• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

تعاون ساختاری مناسب برای عدالت اجتماعی و اقتصادی است

  • کد خبر : 27809
  • 01 آبان 1398 - 13:48
تعاون ساختاری مناسب برای عدالت اجتماعی و اقتصادی است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تعاون راهکار مناسب برای گردش عدالت اجتماعی و اقتصادی است افزود: فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت های اقتصادی است.   به گزارش عصر همدان؛ احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  پیش از ظهر امروز […]

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تعاون راهکار مناسب برای گردش عدالت اجتماعی و اقتصادی است افزود: فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت های اقتصادی است.

 

به گزارش عصر همدان؛ احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  پیش از ظهر امروز در نشست با فعالان بخش تعاون و مراسم معرفی تعاونی های برتر استان با اشاره به مزیت‌های تعاونی‌ها در کشور، گفت: تعاونی‌ها بهترین ساختار جهت اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی هستند که در ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال موثرند.

وی افزود: تعاونی‌ها با برخورداری از شبکه بزرگ افقی و عمودی به رشد و توسعه سرمایه اجتماعی کمک کرده و سازماندهی مناسب منابع انسانی و سرمایه‌های خرد و کوچک از مهمترین مزیت آن است.

توصیفیان با بیان اینکه گسترش فرهنگ تعاون، باعث کارآفرینی و افزایش توسعه و عدالت اجتماعی و توزیع بهتر و مناسب تر ثروت در جامعه می شود عنوان کرد: توزیع علم و ثروت را باید با اشاعه فرهنگ تعاون عملیاتی کرد و گسترش فرهنگ تعاون می تواند کشور را در حوزه اقتصادی به استقلال برساند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تعاونی ها سازمان ها و نهادهای مردمی هستند که در عین برخورداری از خصوصیات و مشخصات یک واحد اقتصادی و تجاری ، دارای ارزش های مکتبی و اجتماعی هم می باشند تاکید کرد:  یکی از اهداف والای تعاون، ساختن انسانی با مسئولیت های فردی و جمعی است و تعاون روش موثری برای نیل به مشارکت واقعی و حقیقی و دائمی همه ی مردم در اجرای برنامه های بسط و توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: تعاون راهکار مناسب برای گردش عدالت اجتماعی است و اقتصاد تعاون با نگرش اقتصاد انسان محور، دارای ویژگی های رشد گرایی و باز توزیعی است.

توصیفیان ادامه داد: فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال  و استفاده از ظرفیت های اقتصادی است به گونه ای که تعاون موجب تجمیع سرمایه ها، سرمایه گذاری داخلی، مشارکت افراد در برابری فرصت ها است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه تعاون از مصادیق کنش های متقابل پیوسته برای دستیابی به هدف و یا هدف هایی معین است افزود: تقویت تعاون شیوه ای در اقتصاد است که راهی بین نظام اقتصاد سرمایه داری و نظام سوسیالیستی در نظر گرفته شده و به راه سوم مشهور گردیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تکیه بر توان تعاون و شرکت های تعاونی که چتر گسترده آنها اقشار کم درآمد و آسیب پذیر را پوشش می دهد در واقع زیرساخت اقتصاد مقاومتی در کشور است یادآورشد: رویکرد این اداره کل، حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی ها است.

توصیفیان گفت: آموزش، حمایت و هدایت تعاونیها، جذب مناسب کمی و کیفی تسهیلات اشتغالزا، تشکیل کمیته صیانت از تعاونیها و روبه اتمام بودن واگذاری تعاونیهای مسکن مهر استان ( تحقق ۹۹  درصدی)، کسب رتبه ممتاز و برتر ملی استان در جشنواره تعاونیهای برتر در سطح کشور بخشی از فعالیت های همکاران ما در بخش تعاون است.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۱۲۷ تعاونی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۶۰۶ تعاونی تولیدی، تعداد ۳۴۰ تعاونی خدمات و تعداد ۱۸۱ تعاونی توزیعی را شامل می شوند اظهار داشت: پراکندگی و گستردگی موضوع فعالیت این شرکت در استان متنوع است و مجموعا تعداد ۵۱ طرح  با فرصت شغلی ۷۲۱ نفر در هفته دولت و تعاون افتتاح شد که از این طرحها تعداد ۱۷ طرح با فرصت شغلی ۲۵۷ نفر، صنعتی و معدنی، تعداد ۱۹ طرح با فرصت شغلی ۲۳۹ نفر کشاورزی،۱ طرح با فرصت شغلی ۶۰ نفر در بخش مسکن و  ۱۴ طرح با فرصت شغلی ۱۶۵ نفر خدماتی می باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به چهاردهمین سال انتخاب تعاونی های برتر استان همدان با هدف ترویج فرهنگ تعاون گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است کسب و کارهای تعاونی عرصه های اقتصادی و اجتماعی نقش آفرینی می کنند.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=27809
  • دیدگاه‌ها برای تعاون ساختاری مناسب برای عدالت اجتماعی و اقتصادی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.