• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
0

بودجه صنایع تبدیلی شهرستان بهار در چند سال گذشته به یغما رفته است

  • کد خبر : 80631
  • 04 شهریور 1399 - 19:12
بودجه صنایع تبدیلی شهرستان بهار در چند سال گذشته به یغما رفته است

نماینده معین شهرستان بهار، با حضور در شهرداری این شهر  با اعضای شورای شهرهای بهار و صالح آباد دیدار و گفتگو کرد. به گزارش عصر همدان، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین و نماینده معین شهرستان بهار در شهرداری بهار حضور یافت و با اعضای شورای شهر بهار و صالح آباد […]

نماینده معین شهرستان بهار، با حضور در شهرداری این شهر  با اعضای شورای شهرهای بهار و صالح آباد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش عصر همدان، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین و نماینده معین شهرستان بهار در شهرداری بهار حضور یافت و با اعضای شورای شهر بهار و صالح آباد دیدار کرد.

در این دیدار هر یک از اعضای شورای شهرهای بهار و صالح آباد به بیان برخی مسائل و مشکلات این دو شهر پرداختند.

حسین فیض الهی، رئیس شورای شهر بهار به پایین بودن قیمت سیب زمینی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شغل اکثر مردم شهر بهار کشاورزی و کشت سیب زمینی است و با پایین بودن قیمت سیب زمینی در حدود کیلویی ۸۰۰ تومان نگرانی هایی برای مردم وجود دارد و مطمئنا این مسئله باعث ضربه اقتصادی به مردم این شهر خواهد شد و باید فکری اساسی در مورد آن اندیشیده شود.

در ادامه جلال بهزاد مقدم رئیس شورای شهر صالح آباد از عدم امکان دیدار اعضای شورای شهر صالح آباد با استاندارد در طی ۱۸ ماه گذشته گلایه کرد و اظهار داشت: متاسفانه شوراهای شهر به یک ویترین تبدیل شده اند و برخی مسئولان هیچ اعتنایی به شورای شهر ندارند وقتی ما که نماینده مردم شهر هستیم پس از ۱۸ ماه تقاضا نتوانستیم با استاندارد دیدار کنیم مردم عادی چطور می‌خواهند استاندارد را ملاقات کنند، بی شک این مسئله باعث بی اعتمادی مردم به نظام و کم شدن سرمایه اجتماعی خواهد شد.

در ادامه مسائل دیگری از سوی اعضای شورا همچون تفکیک حوزه انتخابیه، نبود مراکز صنایع تبدیلی، هزینه بالای نظام مهندسی، اصلاح جاده همدان بیجار و زیرگذر آبرومند، تسریع در اصلاح سه راهی شهید زارعی، مصوب شدن مسیر گردشگری بهار تا لالجین، تسریع در طرح کنارگذر غربی بهار و کمربندی شرقی مطرح شد.

همچنین در ادامه حجت الاسلام علی اصغر زارعی رئیس حوزه علمیه برادران به تصمیم گیری برخی افراد از مرکز استان برای مردم بهار اشاره و بیان کرد: شهرستان بهار به عنوان یکی از شهرستانهای بی چالش برای استان بوده؛ اما برخی تصمیم گیری های کلان در سطح استان برای مردم این شهر، وضعیت اقتصادی کنونی، آلاینده های زیست محیطی شهرک صنعتی بهاران و پایین آمدن قیمت سیب زمینی ممکن است این شهر را به یکی از شهرهای ناامن تبدیل کند و از حالا باید جلوی آن گرفته شود و نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی برای این شهر بیفتد، باید امور مهم مردم این شهر را به خودشان واگذار کنیم.

در ادامه حجت الاسلام فلاحی نماینده معین شهرستان بهار ضمن گرامیداشت یاد نماینده فقید بهار کبودراهنگ ابراز امیدواری کرد که در یک سال آینده بتواند کارهای بر زمین مانده ایشان را به سرانجام برساند.

فلاحی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در این جلسه گفت: همانگونه که مطرح شد امور شهرستان را همکاران ما در خود شهرستان باید پیگیری کنند و در این یک سال ما افرادی را در شهرستان انتخاب میکنیم تا بتوانند مسائل مردم را احصاء کرده و با کمک آنها کارها صورت گیرد.

وی به برخی از مشکلات مردم شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: امور مربوط به شهرستان به دو بخش کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم شده که طبق آن پیش خواهیم رفت و همچنین یک کمیته ویژه برای مشکلات کشاورزان و صنایع تبدیلی باید تشکیل شود تا بودجه تولیدی های صنایع تبدیلی در آن بررسی شود.

نماینده معین شهرستان بهار با بیان اینکه بودجه های تولیدی صنایع تبدیلی بهار در این چند سال به یغما رفته و در جای دیگر هزینه شده افزود: باید با بررسی دقیق مشخص شود که بودجه های صنایع تبدیلی این شهرستان چقدر بوده و کجا هزینه شده است، این با کمک دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بررسی می شود.

فلاحی در مورد قیمت پایین سیب زمینی در شهرستان گفت: وجود سردخانه ها به طور کوتاه مدت می تواند مشکل را حل کند اما وجود صنایع تبدیلی یک راه حل بلند مدت است که باید پیگیری شود.

وی همچنین ادامه داد: جلسه بعدی ما گزارش گیری از مسئولان و ادارات در مورد بودجه و هزینه کردهاست، مسئولان باید گزارش کامل از بودجه اختصاص یافته و هزینه کرد خود به ما ارائه دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مورد آلایندگی شهرک های صنعتی گفت: باید مشخص شود که سهم آلایندگی شهرستان چقدر است و آیا این سهم پرداخت شده؟ چه ارگانی گرفته؟ و آیا به شهرداری ها و دهیاری ها پس داده شده یا نه؟

وی در مورد بودجه تخصیص یافته به شهرستان گفت: باید بررسی شود که بودجه شهرستان در این سالها چقدر بوده و چقدر از آن تخصیص یافته و مقایسه‌ای بین دیگر شهرستانها و شهرستان بهار صورت گیرد تا مشخص شود که با توجه به وسعت و جمعیت شهرستان آیا در تخصیص بودجه عدالت رعایت شده یا نه؟

فلاحی آلایندگی کارخانجات، مشکلات کشاورزان و راه‌آهن را مشکلات کوتاه مدت این شهرستان مطرح و ابراز امیدواری کرد که بتوان در یک سال آینده بخشی از این مسائل را حل کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80631
  • دیدگاه‌ها برای بودجه صنایع تبدیلی شهرستان بهار در چند سال گذشته به یغما رفته است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.