• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود؛

برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در اسدآباد

  • کد خبر : 212859
  • 20 اسفند 1402 - 8:06
برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در اسدآباد
اعتکاف، سنتی محمدی است که با الگوگیری از پیامبراکرم(ص) در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی امیدی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی «عصرهمدان» اعتکاف را سنتی محمدی خواند و گفت: با توجه به کثرت روایاتی که از شیعه و سنی وجود دارد، اعتکاف پیامبر(ص) در دهه آخر ماه رمضان یک سنت قطعی محسوب می‌شود؛ حتی بسیاری از جزئیات مسائل مربوط به اعتکاف ایشان در کتاب‌های تاریخی و حدیثی نقل شده است.

وی با بیان اینکه در روایاتی داریم که پیامبر(ص) در دهه آخر ماه مبارک رمضان خیمه‌ای از مو یا برگ خرما در مسجد در کنار ستونی به نام اسطوانه السریر برپا می‌کردند، افزود: نکات در مورد اعتکاف بسیار زیاد است اما نکته اساسی که بسیار قابل توجه است و مسئولان جمهوری اسلامی و مسئولان فرهنگی باید دقت بیشتری به آن داشته باشند، این است اعتکاف رسول خدا(ص)‌ در دورانی بوده که مسئولیت اداره جامعه و حکومت را بر دوش داشت اهتمام خاص پیامبر(ص) به اعتکاف و آن هم به مدت ۱۰ روز نکته قابل توجهی بوده و بر پایه دیدگاه‌های مادی معنا ندارد.

معاون آموزش حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) برادران اسدآباد افزود: کسی که عهده‌دار اداره حکومت و جامعه است، وقت خود را در چنین آئین‌هایی صرف کند ولی پیامبر(ص) تنها بنیانگذار و مدیر یک حکومت نبود او در حقیقت پایه‌گذار فرهنگ و تمدن بزرگی بود که معنویت و ارزش‌های متعالی اخلاقی یکی از ارکان مهم آن به شمار می‌آید، لذا این رفتار پیامبر(ص) درس بزرگی برای مسئولان اداره جامعه اسلامی است تا هیچگاه خود را از این برنامه‌هایی بی‌نیاز ندانند.

وی تصریح کرد: امروزه می‌بینیم، بسیاری از پیشرفت‌های مادی و وسایل رفاهی غیر قابل قیاس با گذشته برای مردم فراهم شده است، با این حال نارضایتی‌هایی دیده می‌شود، این به خاطر غفلت از انجام برنامه‌های معنوی در سطح عموم جامعه است.

امیدی‌نژاد اذعان کرد: الحمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سنت اعتکاف در بین مردم به خصوص جوانان بسیار مورد استقبال قرار گرفته اما با توجه به اینکه هدف‌گذاری انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی در سراسر کره خاکی است، همتی مضاعف از طرف مردم و مسئولان می‌طلبد تا به واسطه دستگیری و حمایت از جوانانی که به امر برگزاری اعتکاف مشغول هستند، در احیا گسترش و نشر معنویت و مبارزه با فرهنگ‌های منحط غربی کمک کنند.

وی گفت: در اسدآباد به همت گروه‌های مردمی و به خصوص جوانان مخلص بعد از ایام کرونا، چهار نوبت اعتکاف دانش‌آموزی برگزار شده که این امر حمایت مادی و معنوی مردم را می‌طلبد.

معاون آموزش حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) برادران اسدآباد با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف در ایام ۱۶، ۱۷ و ۱۸ فروردین سال آینده در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: امسال در ماه رمضان مراسم معنوی اعتکاف برای دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف در دو مسجد برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم اعتکاف دانش‌آموزان پسر پایه پنجم، ششم و هفتم در مسجد موسی‌ابن‌جعفر(ع) و دانش‌آموزان پسر مقاطع هشتم، نهم و دهم در مسجد امام رضا(ع) خواهد بود.

امید‌ی‌نژاد افزود: دانش‌آموزان پسر برای حضور در این مراسم می‌توانند با واریز مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به شماره حساب اقدام و ثبت‌نام کنند.
وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از افراد دانش‌آموز برای این مراسم معنوی تا پایان اسفندماه مهلت دارد.

انتهای خبر/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212859
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در اسدآباد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.