• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
9

تجلیل از حسین رضا زارعی، پیشکسوت حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بهار

  • کد خبر : 123147
  • 09 مرداد 1400 - 10:27
تجلیل از حسین رضا زارعی، پیشکسوت حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بهار

همزمان با دهه ی امامت و ولایت و در راستای تجلیل از پیشکسوتان و فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، از فرهیخته هنرمند آقای حسین رضا زارعی تقدیر به عمل آمد. به گزارش عصرهمدان، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

همزمان با دهه ی امامت و ولایت و در راستای تجلیل از پیشکسوتان و فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، از فرهیخته هنرمند آقای حسین رضا زارعی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش عصرهمدان، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در اعیاد دهه ی امامت و ولایت، طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، از فرهیخته هنرمند آقای حسین رضا زارعی پیشکسوت رشته موسیقی در منزل ایشان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان همدان با تبریک عید سعید غدیرخم اظهار کرد: اهمیت فرهنگ برکسی پوشیده نیست همانطور که حضرت آقا میفرمایند فرهنگ مثل اکسیژن در اطراف ماست و سبک زندگی تا ارتباطات و بحث آموزش در دایره فرهنگ قرار گرفته است، که مورد اهمیت است.

احمد رضا احسانی تصریح کرد: برای اینکه جامعه توسعه و رشد پیدا کند اول باید فرهنگ درست داشته باشند، مولفه های فرهنگی در همه حوزه اهمیت خاصی دارد که این اهمیت در حوزه هنری اهمیت دوچندان دارد چرا که گستردگی در عرصه فرهنگ قطعا به توسعه در سایر زمینه ها کمک خواهد کرد و هر منطقه اگر بخواهد توسعه داشته باشد قطعا باید از فرهنگ شروع بکند و به خواست عمومی تبدیل شود و اجماع داخلی پیش بیاید تا کارهادر حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… با روال بهتری پیش بروند.

احسانی نیز افزود: امروزه با توجه به اینکه کمتر به مولفه های فرهنگی توجه میشود در حوزه های اقتصادی، اجتماعی مشکلات زیادی وجود دارد قطعا اگر حوزه اقتصاد ما متاثر از فرهنگ اسلامی و ایرانی ما باشد وضعیت به شکل کنونی سواداگری، دلال بازی و کلاه برادری و ترجیح منافع فردی به منافع جمعی نخواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: در حوزه سیاست نیز باید بر روی اخلاق اجتماعی به وفور کار شود و این با توجه به حوزه فرهنگ بسیاری از بخشها و موانع را میتواند حل کند و با پژوهش، همکاری، همفکری و پیوست فرهنگی میتوان مسائل را شناخت و مسیر را تسهیل نماییم همچنین افزود، حوزه فرهنگ به خاطر گستردگی ای که دارد نیاز به همکاری همه دستگاه ها را دارد چراکه همه به نوعی در این مقوله دخیل هستند و توان مردم، هئتها، تشکلها، ثمن ها و همه ظرفیت های مردمی باید در کنار هم باشند و وزارت ارشاد اسلامی با توجه به اینکه متولی امر فرهنگ و هنر در جامعه است با حضور فعال در حوزه سیاست گذاری، نظارت و حمایت نیز در حال خدمت رسانی میباشد.

وی نیز عنوان کرد: نباید در حوزه فرهنگ فقط به یک مجموعه توجه کنیم و از دیگر عرصه ها غافل شویم چرا که ظلم به عرصه فرهنگ و هنر است بلکه با توجه به ملاحظات، استعداد و ظرفیت شهرستان باید پیش رفت و باید هم افزایی و همکاری در مجموعه باشد و وقتی این پتانسیل و استعداد در شهرستان باشد قطعا مسئولان استانی هم توجه ویژه ای به این حوزه خواهد داشت.

احسانی با اشاره به اینکه بزودی مرکز فرهنگی و تنها آموزشگاه رسمی شهرستان بهار با مدیریت آقای زارعی افتتاح میگردد گفت: با رعایت قوانین و با کم کردن آسیب های آموزشهای غیر رسمی و حرکت به سمت آموزشهای آکادمیک و رسمی وبا حمایت اداره کل و اداره فرهنگ و ارشاد بهار علاقمندان به طور رسمی به آموزش خواهند پرداخت.

در پایان مراسم نیز حسین رضا زارعی پیشکسوت موسیقی نیز از حضور مسئولان و هنرمندان تشکر کرد و بیان داست ظرفیت های های هنری شهرستان بهار خیلی بالاست و برای شکوفایی نیاز به حمایت دارد.

حسین رضا زارعی در ادامه با اشاره به عنایت و یاری خدا در موفقیت های زندگی گفت: از سال ۷۰ با اتمام تحصیلات تربیت معلمی وارد کسوت معلمی شدم و از همان سالها با آشنایی و راهنمایی های دوستان و علاقه ای که به سنتور داشتم در کلاسهای سنتور و موسیقی وارد شدم و همکاری و فعالیت زیادی با اداره ارشاد که تازه در شهرستان ایجاد شده بود داشتم و با افتخار در کنار کار تدریس و مدیریت، مجوز تدریس موسیقی نیز دریافت و چندسالی در سمت مدیر کانون انجام وظیفه کردم و با همراهی و پشتیبانی و حمایت های خانواده و اداره فرهنگ و ارشاد در رشته موسیقی فعالیت های خوبی داشتم و توانستم موفقیت هایی را بدست بیاورم و در این راه به وظیفه اکتفا نکردم و سعی کردم اگر تکلیفی بر گردنمان است انجام دهم و امیدوارم با تاسیس رسمی آموزشگاه بتوانم تجارب خود رادر اختیار هنر دوستان قرار دهم.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=123147
  • دیدگاه‌ها برای تجلیل از حسین رضا زارعی، پیشکسوت حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بهار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.