• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد:

تحقق تعالی مکتب تشیع از مجرای تقویت زیارتگاه‌ها

  • کد خبر : 197334
  • 22 شهریور 1402 - 12:24
تحقق تعالی مکتب تشیع از مجرای تقویت زیارتگاه‌ها
نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان به خلق حماسه غرور آفرین اربعین، وحدت شیعیان حول زیارت اباعبدالله (ع) و عتبات و اجتماع مومنان در ایام اربعین گفت: آنچه رخ داد یک مانور عظیم اقتدار ملی و تجلی مودت بین مومنین بود.

به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی با بیان اینکه دشمنان سال‌ها به دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمانان بوده و هستند، ادامه داد: با نمایش این مانور عظیم شاهد بودیم مردم آنچه داشتند نثار یکدیگر می‌کردند و همین از خود گذشتگی‌ها انقلاب، کشور و نسل ما را بیمه خواهد کرد.

 

صفری‌افلاکی جان مایه اربعین امام حسین (ع) را «زیارت» دانست و خاطرنشان کرد: زیارت اربعین یعنی همه امت اسلامی یک روز را روز بیعت با سرور و سالار شهیدان قرار دهند.

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: زیارت از اختصاصات ویژه مکتب ناب اسلام است و در زیارت آثار بسیاری به لحاظ برکات مادی و معنوی شاهد هستیم و در روایات نیز بر آن تأکید شده و نباید این نعمت الهی را نادیده بگیریم.

 

صفری‌افلاکی زیارت امامان و امامزادگان را یک سرمایه و نعمت خدادادی برشمرد و اظهار کرد: تعالی مکتب تشیع و تجلی و ثمربخشی آن می‌تواند از مجرای تقویت زیارتگاه‌ها باشد.

 

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی زیارتگاه‌ها و بقاع متبرکه پاسخگوی مراجعه توده مردم برای اقامه مراسمات و زیارات و پناهگاه‌های عمومی برای اهالی یک منطقه یا شهر نیست، گفت: برخی امامزادگان به همت هیأت امنا به شکوه و شوکتی رسیده‌اند و انتظار می‌رود سایر بقاع متبرکه نیز به وضعیت مطلوب برسند.

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: می‌توانیم شهر ۶۰۰ هزار نفری همدان را با احیای سایر بقاع متبرکه – که دارای ظرفیت توسعه هستند- به منظور تکریم امامزادگان و بسترسازی برای امر مقدس انسان‌ساز و جامعه‌ساز «زیارت» تلاش کنیم.

 

صفری‌افلاکی با بیان اینکه برای انجام کار فرهنگی بنیادین در این خصوص نباید از اصل بسترسازی در این حوزه غافل شد، افزود: در این دوره شورای شهر به لزوم تکریم امامزادگان اعتقاد کامل داریم و معتقدیم باید بستر زیارت بقاع متبرکه فراهم شود.

 

وی با تأکید بر اینکه تقویت زیارت بقاع متبرکه به لحاظ فرهنگی و اعتقادی و فراهم کردن بستر گردشگری مذهبی، اثرگذار است، تصریح کرد: تقویت گردشگری مذهبی چه بسا سپری در مقابل آفات احتمالی گردشگری تفریحی باشد.

 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: توسعه فضای امامزادگان قطعاً همت جمعی و هماهنگی بین دستگاه‌ها را می‌طلبد و شورای شهر باید دعوت کننده، سکاندار و میزبان جلسات هماهنگی باشد.

 

صفری‌افلاکی با بیان اینکه زیبنده نیست بقعه برخی امامزادگان به شکل ۲۰۰ و یا ۵۰۰ سال پیش بماند، خاطرنشان کرد: توسعه این فضاها با حفظ اصول و رعایت ضوابط میراثی،  یک تکلیف الهی و قانونی است.

انتهای پیام/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=197334
  • دیدگاه‌ها برای تحقق تعالی مکتب تشیع از مجرای تقویت زیارتگاه‌ها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.