• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

برودت هوا، عامل گرانی گوجه فرنگی در روزهای گذشته

  • کد خبر : 33758
  • 05 آذر 1398 - 12:42
برودت هوا، عامل گرانی گوجه فرنگی در روزهای گذشته

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان گفت: عامل گرانی گوجه و تره‌بار در بازار بستگی به شرایط جوی و چگونگی عبور و مرور خودروهای حمل بار است. محمد فامیل متقی امروز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه بازرسی در بازار میوه و تره‌بار توسط بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت معدن انجام […]

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان گفت: عامل گرانی گوجه و تره‌بار در بازار بستگی به شرایط جوی و چگونگی عبور و مرور خودروهای حمل بار است.

محمد فامیل متقی امروز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه بازرسی در بازار میوه و تره‌بار توسط بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت معدن انجام می‌شود، گفت: متغییر بودن قیمت میوه و تره‌بار بستگی به شرایط عرضه و تقاضا در بازار دارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوجه‌فرهنگی در روزهای گذشته در همدان افزود: عامل گرانی گوجه و خیار در بازار بستگی به شرایط جوی (برودت هوا) و چگونگی عبور و مرور خودروهای حمل بار است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه امروز در بازار همدان هر کیلو گوجه‌فرنگی بین ۷ تا ۹ هزار تومان خرید و فروش شد، ادامه داد: قیمت میوه و تره‌بار در سطح شهر براساس منطقه عرضه متغییر است اما در بازار سرگذر همدان این قیمت‌ها به صورت رقابتی است.

فامیل‌متقی با بیان اینکه نظارت اتحادیه تره و بار در بازار بیشتر جنبه ارشادی دارد، خاطرنشان کرد: نظارت اصلی در این زمینه برعهده بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت است.

وی در خصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین بر روی افزایش نرخ میوه و تره‌بار نیز بیان کرد: خواه ناخواه افزایش قیمت بنزین تاثیر خود را بر بازار میوه و تره بار در آینده می‌گذارد.

فامیل متقی اضافه کرد: به دلیل اینکه عرضه میوه و تره بار با توجه به حمل بار دارای قیمتی متغییر است و آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به کالاهای دیگر در بازار دارد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی آن در بازار عرضه می‌تواند در شرایط کنونی ایده‌آل باشد.

انتهای پیام/ف

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=33758
  • دیدگاه‌ها برای برودت هوا، عامل گرانی گوجه فرنگی در روزهای گذشته بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.