• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

تداوم سرما، عامل آلودگی هوای همدان است

  • کد خبر : 38678
  • 02 دی 1398 - 13:05
تداوم سرما، عامل آلودگی هوای همدان است

عادل عربی با بیان اینکه تداوم سرما و پایداری هوا عامل اصلی آلودگی هوای همدان است گفت: امسال استمرار آلودگی هوا در همدان بیشتر از سال‌های گذشته بود. معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در خصوص آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک […]

عادل عربی با بیان اینکه تداوم سرما و پایداری هوا عامل اصلی آلودگی هوای همدان است گفت: امسال استمرار آلودگی هوا در همدان بیشتر از سال‌های گذشته بود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در خصوص آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک کمیته اضطراری آلودگی هوای استان گفت: استان همدان اولین بار بود که امسال هوای ناسالمی را تجربه کرد و کارگروه هوای ناسالم را تشکیل داد.

عادل عربی با اشاره به اینکه استمرار آلودگی هوا در برخی ایام در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها و گروه‌های حساس اتفاق افتاد افزود: لازم بود در این زمینه با یک انسجام در خصوص چگونگی مدیریت اوضاع در شرایط اضطرار تصمیم‌گیری شود.

وی در خصوص مصوبات جلسه کارگروه ادامه داد: مصوب شد برابر آیین‌نامه شرایط اضطرار توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی اداره کل محیط زیست و هواشناسی مشخص شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست خاطرنشان کرد: اعلام وضعیت هوا و هشدارهای لازم به مردم در زمینه رعایت مسائل سلامت برعهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شده است.

عربی ادامه داد: با همکاری استاندارد ی توسط شهرداری یک ایستگاه پایش کیفیت هوا نیز به ایستگاه موجود شهری اضافه می‌شود.

وی در مورد اینکه امسال استمرار آلودگی در همدان محسوس‌تر و بیشتر از سال‌های گذشته بود نیز گفت: معتقدم دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها و آلودگی هوا این است که هوا سردتر از سال گذشته است.

عربی با اشاره به این نکته که براساس گزارشات هواشناسی، همدان امسال سردترین شهر کشور است ادامه داد: چون هوا پایدار است و جابجایی هوا در همدان اتفاق نیفتاده میزان غلظت آلاینده‌های هوا افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش حجم خودرو نیز می‌تواند عاملی برای آلودگی هوای همدان باشد، خاطرنشان کرد: توصیه می شود مردم همکاری و توجه لازم را با دستگاه‌های اجرایی در استفاده بهینه از ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=38678
  • دیدگاه‌ها برای تداوم سرما، عامل آلودگی هوای همدان است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.