• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

تظاهرات میلیونی مردم عراق خروج نیروهای آمریکا را به مطالبه عمومی تبدیل کرد

  • کد خبر : 45445
  • 05 بهمن 1398 - 8:47
تظاهرات میلیونی مردم عراق خروج نیروهای آمریکا را به مطالبه عمومی تبدیل کرد

رضا سلیمانی با بیان اینکه تظاهرات عراق می تواند بیانگر افکار عمومی گسترده و مسلط در کشور عراق باشد، گفت: تظاهرات میلیونی در لبیک گروههای مختلف باعث شد خروج نیروهای آمریکا به یک مطالبه عمومی تبدیل شود. یک استاد حوزه روابط بین‌الملل در گفتگو با عصر همدان؛ حضور میلیونی مردم عراق برای خروج امریکایی‌ها را […]

رضا سلیمانی با بیان اینکه تظاهرات عراق می تواند بیانگر افکار عمومی گسترده و مسلط در کشور عراق باشد، گفت: تظاهرات میلیونی در لبیک گروههای مختلف باعث شد خروج نیروهای آمریکا به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

یک استاد حوزه روابط بین‌الملل در گفتگو با عصر همدان؛ حضور میلیونی مردم عراق برای خروج امریکایی‌ها را یک بینش سیاسی بالا دانست و اظهار کرد: بعد از ترور شهید قاسم سلیمانی که شخصیت‌های‌ اصلی مبارزه با تروریسم تکفیری، صهیونیستی، وهابی داعش در عراق و سوریه بود، وجهه آمریکایی‌ ها از جهت صداقت در مبارزه با تروریسم، افت پیدا کرد.

وی افزود: پارلمان عراق با وجود اینکه نمایندگان کرد و سنی با لابی آمریکایی‌ها در جلسه رأی‌گیری برای خروج آمریکایی ها از عراق حضور نداشتند، این مصوبه رأی آورد.

سلیمانی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در رابطه با افت محبوبیت خود در بین افکار عمومی و آینده سیاسی خود در عراق، سه سناریو در پیش گرفتند، تصریح کرد: یکی از سناریوها این بود که سعی کنند جلوی تصویب مصوبه اخراج نیروها را بگیرند و حتی لابی‌گری خود را فعال کردند که در نهایت این شکست خورد و مصوبه تصویب شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در مرحله دیگر، بنا داشتند که اعلام کنند این مصوبه اعتبار قانونی ندارد و این امر با فراخوانی جریانی که در صدر عراق قرار داشت، بی نتیجه ماند، افزود: تظاهرات میلیونی در لبیک گروه های مختلف که حتی باهم زاویه داشتند، باعث شد خروج نیروهای آمریکا به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی در ادامه به توئیت پامپئو،وزیر امور خارجه آمریکا به بهانه دلجویی از آیت الله سیستانی اشاره کرد و گفت: در این توئیت برای نزدیک شدن به چهره ای مانند ایت الله سیستانی تلاش شده است، چرا که محبوبیت خاص بین شیعه و سنی عراق دارد.

سلیمانی سناریوی دیگر آمریکا علیه عراق را تهدیدات ترامپ دانست و افزود: در این تهدید آمده اگر مصوبه پارلمان عراق اجرایی شود و نیروهای امریکایی اخراج شوند، عراق را به نوعی تحریم خواهند کرد که در تاریخ سابقه نداشته است.

این استاد روابط بین الملل با اشاره به اینکه سناریوی پایانی که تجزیه عراق است بیان یادآور شد: اگر به حاشیه اجلاس داووس در دیدار ترامپ با رهبر اقلیم کردستان عراق و با رئیس جمهور عراق توجه کنیم، می‌بینیم که به دنبال اجرای پروژه تجزیه عراق و حاکمیت دوگانه اربیل و بغداد هستند‌.

وی گفت: این فراخوان در عراق می تواند بیانگر افکار عمومی گسترده و مسلط در کشور عراق باشد که هر کدام از سناریوهای تحریم و یا تجزیه را یا از بین ببرد و یا حداقل برای امریکا سخت کند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=45445
  • دیدگاه‌ها برای تظاهرات میلیونی مردم عراق خروج نیروهای آمریکا را به مطالبه عمومی تبدیل کرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.