• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

برخی از مسئولین نمره ولایت مداری ندارند/حاج قاسم هیچگاه در چهارچوب های جناحی نظر نداد

  • کد خبر : 139486
  • 04 دی 1400 - 8:44
برخی از مسئولین نمره ولایت مداری ندارند/حاج قاسم هیچگاه در چهارچوب های جناحی نظر نداد

کارشناس مسائل سیاسی در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم فرمانده ای بود که در همه جبهه ها و ابعاد مبارزه کرد و ازخود مکتبی برجای گذاشت که همه مردم جهان می توانند آن را الگوی خود قرار دهند و فریاد دفاع از مظلوم در این مکتب به اوج خود می […]

کارشناس مسائل سیاسی در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم فرمانده ای بود که در همه جبهه ها و ابعاد مبارزه کرد و ازخود مکتبی برجای گذاشت که همه مردم جهان می توانند آن را الگوی خود قرار دهند و فریاد دفاع از مظلوم در این مکتب به اوج خود می رسد.

به گزارش عصرهمدان؛ در اولین ساعات بامداد ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸، سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله پهپادهای آمریکایی به فرودگاه بغداد، به شهادت رسید. در این حمله، ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تعدادی دیگر از یاران این دو فرمانده مقاومت نیز به شهادت رسیدند.

شهید حسین پورجعفری، شهید هادی طارمی، شهید شهرود مظفری‌نیا و شهید وحید زمانیان، شهدای همراه سپهبد سلیمانی بودند.

این روزها در آستانه دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان ویژگی های این شهید می پردازیم که بارها مقام معظم رهبری از آن به عنوان مکتب حاج قاسم یاد کرده اند.

محمود قاسمی، کارشناس مسائل سیاسی نظامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بارها مقام معظم رهبری به مکتب حاج قاسم سلیمانی اشاره کرده اند که بیان نکاتی از این نامگذاری بیان می شود.

وی ادامه داد: زمانی که به شخصی چنان شخصیتی مثل مقام معظم رهبری مکتب نام می برد، این مکتب باید ابعاد سیاسی، اجتماعی، نظامی داشته باشد چون صرفا در یک بعد نمی گنجدچرا که مکتب مجموعه ای از رفتارها را شامل می شود که همه ابعاد را بگیرد.

قاسمی گفت: به نظر می رسد دلیل اینکه مقام معظم رهبری مکتب را نام بردند این نشان می دهد که حاج قاسم در همه ابعاد می تواند الگو باشد.

وی افزود: در عرصه نظامی که امروز امنیت مهمترین فاکتور توسعه است چرا که امنیت نباشد معیشت هم نیست و شرط اول امنیت است.

این کارشناسی مسائل سیاسی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال یعنی از سال ۵۸ تا ۹۸ در جبهه های متعددی جنگید اول در جبهه مبارزه با نفاق، قبل از دفاع مقدس چالش های داخلی نفاق را داشتیم .

وی افزود: ۸ سال در دفاع مقدس جزو فرماندهان تراز اول و موفق بود، کنار احمد شاه مسعود در افغانستان جنگید و کنار سید حسن نصرالله مستقیما با اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه و کنار مدافعان حرم در سوریه با داعش و کنار گروه های مقاومت عراقی چون حشد الشعبی با داعش در عراق جنگید و با اشرار ایرانی در نقاط مرزی مبارزه کرد.

کارشناسی مسائل سیاسی تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی در طول ۴۰ سال مبارزه بی امان در ۶ جبهه داخلی و خارجی مبارزه کرد .

قاسمی افزود: یک ژنرال نظامی وقتی در چندین جبهه مختلف و متنوع در داخل و خارج کشور با یک الگوی درست و منطق قوی دفاع از مظلوم مبارزه می کند الگو می شود.

وی گفت: بخشی از مکتب شهید سلیمانی این است که ما در دفاع از مظلوم مرز نداریم و یک فرمانده ولایی کسی است که فراجناحی می جنگد.

قاسمی عنوان کرد: کمتر کسی را داریم که مثل حاج قاسم در چندین جبهه مبارزه کند و این فرمانده لایق در عبادت هم الگو بود، نمازهایی که وی می خواند تواضع و شانه های لرزان او در نماز در کنار حرم زینب دقیقا زمانی است که جبهه استکبار از ابهت او می لرزد.

وی افزود: فرمانده ای که تمام جبهه استکبار ارتجاع عرب و صهیونیست از او رعب و وحشت دارد در کنار حرم حضرت زینب (س) با تواضع و خشوع در برابرعظمت پروردگار می لرزد.

قاسمی تاکید کرد: این رفتارها از حاج قاسم مکتب می سازد، و در صحنه ای که حاج قاسم به فرزند شهیدی در حال نماز گل می دهد و فرمانده ای که داعشی ها از او وحشت داشتند وقتی فرزند شهدا را می بیند با گریه های آنها می گرید.

وی افزود: بصیرت و دشمن شناسی حاج قاسم فراجناحی بود و نهدر راست و نه چپ می گنجید و فقط برای انقلاب مبارزه می کرد .

قاسمی گفت: سردار سلیمانی در موضوع جناحی گیر نیفتاد و در پنجره های جناحی فکر نکرد و در چهارچوب های جناحی نظر نداد.

کارشناسی مسائل سیاسی افزود: حاج قاسم در تبعیت از ولایت و رهبری سنگ تمام گذشات چرا که بعضی از مسئولین نمره ولایت مداری کمی دارند.

قاسمی تاکید کرد: این فرمانده در وصیت نامه خود به ابهت و عظمت رهبری ایران اشاره کرده است و یکی از شاخص های سردار سلیمانی تبعیت از ولایت مداری است.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=139486
  • دیدگاه‌ها برای برخی از مسئولین نمره ولایت مداری ندارند/حاج قاسم هیچگاه در چهارچوب های جناحی نظر نداد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.