• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

تشویش اذهان عمومی با اعلام تأیید صلاحیت داوطلبان ردصلاحیت شده / تا اعلام قطعی ۵ روز باقی است

  • کد خبر : 45296
  • 04 بهمن 1398 - 13:11
تشویش اذهان عمومی با اعلام تأیید صلاحیت داوطلبان ردصلاحیت شده / تا اعلام قطعی ۵ روز باقی است

تا انتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر از یک ماه دیگر باقی است و براساس تقویم این دوره از انتخابات؛ مرحله اولیه تأیید صلاحیت‌ها از سوی هیأت های نظارت شهرستان و استان انجام و نتایج بررسی اعتراض ثبت نام کنندگان به این فرآیند تا روز ۱۱ بهمن اعلام خواهد شد. به گزارش عصر همدان؛ در شهرستان […]

تا انتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر از یک ماه دیگر باقی است و براساس تقویم این دوره از انتخابات؛ مرحله اولیه تأیید صلاحیت‌ها از سوی هیأت های نظارت شهرستان و استان انجام و نتایج بررسی اعتراض ثبت نام کنندگان به این فرآیند تا روز ۱۱ بهمن اعلام خواهد شد.

به گزارش عصر همدان؛ در شهرستان اسدآباد ۳۵ نفر داوطلب مجلس شورای اسلامی یازدهم شدند که از این تعداد هشت نفر انصراف داده و مابقی در مرحله اول تأیید صلاحیت‌ها از سوی هیأت اجرایی تأیید شدند.

تا انتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر از یک ماه دیگر باقی است و بر اساس تقویم این دوره از انتخابات؛ مرحله اولیه تأیید صلاحیت‌ها از سوی هیأت های نظارت شهرستان و استان انجام و نتایج بررسی اعتراض ثبت نام کنندگان به این فرآیند تا روز ۱۱ بهمن اعلام خواهد شد.

در مرحله دوم تأیید صلاحیتها که از سوی هیأت نظارت انجام شد، از ۲۷ نفر داوطلب باقی مانده اسدآباد پنج نفر تأیید صلاحیت شده و مابقی رد و یا صلاحیت‌شان احراز نشد که البته این آمار قطعی نیست و تا نتیجه واقعی چند روزی باقی است.

در ادامه روند و روز شمار انتخاباتی، داوطلبان مجلس رد و یا عدم احراز صلاحیت شده، چند روزی را فرصت داشتند تا شکایات خود را به شورای نگهبان ارجاع و این شورا نیز موظف به بررسی شکایات است و تا ۱۱ بهمن ماه مراتب تأیید و یا رد صلاحیت را به آنان اعلام خواهد کرد.

اما مسئله که ما را بر آن داشت که در این زمینه قلم بزنیم و مردم را هوشیار کنیم، این است که این روزها در فضای حقیقی و مجازی بعضا شاهد هستیم که برخی از داوطلبان مجلس که رد و یا صلاحیت‌شان تأیید نشده، پا را فراتر از قانون گذاشته و به تبلیغات زودهنگام پرداختند.

برخی از آنان به واسطه طرفدارانشان با تبلیغات غیر قانونی دم از تأیید صلاحیت خود می زنند و مردم را گمراه می‌کنند، این درحالی است که براساس روز شمار انتخابات تا زمان قانونی اعلام نتایج قطعی از سوی شورای نگهبان در روز ۱۱ بهمن ماه، هیچ سندی دال بر تأیید آنان ابلاغ نشده است و هرگونه اظهارنظری در این زمینه واقعیت ندارد.

این روزها بسیاری از داوطلبان مجلس علی رغم اینکه دم از تمکین به قانون زدند، اما نسبت به قانون بی توجه‌اند، به گونه که زمان تبلیغات آزاد و قانونی که از ۲۳ تا پایان بهمن ماه اعلام شده، زودتر از موعد مقرر اقدام به تبلیغات کرده و هر فرصتی را غنیمت شمردند.

در این زمینه بعضا شاهد هستیم که برخی از این داوطلبان مجلس حتی ستاد انتخاباتی فعال کرده و با سؤاستفاده از مراسمات عزاداری ایام فاطمیه خود را مطرح و دم از تأیید صلاحیت می زنند و این درحالی است که تا ۱۱ بهمن ماه به هیچ کدام از داوطلبان ابلاغ نخواهد شد.

و اینکه برخی از داوطلبانی که قرار است در واقع به عنوان یک قانونگذار در امتحان بزرگ انتخابات شرکت کنند، نباید با اینگونه برخوردها و تشویش اذهان عمومی به شعور و فهم و درک آنان توهین کنند کمااینکه مردم هم هوشیارند و قانون را از بر هستند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=45296
  • دیدگاه‌ها برای تشویش اذهان عمومی با اعلام تأیید صلاحیت داوطلبان ردصلاحیت شده / تا اعلام قطعی ۵ روز باقی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.