• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

تجارب گرانبهای بزرگان همدان به شیوه ای مطلوب گردآوری و ثبت شود

  • کد خبر : 11172
  • 01 مرداد 1398 - 14:04
تجارب گرانبهای بزرگان همدان به شیوه ای مطلوب گردآوری و ثبت شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید براینکه خاطرات و تجارب گرانبهای بزرگان همدان به شیوه ای مطلوب گردآوری و ثبت شود افزود: همچنین مناسب است به پاس مجاهدت های آیت الله موسوی همدانی مراسم گرامیداشتی در شان مقام ایشان برگزار شود. به گزارش عصر همدان، حجت الاسلام محمد هادی نظیری صبح امروز در نشستی […]

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید براینکه خاطرات و تجارب گرانبهای بزرگان همدان به شیوه ای مطلوب گردآوری و ثبت شود افزود: همچنین مناسب است به پاس مجاهدت های آیت الله موسوی همدانی مراسم گرامیداشتی در شان مقام ایشان برگزار شود.

به گزارش عصر همدان، حجت الاسلام محمد هادی نظیری صبح امروز در نشستی که در حوزه هنری استان انجام شد با بیان این مطلب افزود: حضور طلبه های جوان و فعال در مساجد مناطق محروم و مشارکت گرفتن از افراد بومی ، در حل مشکلات مردم و ایجاد نشاط اجتماعی قابل تامل است.

وی با تاکید بر محور قرار دادن مردم در امور و متکی نبودن بیش از حد به نهادهای دولتی تصریح کرد: حضور طلبه های جوان و فعال در استان و رویکرد مردمی آنان در نقاط دور و نزدیک استان، گامی مهم در مردمی شدن امور در همدان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان همچنین یکی از اهداف برگزاری گنگره آیت الله تالهی را ثبت و ضبط خاطرات بزرگان تاریخ و ذخایر ارزشمند موجود در وجود آنان دانست و تصریح کرد: مناسب است خاطرات و تجارب گرانبهای بزرگان همدان به شیوه ای مطلوب گردآوری و ثبت شود و همچنین مناسب است به پاس مجاهدت های آیت الله موسوی همدانی مراسم گرامیداشتی در شان مقام ایشان برگزار شود.

در ادامه، رئیس حوزه هنری استان همدان با اشاره به ثمرات برگزاری چنین کنگره هایی، تاکید کرد: لازم است به فکر تدابیری برای تاثیر حداکثری چنین مراسمی باشیم و راه بزرگانی مثل مرحوم آیت الله آقا نجفی و مرحوم آیت الله تالهی را در مسجد محوری ادامه دهیم و حداقل مسجد کولانج و مسجد جولان را که یادگار فعالیتهای خالصانه و مردمانه ی آنان بوده به رونق و شکوه گذشته بازگردانیم.

سید محمدباقر حسینی با تاکید بر نقش پررنگ حوزه هنری در فعالیت های فرهنگی و هنری استان، به ۴۰ سالگی انقلاب اشاره کرد و افزود: به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، تمامی فعالیت های فرهنگی، هنری، تولیدی، آموزشی و عمرانی حوزه هنری استان همدان از ابتدای تاسیس در سال ۱۳۸۱ تا کنون در گام­های مختلف تهیه، تدوین و به دستگاه­ها و مخاطبان هدف، ارائه شده است.

در پایان این نشست مشترک، به هم افزایی در زمینه های مختلف بین هر دو نهاد تاکید شد و در خصوص نظریه پردازی و پژوهش در هنر اسلامی و بهره مندی از هنر برای رشد و ارتقای جامعه اسلامی، هم فکری شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=11172
  • دیدگاه‌ها برای تجارب گرانبهای بزرگان همدان به شیوه ای مطلوب گردآوری و ثبت شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.