• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

تئاتر در تربیت کودکان و نوجوانان و بالا بردن سطح اعتماد به نفس آن ها کاربردی اساسی دارد/نمایش و تئاتر، هنر گفتگو و ارتباط

  • کد خبر : 111572
  • 09 اردیبهشت 1400 - 10:37
تئاتر در تربیت کودکان و نوجوانان و بالا بردن سطح اعتماد به نفس آن ها کاربردی اساسی دارد/نمایش و تئاتر، هنر گفتگو و ارتباط

محمود غفاری گفت: امروزه تئاتر به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای آموزشی و تربیتی در سراسر جهان فارغ از هر نوع نگرش سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در سیستم های آموزشی و فرهنگی از جایگاه بسیار ممتازی برخوردار است. به گزارش عصرهمدان؛ در ایران همه ساله مراسمی با عنوان هفته بزرگداشت تئاتر از تاریخ […]

محمود غفاری گفت: امروزه تئاتر به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای آموزشی و تربیتی در سراسر جهان فارغ از هر نوع نگرش سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در سیستم های آموزشی و فرهنگی از جایگاه بسیار ممتازی برخوردار است.

به گزارش عصرهمدان؛ در ایران همه ساله مراسمی با عنوان هفته بزرگداشت تئاتر از تاریخ ۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه، به عنوان جشن ‘اردیبهشت تئاتر ایران’ برای بزرگداشت این هنر و هنرمندان آن در سراسر کشور برگزار می شود.

به همین مناسبت خبرنگار ما گفتگویی با محمود غفاری، رئیس انجمن های نمایشی شهرستان بهار داشت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بهار به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر در ایران به خبرنگار عصرهمدان گفت: تئاتر ریشه در آیین، مذهب و سنت دارد، ریشه در باورها و مناسک؛ از عهد باستان تا به امروز تئاتر همواره در میان جوامع بشری نفس کشیده و زنده است. از نیایش واره ها و مراسم آیینی گرفته تا جنبش ها و جریان های فرهنگی و اجتماعی می توان نشانی از تئاتر دید.

وی افزود: تئاتر هنر گفتگو و ارتباط است، هنری که بدون واسطه با مخاطبش در تعامل است، از حضور مخاطب انرژی می گیرد و چندین برابر انرژی می بخشد. هنری که فریب نمی دهد و دروغ نمی گوید، از انزوا می گریزد و به جمع پناه می آورد، همه ی ما بارها در شکل های گوناگون با تئاتر گریه کرده و خندیده ایم، شادی و غصه را تجربه کرده ایم، دل به قصه هایش سپرده وبا نقش آفرینانش در روی صحنه یکی شده ایم و به دنیاهای رنگارنگ سفر کرده ایم.

غفاری اضافه کرد: در تئاتر از همدیگر می آموزیم که اندیشه ها را به اشتراک بگذاریم، همدلی و همکاری را تمرین می کنیم و به خاطر می سپاریم که برای رسیدن به سر منزل مقصود ، باید که خاک درگه اهل هنر شویم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهار اظهار کرد: امروزه تئاتر به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای آموزشی و تربیتی در سراسر جهان فارغ از هر نوع نگرش سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در سیستم های آموزشی و فرهنگی از جایگاه بسیار ممتازی برخوردار است. تئاتر در تربیت کودکان و نوجوانان و بالا بردن سطح اعتماد به نفس آن ها کاربردی اساسی دارد و در همه کشورهایی که فرهنگ و هنر و خانواده برایشان مهم است، برای تئاتر بودجه مناسب در نظر می گیرند، برنامه ریزی صحیح برایش انجام می دهند و اندیشه ی گروه های اجرایی و مخاطبان را محترم می شمارند.

غفاری ادامه داد: امیدواریم در کشور عزیزمان هم این تغییر دیدگاه به تئاتر اتفاق افتاده و به عنوان هنری متعالی مورد حمایت های لازم قرار گیرد.

وی ضمن سپاس از همشهریان محترم و فرهنگ دوست گفت: بعداز رفع محدودیت های کرونایی و مساعد شدن وضعیت، درکلاس های آموزشی و اجراهای نمایش تحت نظارت انجمن هنرهای نمایشی بهار واقع در مجتمع فرهنگی هنری آیت اله بهاری (ره) و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار، پذیرای علاقمندان و هنردوستان در تمامی رده های سنی خواهیم بود.

با تئاتر مهربان تر باشیم.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=111572
  • دیدگاه‌ها برای تئاتر در تربیت کودکان و نوجوانان و بالا بردن سطح اعتماد به نفس آن ها کاربردی اساسی دارد/نمایش و تئاتر، هنر گفتگو و ارتباط بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.