• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

تحویل ۹ بچه بی‌سرپرست به متقاضیان فرزند خواندگی

  • کد خبر : 41069
  • 14 دی 1398 - 11:12
تحویل ۹ بچه بی‌سرپرست به متقاضیان فرزند خواندگی

جمشید شیران با بیان اینکه امسال ۹ بچه بی‌سرپرست به متقاضیان فرزند خواندگی تحویل داده شده است، گفت: از این تعداد ۵ بچه به صورت امین موقت تحویل متقاضیان داده شده است. معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، در خصوص متقاضیان مراجعه کننده برای فرزند خواندگی به مراکز نگهداری فرزندان […]

جمشید شیران با بیان اینکه امسال ۹ بچه بی‌سرپرست به متقاضیان فرزند خواندگی تحویل داده شده است، گفت: از این تعداد ۵ بچه به صورت امین موقت تحویل متقاضیان داده شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، در خصوص متقاضیان مراجعه کننده برای فرزند خواندگی به مراکز نگهداری فرزندان بی‌سرپرست زیرپوشش بهزیستی اظهار کرد: متقاضیان زیادی پشت نوبت برای فرزند خواندگی وجود دارد که توسط این سازمان در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه اولویت‌بندی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تحصیلی برای خانواده‌ها در ارزیابی مدنظر سازمان بهزیستی است، افزود: متقاضیانی که سن آنها بالای ۵۰ سال است برای فرزند خواندگی طبق دستورالعمل بهزیستی امکان پذیر نیست.

شیران با اشاره به اینکه اولویت نخست برای پذیرش متقاضی فرزندخواندگی زنان بارداری هستند که بچه خود را بنا به علتی سقط می‌کنند و شیر دارند، ادامه داد: به دلیل مسائل محرمیت نوزاد به اینگونه متقاضیان در این شرایط بدون نوبت تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در اولویت دوم فرزند خواندگی به خانواده‌های که ۱۰ سال است ازدواج کرده‌ اما بچه‌دار نشده‌اند در صورت متقاضی بودن تحویل داده می‌شود.

شیران با بیان اینکه یک سری از این فرزندان بی‌سرپرست به صورت امین موقت به خانواده‌هایی که فرزند دارند به صورت موقت از۶ ماه تا یک سال به سرپرستی داده می‌شوند، بیان کرد: این بچه‌ها به دلیل مشکلات قضایی و یا زندانی بودن پدر و مادر به سرپرستی موقت خانواده‌ها داده می‌شوند. در سرپرستی امین موقت هویت بچه به نوعی مشخص است اما در فرزند خواندگی هویت فرزندان مشخص نیست.

معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه اولویت نخست پیدا شدن خانواده نسبی و سببی فرزند بی‌سرپرست توسط مددکاران بهزیستی است، اضافه کرد: امسال ۴۴ زوج متقاضی پشت نوبت داریم در حالی که سال گذشته ۶۷ متقاضی پشت نوبت برای فرزند خواندگی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال بهزیستی استان همدان در مجموع ۹ بچه را به فرزند‌خواندگی متقاضیان واجد شرایط داده است، یادآور شد: از این تعداد ۵ بچه به صورت امین موقت و ۴ فرزند نیز به صورت فرزندخوادگی تحویل خانواده‌ها شده است.

شیران در خصوص واگذاری فرزندخواندگی به دختران مجرد بالای ۳۰ سال نیز گفت: تاکنون در استان همدان متقاضی با این شرایط نبوده اما اگر متقاضی دختر مجرد بالای ۳۰ سال باشد طبق دستورالعمل به آنها فقط فرزند دختر تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=41069
  • دیدگاه‌ها برای تحویل ۹ بچه بی‌سرپرست به متقاضیان فرزند خواندگی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.