• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

بسیجیان در خط مقدم مبازه با کرونا/جوانان بسیجی مراسم های مذهبی را در غالب جهاد برگزار می کنند

  • کد خبر : 93987
  • 06 آذر 1399 - 8:44
بسیجیان در خط مقدم مبازه با کرونا/جوانان بسیجی مراسم های مذهبی را در غالب جهاد برگزار می کنند

مصطفی میزایی گفت: بسیج یک ثبت دفتری نیست بلکه یک تفکر عمیق است تفکری جهاد محور که از زمان پیروزی انقلاب در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده است و در زمان شیوع کرونا هم با تمام قوت مشغول خدمت است. به گزارش عصر همدان، هرساله به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، توجه همگان به فعالیت […]

مصطفی میزایی گفت: بسیج یک ثبت دفتری نیست بلکه یک تفکر عمیق است تفکری جهاد محور که از زمان پیروزی انقلاب در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده است و در زمان شیوع کرونا هم با تمام قوت مشغول خدمت است.

به گزارش عصر همدان، هرساله به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، توجه همگان به فعالیت های خاطره انگیز بسیجیان پس از پیروزی انقلاب و به ویژه در دوران افتخار آمیز دفاع مقدس جلب می شود نکته مهمی که بعد از مرور خاطرات خدمات تشکل بسیج به تمام اذهان متبادر می شود اقداماتی است که اکنون بسیج مشغول آن است و البته زمینه هایی که این تشکل باید در آن فعالیت گسترده تری داشته باشد تا جامعه به سمت هرچه انقالبی تر شدن و هر چه اسلامی تر شدن پیش برود.

بر همین اساس در این ایام مراجعه به مسئولین گروه های بسیجی به منظور جویا شدن از اقدامات اخیر آنان پر شمار می شود؛ خبرنگار عصر همدان نیز به سراغ مصطفی میرزایی، مسئول اردوهای جهادی هیئت ثارالله همدان رفته و نظر او را در خصوص بسیج و اقدامات اخیر این گروه جویا شده است.

مسئول گروه های جهادی گفت: بسیج ارگانی است که از ابتدا به دستور امام خمینی(ره) و با هدف یاری رساندن به تمام ارگان ها و بخش هایی که احتیاج به کمک دارند تشکیل شد.

وی افزود: در زمان دفاع مقدس بیشترین خال در زمینه دفاع از کشور بود و به همین دلیل بیشترین توان تشکیلات بسیج در عقب راندن متجاوزان صرف می شد اما بعد از جنگ تحمیلی نیاز بقیه جبهه ها به خدمت رسانی احساس شد.

میرزایی با بیان اینکه اولین موضوع سازندگی بوده و هست ادامه داد: در وهله های بعد جبهه های فرهنگی و آموزشی از موضوعاتی است که نیاز به فعالیت در آن احساس می شود و البته بسیج همواره در این زمینه ها فعال بوده است. بسیج همچنین در بزنگاه هایی که احتیاج به کمک به هم وطنان حس می شده مثل حضور در مناطق آسیب دیده از سیل و یا زلزله فعالیت چشم گیر و تاثیرگذار داشته است.

مسئول گروه های جهادی هیئت ثارالله با بیان اینکه مهم کارت عضویت بسیج نیست، خاطر نشان کرد: بسیج یک تفکر است؛ تفکری بسیار عمیق و گسترده که اگر در فردی وجود داشته باشد آن فرد بسیجی محسوب می شود.

وی افزود: شاخصه افراد دارای تفکر بسیجی این است که در هر زمینه ای که خال یا نیاز به یاری احساس شود این افراد حاضر هستند و خدمت می کنند.

مسئول گروه های جهادی با بیان اینکه در موقعیت فعلی مراسمات جمعی مذهبی برگزار نمی شود اما بسیجیان از پای نمینشینند گفت: جوانان بسیجی همواره نیاز به حضور در مراسم های مذهبی را در خود احساس می کنند اگر تجمعات مذهبی مقدور نشد فعالیت های مذهبی و هیئتی را در قالب کار های جهادی و سازندگی انجام می دهند.

میرزایی با اشاره به فعالیت های جهادی هیئت به عنوان یکی از بخش های مهمی است که در هیئت ثارالله فعالیت پویایی دارد گفت: کار های جهادی همگام با بقیه فعالیت های هیات در حال انجام است این فعالیت هایجهادی در گروه جهادی “شهید میرزا محمد سلگی “که از اردیبهشت ماه سال ۹۸ تشکیل شده انجام میشود.

وی با اشاره به شروع فعالیت های بسیجی از زمان سیل خوزستان افزود: از آن زمان هر جایی که احتیاج به کمک باشد خدمت رسانی میکنیم حتی همین الان که با شما مصاحبه میکنم این گروه در حال سازندگی در یکی از روستاهای استان هستند.

مسئول اردو های جهادی هیئت ثارالله با بیان اینکه در این ایام شیوع کرونا پویشی تحت عنوان “میانداران سالمت “را تشکیل دادیم توضیح داد: این طرح در هشت مرحله انجام شده که مراحل اول در زمینه ضد عفونی خیابان ها، معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی بود.

وی ادامه داد: نکته مثبت این طرح جریان سازی بود برای دیگر هیئات تا در این زمینه فعال تر باشند و البته بعد از این جریان سازی حرکت هیئت ها از دلجویی و خسته نباشیدبه کادر درمان و روحیه بخشی به بیماران کرونایی تا بسته های بهداشتی و معیشتی کمک مومنانه که درب منازل توزیع شد در حال فعالیت هستند.

میرزایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که نیرو های جهادی و مومن داوطلب دوباره کمک ها و فعالیت خودشان را آغاز کنند خاطر نشان کرد: البته ماه کارگاه های تولید ماسک ما از اسفند ماه در حال فعالیت است اما به مناسبت هفته بسیج یک کارگاه دیگر فعال کردیم کارگاه دوخت لباس مدافعان سالمت را افتتاح کردیم مختص بیمارستان های سینا و بعثت همدان که روزانه ۲۰ نفر از بانوان جهادی در این کارگاه حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.

مسئول گروه های جهادی هیئت ثارالله زیبا ترین اقدام انجام شده در دوران شیوع کرونا و در آستانه هفته بسیج را ورود هیئتی ها به خط مقدم مبارزه با بیماری دانست و افزود: البته از قبل جامعه روحانیون مشغول به خدمت رسانی بودند اما الان هیئتی ها هم به این طرح اضافه شدند اینکه هیاتی ها به عنوان نیروهای بسیجی وارد خط مقدم مبارزه با کرونا شوند تا به حال پیش نیامده بود.

وی در خصوص خدمت هیئتی ها در مراکز درمانی گفت: در این طرح ما ۱۰۰ نفر را ثبت نام کردیم هفته ای ۱۰ نفر از افراد به بیمارستان بعثت می روند آموزش مختصری می بینند و وارد خدمت ۲۴ ساعته می شوند. بعد از اتمام زمان کاری، اخذ تست سلامت و اطمینان از سلامت آنها شیفت بعدی جهاد گران هیئتی وارد کار می شوند تا کمک حال کادر درمان باشند.

انتهای پیام/ رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=93987
  • دیدگاه‌ها برای بسیجیان در خط مقدم مبازه با کرونا/جوانان بسیجی مراسم های مذهبی را در غالب جهاد برگزار می کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.