• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خبرداد:

برگزاری جشنواره ملی سفال در لالجین

  • کد خبر : 210721
  • 17 بهمن 1402 - 15:30
برگزاری جشنواره ملی سفال در لالجین
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: لالجین در سال جاری به عنوان پایلوت پیشران در عرصه هنر سفال و سرامیک در سطح ملی انتخاب شد و جشنواره سه‌گام با محوریت سفال را در سطح ملی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گردشگری پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» محسن معصوم علیزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید به معرفی فاخر تاریخ و تمدن همدان بیاندیشیم، گفت: باید به گردشگری منطقه‌ای فکر کنیم، همدان بزرگ است و برای همدان بزرگ باید بزرگ فکر و عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی باید به معرفی هنرمندان بپردازیم، افزود: هنرمندان همدانی هنری اصیل دارند و باید این هنر اصیل را به همه مردم جهان نشان دهیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های ما در استان برای زیرساخت‌ها به دستور در زمینه گردشگری است چرا که مدعی هستیم همدان می‌تواند یکی از پایه‌های گردشگری در غرب کشور باشد.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه نیاز به توجه در حوزه سرمایه‌گذاری داریم و با تجار صحبت شده است، تصریح کرد: در این خصوص اخبار خوبی در آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به پیگیری ۲۱ مورد مجوز ایجاد تأسیسات اقامتی، گردشگری، رفاهی و تفریحی در استان همدان، گفت: در اجرای ۱۱ پروژه مهم اقامتی و تفریحی ک تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: پروژه‌ها شامل پنج مجتمع گردشگری، پنج هتل و فضای اقامتی و یک منطقه نمونه گردشگری با سرمایه‌گذاری حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال است.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه ۱۹ منطقه نمونه و ۹ پردیس و محور گردشگری در استان که قابلیت سرمایه‌گذازی است را در سامانه مخصوص بارگذاری شده است، گفت: همه می‌توانند این بسته سرمایه‌گذاری را ببینند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات در حوزه صنایع دستی آن است که در ورودی و خروجی شهرها بازارچه‌های صنایع دستی ایجاد کنیم و این موضوع کمک می‌کند که مسافر از این فضا استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما برای این طرح معین کردن مکان بازارچه‌ها بود، گفت: یک نقطه در خروجی اسدآباد و در مسیر جاده اربعین است و در همدان نیز در کنار شهرک صنعتی بوعلی۲، حدود ۹۸ قطعه که هرکدام زمین ۵۸ متری است برای احداث فروشگاه و نمایشگاه برای صنعتگران اختصاص دادیم.

معصوم‌علیزاده ادامه داد: در سال گذشته احداث سه بازارچه صنایع در شهرهای همدان، ملایر و نهاوند در دستور کار قرار گرفت و در سال آینده بازارچه همدان بهره برداری می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی با ۲۵۸ غرفه از اقدامات خوب بود، تصریح کرد: همدان یکی از ۱۰ استان برگزیده برای برگزاری این نمایشگاه بود.

وی در پایان با اشاره به نکوداشت سه هنرمند همدانی در عرصه صنایع دستی، عنوان کرد: انتخاب لالجین در سال جاری به عنوان پایلوت پیشران در عرصه هنر سفال و سرامیک در سطح ملی است که بعداز بررسی‌ها همدان منتخب شد تا جشنواره را در سطح ملی برگزار کند‌.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210721
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری جشنواره ملی سفال در لالجین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.