• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3

تبلیغ معارف قرآنی در فضای مجازی یک فرصت و تکلیف است/قرآن بالی برای پرواز به سوی قله آدمیت و خلیفه اللهی است

  • کد خبر : 109653
  • 25 فروردین 1400 - 12:27
تبلیغ معارف قرآنی در فضای مجازی یک فرصت و تکلیف است/قرآن بالی برای پرواز به سوی قله آدمیت و خلیفه اللهی است

یکی از برکات ماه پربرکت رمضان برپایی محافل و سفره‌های قرآنی در مساجد است که این روزهابا وجود ویروس منحوس کرونا از برپایی آن سفره‌های معنوی محروم هستیم اما آیا این ویروس مانعی برای ارتباط گیری با خدا به واسطه قرآن می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال با یک فعال قرآنی که فضای مجازی را […]

یکی از برکات ماه پربرکت رمضان برپایی محافل و سفره‌های قرآنی در مساجد است که این روزهابا وجود ویروس منحوس کرونا از برپایی آن سفره‌های معنوی محروم هستیم اما آیا این ویروس مانعی برای ارتباط گیری با خدا به واسطه قرآن می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال با یک فعال قرآنی که فضای مجازی را از تهدید به فرصت تبدیل کرده، به گفتگو نشستیم.

به گزارش عصر همدان؛ ماه مضان که از راه می‌رسد، میهمانی خدا برپاست و آنگونه که از نامش به عنوان بهار قرآن پیداست، می‌توان برای ارتباط گیری با میزبان از قرآن بهره گرفت؛

یکی از برکات این ماه برپایی محافل و سفره‌های قرآنی در مساجد است که این روزها که ویروسی منحوس دامن گیر جامعه شده، با وجود محدودیت‌های کرونایی از آن محرومیم.

اما آیا این ویروس منحوس می‌تواند مانعی برای ارتباط گیری با خدا به واسطه قرآن شود؟!

به نظر می‌رسد آنکه می‌خواهد با خدا به عنوان میزبان میهمانی و ضیافتی بزرگ در این ماه ارتباط بگیرد، راهی خواهد یافت؛ آنگونه که گزارش ما راهی را یافته و هر روز در آن به روزتر می‌شود.

احمد کاظمی، یکی از فعالان عرصه قرآنی که اصالتا قائمشهری است و این روزها که شاید برای بسیاری از افراد فضای مجازی یک تهدید باشد، او از آن به عنوان فرصت و ظرفیت بهره گرفته و در ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی گام برداشته است.

او با استفاده از این ظرفیت ثابت کرده که قرآن جاری است و می‌توان دلی بهاری‌ داشت و دلها را بهاری کرد.

در این زمینه با وی گفتگویی به گفتگو نشستیم.

بفرمایید خودتان را معرفی کنید و بفرمایید که چطور شد که با قرآن انس گرفتید؟ این اقدام فرهنگی وقرآنی شما نشأت گرفته است کجاست؟

احمد کاظمی، اهل قائمشهر و ساکن تهران هستم؛ در سال‌های ۸۰ تا ۸۴ در کیهان ورزشی و هفته نامه صبح صادق در حدود ۸۵ مقاله تحلیلی ورزشی حول محور اخلاق مداری نوشته ام از آنجا که هدایت به خواست خداست این توفیق را یافتم که تنها در مورد قرآن کریم بنویسم البته هر هدایتی یک یا چند دلیلی را در خود دارد اما در هر صورت خدای مهربان را شاکرم بهترین رزق خود را که همانا عشق به قرآن کریم است، در وجودم زنده کرد.

چطور شما فضای مجازی که میدان دشمن است را به یک فضای فرصت تبدیل کردید ؟

همانطور که می‌دانید ورود به فضای مجازی و تبلیغات اسلامی از تکالیفی است که رهبر فرزانه مان بر تک تک کسانی که امکان این امر مهم را دارند ؛ لازم دانسته است لذا بنده نیز ورود خود را به فضای مجازی واجب و میزانی از اوقات خود را بصورت منظم در فضای مجازی صرف می‌کنم.

در ماه بهاری قرآن چطور می‌شود که قرآن را سرلوحه کار و زندگی قرار داد و به نظر شما این کتاب الهی چه تاثیری بر زندگی خصوصی و جامعه دارد؟

قرآن کریم در ده‌ها آیه قرآن را منبع نور معرفی کرده است لذا با پشتوانه به این کلام الهی می‌توان با اطمینان گفت که در یک محیط و فضای قرآنی هرگز گم نخواهیم شد. در این دنیای تاریکی که پر از چاله و چوله های سقوط است تنها قرآن کریم است که بهترین راههای عبور و رسیدن به خلیفه اللهی را به ما نشان می‌دهد؛ فراموش نکنیم در تفسیر آیات به آنچه ائمه اطهار فرمودند ؛ گوش جان بسپاریم که در غیر اینصورت گاهی نور زیاد سبب از دست دادن حس بینایی خواهد شد

در مورد فعالیت امروزتان که در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد، بفرمایید؟

تجربه چندین ساله مان را در فضای مجازی در اختیار عاشقان قرآن کریم قرار خواهیم داد بطوریکه عمل به آن سبب درخشیدن منازل و خانه هایمان مثل ستارگان برای اهل آسمان خواهد شد؛ ماه مبارک رمضان بهار قرآن کریم است و خصوصیت فصل بهر رویش و شکفتن گلهای معطر و شکوفه هاست اما چه کنیم که عطر بهشتی کلام خدا در منازل و حتی اتومبیل هایمان طنین انداز شود.

از گروهی که در شبکه اجتماعی به راه انداختید، بگویید چه هدفی دنبال می‌شود.؟ چطور افراد جذب می‌شوند؟

تشکیل گروه های ۳۰ نفره در فضای مجازی و تقبل تلاوت یک جزء در هر روز از ماه مبارک رمضان برای هر عضو سبب می‌شود که با تلاوت یک جزء توسط یک عضو از گروه ۳۰ نفره ؛ هر روز یکبار قرآن کریم ختم شود

تاکنون موفق شدیم ضمن تشکیل کانال قرآنی به آدرس @yasin_qoran دوازده گروه ختم قرآن کریم بنام یاسین تشکیل داده ایم که تاکنون در مجموع بیش از یک هزار بار قرآن کریم ختم شده، البته علاوه بر تلاوت، ترجمه و پیام های قرآنی نیز در این گروه ها به اشتراک گذاشته می‌شود .

وی در پایان سخنانش قرآن کریم را یک بال پرواز به سوی قله آدمیت و خلیفه الله ایی دانست و گفت: با یک بال هرگز پرواز ممکن نخواهد بود بال دیگر که یک پرواز موفق را برای همه فراهم میکند عترت است، امروز مفتخرم برای هر گونه همکاری برای تشکیل این گروه ها پاسخگوی همه مشتاقان با شماره ۰۹۳۳۰۱۵۷۵۱۴ باشم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=109653
  • دیدگاه‌ها برای تبلیغ معارف قرآنی در فضای مجازی یک فرصت و تکلیف است/قرآن بالی برای پرواز به سوی قله آدمیت و خلیفه اللهی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.