• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

ترافیک سنگین در محورهای غربی شهر همدان، نیازمند راهگشایی فوری است

  • کد خبر : 195832
  • 11 شهریور 1402 - 12:19
ترافیک سنگین در محورهای غربی شهر همدان، نیازمند راهگشایی فوری است
راهگشایی زائران اربعین با راه‌اندازی سریع پروژه کنارگذر غربی در انتظار مسئولین ذی‌ربط است.

به گزارش عصر همدان؛ این روزها که خیلی عظیمی از زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام از شهر همدان به مقصد مهران در تردد هستند، شاهد ترافیک سنگین و خسته‌کننده در محورهای غربی شهر هستیم که این موضوع علاوه بر آلودگی صوتی و تصادفات مرگبار، در ایام اربعین ترافیک‌های سنگینی ایجاد کرده و ساعت‌ها وقت مسافران را تلف می‌کند.

با توجه به اینکه شهر همدان به‌عنوان کریدور پنج استان در غرب و جنوب کشور از این قاعده مستثنی نبوده و بعلت تداخل چندین نقطه از شهر همچون، جاده کرمانشاه نرسیده به تقاطع غیر همسطح شهید قهاری، تقاطع غیر همسطح غدیر در ورودی شهرک فرهنگیان و تقاطع غیر همسطح شهید همدانی در میدان سپاه (چراغ قرمز) نیاز مبرم به احداث چندین کنارگذر علی‌الخصوص (کنارگذر غربی) برای زائران کربلا در اربعین را دارد.

کم‌کاری شرکت ساخت و توسعه راه‌ها و زیرساخت‌های وزارتخانه با اعتبار دادن‌های قطره چکانی به پروژه مهم کنارگذر غربی در همدان، ساخت این پروژه حیاتی را با کندی روبه‌رو ساخته و این کار مجدداً ناقص مانده است.

در این خصوص خبرنگار ما با احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفتگویی داشته است.

فلاحی با اشاره به خدمت رسانی موکب‌های اربعین که خالصانه در این راه خدمت می‌کنند، افزود: در ایام اربعین در کنار کار مردم در موکب‌ها مهم‌ترین مسئله‌ای که مطرح می‌شود بحث خدمات دولتی و حکومتی است.

وی اذعان داشت: متاسفانه در این ایام و روزهای پیک شاهد ترافیک‌های سنگین و وقت گذر در مسیر رفت و آمد زوار هستیم که دلیل اصلی آن تعطیلی پروژه مهم و حیاتی کنارگذر غربی است.

این نماینده مجلس با تاکید بر ادامه روند پیگیری این پروژه مهم، تصریح کرد: باتوجه به این مسئله در طی سال‌های گذشته، پیگیر راه‌اندازی پروژه کنارگذر غربی شدیم و ردیف اعتباری آن را که کاملاًًً متوقف شده بود زنده کردیم.

فلاحز بیان کرد: همچنینی در سفر اخیر رئیس جمهور به استان همدان مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان هم به این پروژه اختصاص یافت اما تا به امروز بیشتر از ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به اذعان پیمانکارانی که در این پروژه مشغول بکار هستند، این مسیر با وجود تردد زیاد مسافران، در هفته ۳ الی ۴ قربانی در تصادفات رانندگی می‌گیرد که این حق‌الناس بوده و با عمر مردم در ارتباط است.

نماینده مردم همدان در مجلس یادآور شد: خواهش من از مسئولین این است که در حل این موضوع اهتمام ویژه داشته وحداقل اعتبارات پروژه را در تسهیل و تسریع این کار بکار بگیرند و این مسئله را گرفتار حواشی سیاسی نکنند.

وی با بیان اینکه انتظار ما از مسئولین ذی‌ربط راه‌اندازی سریع پروژه کنارگذر غربی است، گفت: فاز اول این پروژه از پلیس راه تا تقاطع جاده زنجان آماده بهره‌برادری است و هیچ‌گونه مشکلی برای باز شدن ندارد.

فلاحی افزود: در طی مکاتباتی که با وزیر در این رابطه داشتیم، عنوان شد که اگر فاز اول این پروژه به بهره‌برادری برسد، بالای ۲۰ درصد ترافیک شهر همدان حل شدنی است.

این نماینده مجلس با تاکید بر بازگشایی فاز اول پروژه کنارگذر غربی، ادامه داد: با راه‌اندازی این مسیر وسایل نقلیه‌ای که قصد رفتن به شهرستان بهار و شهر زنجان را دارند، از داخل شهر عبور نکرده و با کم شدن ترافیک در این مسیر، زائران اربعین کمتر دچار ترافیک و تلف شدن وقت خود می‌شوند.

باتوجه به اینکه این مسیر فقط مختص به شهروندان همدانی نبوده و از اعتبارات کشوری برخوردار است، انتظار می‌رود مسئولین با همت و پشتکار این پروژه حیاتی را به اتمام رساند و راه را نه تنها برای شهروندان بلکه برای زوار امام حسین علیه‌السلام تسهیل کنند.

 

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=195832
  • دیدگاه‌ها برای ترافیک سنگین در محورهای غربی شهر همدان، نیازمند راهگشایی فوری است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.