت بهار از نارنجی به زرد /خبر مرگ نماینده بر اثر کرونا، مردم را هوشیارتر کرده بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.