• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1

تاریخ قیام امام حسین(ع) مایه عبرت، نه حیرت!/ امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه عاشوراست

  • کد خبر : 124971
  • 25 مرداد 1400 - 9:34
تاریخ قیام امام حسین(ع) مایه عبرت، نه حیرت!/ امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه عاشوراست

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی عزاداری پویا و مطلوب را عزاداری دانست که همزمان توجه به شور و شعور حسینی، منجر به رواج فرهنگ حسینی در جامعه هدایت و حسینی گونه شدن هر چه بیشتر عزاداران اعم از مسئولین و مردم شود که تاریخ قیام حضرت سیدالشهدا برای عبرت است نه برای حیرت! . به گزارش عصرهمدان؛ […]

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی عزاداری پویا و مطلوب را عزاداری دانست که همزمان توجه به شور و شعور حسینی، منجر به رواج فرهنگ حسینی در جامعه هدایت و حسینی گونه شدن هر چه بیشتر عزاداران اعم از مسئولین و مردم شود که تاریخ قیام حضرت سیدالشهدا برای عبرت است نه برای حیرت! .

به گزارش عصرهمدان؛ صدای سنج و طبل و زنجیر تنها یک چیز را یادآوری می‌کند، آن هم محرم را؛

محرمی که خود به تنهایی اسلام را بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز به رخ جهانیان می‌کشد اما چه غریبانه ما انسانها آن را دست کم می‌گیریم و از کنار آن ساده می‌گذریم و گاه غافل می‌شویم از ابهت محرمی که اسلام را برایمان زنده نگه داشته .

سالیان درازی می‌گذرد اما نباید فراموش کنیم هدف حضرت امام حسین(ع) را که مظلومانه تا آخرین لحظات برایش جنگید و به پاس ارادتمان به ائمه هرساله پررنگ تر از سال قبل در محرم ظاهر شویم و از جان و دل مایه بگذاریم.

و اما نزدیک به دو سال است که با شیوع ویروس منحوس کرونا ، محرم در شرایط خاصی برگزار می‌شود و عزاداری‌ها متفاوت شده است.

در این زمینه با طرح چند سؤال در خصوص پیام عاشورا و تفاوت این ماه با ماههای دیگر با حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی ، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد به گفتگو نشستیم؛

عصر همدان: در خصوص محرم و ویژگیهای آن بفرمایید چرا با ماههای دیگر متفاوت است؟

حجت‌الاسلام رستمی: محرم از ماه‌های حرام است که نه تنها مسلمانان بلکه مشرکان هم در آن از قتال پرهیز می‌کردند اما لشگر یزید در آن جنگ را بر حضرت سید الشهدا تحمیل کردند و از طرف دیگر این ماه ماه قیام حضرت سیدالشهدا برای احیای دین پیامبر اکرم بود که حضرت امام خمینی(ره) به زیبایی اشاره فرمودند که محرم و صفر را زنده نگه دارید که هر چه داریم از محرم و صفر است و واقعا این شور حسینی بوده که مکتب اسلام ناب را تاکنون حفظ کرده است.

عصر همدان: در خصوص نحوه عزاداری در شرایط کرونایی بفرمایید ؟

حجت‌الاسلام رستمی: طبق مصوبه ستاد کرونا و دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور اجرای مراسمات محرم و صفر بارعایت پروتکلهای بهداشتی مجاز هست و ناظر و مسئول هماهنگی‌ اجرای آن نیز بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی هست که ۱۲ دستگاه نیز در این طبق دستورالعمل با سازمان همکاری و همراهی می‌کنند.

عصر همدان: عزاداری برای حضرت امام حسین ع باید دارای چه ویژگیهایی باشد ؟

حجت‌الاسلام رستمی: عزاداری پویا و مطلوب عزاداری است که به شور و شعور حسینی همزمان توجه شود و این عزاداری منجر به رواج فرهنگ حسینی در جامعه هدایت و حسینی گونه شدن هر چه بیشتر عزاداران اعم از مسئولین و مردم گردد که تاریخ قیام حضرت سیدالشهدا برای عبرت است نه برای حیرت !

عصر همدان: در خصوص قیام امام حسین و پیام آن بفرمایید ؟

حجت‌الاسلام رستمی: خود حضرت سید الشهدا فلسفه و علت قیام خود را برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت پیامبر و احیای دین معرفی می فرماید و طبعا پیام آن نیز ادامه دادن راه حضرت سیدالشهدا می‌باشد.

عصر همدان: برنامه های این دهه از محرم را هم بفرمایید ؟

حجت‌الاسلام رستمی: برنامه های دهه اول برگزاری مراسمات و برنامه های متنوع عزاداری و اجرای طرح مواسات و نذر سلامت و تولید و نشر محتوا از طریق استودیو اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد و همچنین برنامه های احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر توسط مبلغین و مداحان هست

عصر همدان: و حرف اخر…

حجت‌الاسلام رستمی: عشق فقط یک کلام حسین علیه السلام

عصر همدان: از پاسخگویی حضرتعالی متشکریم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=124971
  • دیدگاه‌ها برای تاریخ قیام امام حسین(ع) مایه عبرت، نه حیرت!/ امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه عاشوراست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.