• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

برگزاری جشنواره ایده پردازی کرونا در استان همدان/ مهلت ارسال آثار تا ۱۲ شهریور

  • کد خبر : 80870
  • 06 شهریور 1399 - 12:47
برگزاری جشنواره ایده پردازی کرونا در استان همدان/ مهلت ارسال آثار تا ۱۲ شهریور

طیب فریادرس با بیان اینکه بسیج فرهنگیان در راستای اجرای مأموریت کمک به ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش، جشنواره ای را تحت عنوان جشنواره «ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا» با محوریت دانشگاه فرهنگیان اجرا می نماید گفت: این جشنواره همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می شود.   طیب فریادرس […]

طیب فریادرس با بیان اینکه بسیج فرهنگیان در راستای اجرای مأموریت کمک به ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش، جشنواره ای را تحت عنوان جشنواره «ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا» با محوریت دانشگاه فرهنگیان اجرا می نماید گفت: این جشنواره همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می شود.

 

طیب فریادرس در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، از برگزاری جشنواره کشوری ایده پردازی کرونا همزمان با سراسر کشور در استان همدان خبر داد و گفت: بسیج فرهنگیان در راستای اجرای مأموریت «کمک به ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش» به فضل الهی، جشنواره ای را تحت عنوان جشنواره «ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا» با محوریت دانشگاه فرهنگیان و همکاری تمامی این دستگاه گسترده، به شکل جدیدی اجراء می نماید.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان محور اجرای جشنواره قرار است گفت: ما می خواهیم با همدلی و هم افزایی بخشها و سطوح مختلف آموزش و پرورش و کمک شبکه سازمان بسیج فرهنگیان کشور این جشنواره کانون امیدی برای اصحاب فکر و اندیشه و صاحبان تجارب ارزنده و همچنین یاوری برای دست اندرکاران تعلیم و تربیت باشد.

وی عنوان کرد: سازمان بسیج فرهنگیان از ابتدای اعلام فراخوان جشنواره از طرف بسیج فرهنگیان کشور با  برگزاری  چند جلسه با مشارکت و حضور مسولین اداره کل اموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان  ستاد استانی جشنواره را تشکیل و کمیته ها شکل گرفت و  اطلاع رسانی گسترده ای توسط کمیته های مختلف و اعضای ستاد جشنواره صورت پذیرفت.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان به بیان اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: کمک به «دستگاه اصلی تعلیم و تربیت عمومی کشور»در دوران کرونا و شرایط مشابه، شناسایی نقاط ضعف آموزش مجازی اجرا شده در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و راهکارهای رفع آن و احصاء و انتشار تجربیات، ایده ها و راهکارها برای اعتلای آموزش و پرورش مجازی از جمله اهداف ما است.

وی به تشریح جزییات جشنواره پرداخت و گفت: مقررات و روش ثبت نام و شرکت در جشنواره، در وب سایت جشنوارهwww.sci-cbo.irبارگذاری شده است و ارسال ایده ها فقط از طریق سایت جشنواره امکان پذیر است و به آثاری که از روشهای دیگر ارسال گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

فریادرس به بیان محور ها و موضوعات جشنواره پرداخت و گفت: یادگیری موثر، توقیت زیر ساخت، الگوهای تربیتی موثر نظام آموزشی، مدیریت نظام آموزشی در شرایط کرونا و سایر موضوعات مرتبط و قابل طرح از جمله محورهای جشنواره است.

وی به تشریح محور تقویت زیر ساخت پرداخت و گفت: در این بخش مواردی همچون تقویت شبکه شاد و بررسی ضعف ها و ارائه راهکار، توانمندی معلمان در بهره گیری از ابزار رسانه و فضای مجازی، مهارت هایICDL  و تاثیر آن بر نقش معلمان و دانش آموزان در یادگیری و شبکه شاد، سلامت و امنیت دانش آموزان موردتوجه است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان الگوهای تربیتی موثر نظام آموزشی را بخشی دیگر از جشنواره دانست و گفت: این بخش شامل همسویی جریان تربیت خانواده و تعلیم و تربیت رسمی،  نقش انجمن اولیاء و مربیان، تاثیر سواد رسانه و فضای مجازی بر کارکرد نقش معلمان و تربیت دانش آموز و وظیفه شناسی و احساس مسئولیت معلمان در شرایط کرونا است.

وی با بیان اینکه مدیریت نظام آموزشی در شرایط کرونا، یکی از محورهای مورد تاکید این جشنواره بوده است گفت: این بخش شامل مدیریت زمان در آموزش های مجازی، برنامه ریزی کارآمد آموزشی و درسی، شناسایی و رفع آسیب های نظام آموزشی در شرایط کرونا، کرونا و شکاف آموزش یادگیری و همچنین آسیب شناسی پسا کرونا است.

فریادرس با بیان اینکه جشنواره در قالب نماهنگ، انیمیشن، موشن‌گرافیک، نقاشی، کاریکاتور و پیشنهادات برگزار می‌شود، گفت: علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را تا روز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۹ از طریق وب سایت www.sci.cbo.ir  ارسال کنند.

وی افزود: متقاضیان ابتدا جهت ثبت نام تا تاریخ ۱۲ شهریور اقدام کنند اما جهت ارسال آثار سایت همچنان باز است.

وی با بیان اینکه به نفرات برتر جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت دردوران کرونا جوایز نفیس به همراه لوح تقدیر با اعطای گواهی معتبر به صورت کشوری اهدا خواهد شد، گفت: علاه بر این اعطای گواهی با امتیاز فرهنگی برای دانشجو معلمان، گواهش شرکت در جشنواره ویژه اساتید، فرهنگیان و دانش‌آموزان، اختصاص امتیاز ضمن خدمت به همه فرهنگیان شرکت کننده نیز از جانب استان اهدا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان با بیان اینکه آثاربرگزیده این جشنواره قرار است در نشریات و در نشر محتوا در شبکه شاد استفاده شود افزود: به ایده ها و تجاربی که حداقل امتیاز جشنواره را کسب کنند، گواهی پذیرش جشنواره اعطاء می‌شود ایده ها و تجاربی که حداکثر امتیاز علمی را کسب نمایند گواهی نفرات برتر جشنواره اعطاء و ایده های آنان در کتاب چکیده آثار و ایده ها چاپ خواهد شد و آثار به زبان‌های انگلیسی و عربی هم ترجمه خواهند شد.

وی  در پایان با بیان اینکه قرار است بعد از مرحله کشوری در سطح استان هم این جشنواره را برگزار کنیم تاکید کرد: از عموم علاقمندان و پژوهشگران، علی الخصوص فرهنگیان، دانشگاهیان، دانشجو معلمان و دانش آموزان دعوت می کنم که در این جشنواره شرکت کنند .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80870
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری جشنواره ایده پردازی کرونا در استان همدان/ مهلت ارسال آثار تا ۱۲ شهریور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.