• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

برگزاری اولین کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان سال جاری

  • کد خبر : 64350
  • 18 اردیبهشت 1399 - 18:36
برگزاری اولین کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان سال جاری

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان اظهار کرد: اولین شورای پیشگیری از وقوع جرم در قالب کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان در سال ۹۹ در محل دادگستری استان همدان برگزار شد. به گزارش عصر همدان؛ حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم استان همدان عنوان کرد: در اجرای برنامه پیشگیری […]

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان اظهار کرد: اولین شورای پیشگیری از وقوع جرم در قالب کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان در سال ۹۹ در محل دادگستری استان همدان برگزار شد.

به گزارش عصر همدان؛ حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم استان همدان عنوان کرد: در اجرای برنامه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در اجرای تبصره ۱ ماده ۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسه مذکور با هدف بررسی نحوه اجرای وظایف و تکالیف قانونی دستگاه‌ها تشکیل گردیده است.

حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند، قائم مقام دادگستری استان همدان با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ مزین به سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد: در جبهه اقتصادی باید به اقتصاد داخلی اکتفا کنیم و در بحث کالا نیز باید کالاهای تولید داخل را به کالاهای خارجی اولویت داد.

وی با بیان اینکه خرید کالاهای داخلی موجب رونق اشتغال جوانان و عدم وابستگی کشور به تولیدات کشورهای خارجی خواهد شد، ادامه داد: قاچاق گندم، محصولات کشاورزی، دام و نیز قاچاق سوخت و مشتقات آن مسئله مهمی است که عدم توجه به آن موجب ضرر و زیان به اقتصاد کشور خواهد شد.

حسن خانجانی موقر، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب همدان نیز با اشاره به اینکه در احیاء حقوق عامه توجه به مایحتاج و کالاهای اساسی مردم علی‌الخصوص کالاهای استراتژیک باید به یک اصل تبدیل شود، اظهار کرد: باید دستگاه‌های متولی امر، مبارزه و پیشگیری از قاچاق سوخت، گندم، دام، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بر اساس دستور العمل‌های ابلاغی بر روند توزیع و میزان مصرف سوخت و نحوه‌ی خرید گندم نظارت نمایند.

وی اضافه کرد: نباید فرصتی به مجرمین داده شود تا از خلاء‌های نظارتی که از وظایف سازمانی و ذاتی دستگاه‌ها می‌باشد سوء استفاده نمایند و دستور العمل‌های موجود نیز باید با توجه به شرایط و ضوابط موجود در استان بومی‌سازی گردند، همچنین مدیران دستگاه‌های متولی باید با اتخاذ یک سیاست مناسب نسبت به خرید حداکثری گندم از کشاورزان اقدام نمایند.

در ادامه منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به عنوان یکی از اعضاء حاضر در جلسه با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۷۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: افزایش قیمت خرید گندم از دو هزار ۳۰۰ تومان به دو هزار ۵۰۰ تومان در سال گذشته موجب ترغیب کشاورزان به فروش گندم به دولت شده و تاثیر مثبتی در کاهش قاچاق کالا و حذف واسطه‌‎ها داشته؛ همچنین در خصوص پیشگیری از قاچاق سوخت نیز از ۱۳ هزار تراکتور موجود در استان ۷ هزار دستگاه آماده پلاک گذاریست که در صورت رفع موانع فنی این امر محقق خواهد شد.

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=64350
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری اولین کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان سال جاری بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.