• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تاکید کرد:

تشدید بازرسی‌ها در ۲ ماه پایانی سال

  • کد خبر : 209964
  • 04 بهمن 1402 - 17:53
تشدید بازرسی‌ها در ۲ ماه پایانی سال
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به تشدید بازرسی‌ها در دو ماه پایانی سال به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: بازرسی از صنوف پوشاک، قنادی، خرده فروشی‌ها، گوشت و مرغ و واحدهای خدماتی از جمله کارواش، خشک شویی و آرایشگری تشدید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ مرضیه یونسی، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد سازمان تعزیزات حکومتی استان از ابتدای سال جاری تاکنون، عنوان کرد: این سازمان طرح‌های ابتکاری را اعلام کرده که این موضوعات علاوه بر استان همدان، در کل کشور اعلام شده و در سایر استان‌ها هم اجراء شده است.

وی با بیان اینکه طرح گشت‌های مشترک شبانه، باتوجه بر اینکه بیشتر کاسبان در صبح انتظار بازرسی را از دستگاه‌های ضابط یا تعزیرات را داشت و برخی از اوقات افزایش قیمت شبانه را در این اصناف مشاهده می‌کردیم که این امر تبعات خود را داشته و آزار و اذّیّت عموم مردم را در پی‌داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به تشکیل گشت مشترک مدیران، بیان کرد: از مدیران دستگاه‌های ضابط که با تعزیزات حکومتی همکاری لازم را داشته‌اند، خواسته‌ایم در گشت‌های شبانه‌ ما هم حضور داشته باشند که خوشبختانه این موضوع نیز مورد استقبال قرار گرفت.

یونسی از انعقاد تفاهم‌نامه بین واحدهای صنفی در پایگاه‌های نظامی خبر داد و گفت: برای نظارت بر حوزه‌های مختلف و واحدهای صنفی که در داخل پایگاه‌های نظامی مانند پایگاه نوژه مغفول مانده بود تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به تشدید بازرسی در پایان سال به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: بازرسی از صنوف پوشاک، قنادی، خرده فروشی‌ها، گوشت و مرغ و واحدهای خدماتی از جمله کارواش، خشک شویی و آرایشگری تشدید می‌شود.

یونسی همچنین افزود: برای ایام نوروز در هر روز سه گروه فعال است و گروه‌ها از مراکز بهداشتی و واحدهای صنفی بازرسی انجام خواهند داد.

وی به تمرکز بر ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع تاکید کرد و ادامه داد: برای بررسی و کنترل قیمت‌ها تمرکز ما بر مبداء و منشاء واحدهای تولیدی است که ببینیم آیا ضوابط را رعایت می‌کنند ‌و این کار را به دو ماه پایانی سال که مقارن است با عید نوروز و ماه مبارک رمضان، وصل کرده‌ایم. این کار را از واحدهای لبنی شروع کرده تا از افزایش خودسرانه قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با تاکید بر تمرکز گشت‌های مشترک بر واحدهای عمده فروش و بنکداران، عنوان کرد: باید این اصناف ثبت کالا را در سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت انجام دهند.

یونسی با بیان اینکه انتظارات مردمی در این سازمان از اولویت بیشتری برخوردار بوده، خاطرنشان کرد: برای این کار حضور میدانی و توجه به مطالبه‌گری را در بین مردم افزایش داده‌ایم.

وی یادآور شد: تعداد پرونده‌های وارده به این اداره از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۲۱۳ فقره بوده که واحدهای متخلف در این مدت ۲۳ هزار میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تاکید کرد: عدم درج قیمت با ۲ هزار و ۵۷۸ پرونده، گران فروشی با ۲ هزار و ۷۱ پرونده، عدم اجرای تکالیف صنفی با هزار و ۲۷۳ پرونده و تقلب با ۹۱۹ فقره پرونده در صدر تخلفات قرار دارند.

یونسی تصریح کرد: گروه‌های گشت مشترک تعزیرات در قالب هزار و ۵۰ نفر طی ۱۰ ماه ابتدای امسال روانه بازار شده و ۹ هزار و ۵۶ مورد بازرسی انجام داده شده که نتیجه آن تشکیل ۲ هزار و ۷۴۳ پرونده تخلف بوده است.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209964
  • دیدگاه‌ها برای تشدید بازرسی‌ها در ۲ ماه پایانی سال بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.