• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

برخورد قاطع دستگاه قضایی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در نهاوند/ تشکیل پرونده قضایی برای برخی روسای ادارات مقصر

  • کد خبر : 17240
  • 06 شهریور 1398 - 13:38
برخورد قاطع دستگاه قضایی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در نهاوند/ تشکیل پرونده قضایی برای برخی روسای ادارات مقصر

دادسرای عمومی و انقلاب نهاوند در اطلاعیه از برخورد قانونی با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و اعلام کرد برای برخی از دستگاه‌ های مقصر پرونده قضایی تشکیل‌ شده است. به گزارش عصر همدان، با توجه به ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و گلایه شهروندان از این وضعیت، دادسرای عمومی و انقلاب […]

دادسرای عمومی و انقلاب نهاوند در اطلاعیه از برخورد قانونی با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و اعلام کرد برای برخی از دستگاه‌ های مقصر پرونده قضایی تشکیل‌ شده است.

به گزارش عصر همدان، با توجه به ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و گلایه شهروندان از این وضعیت، دادسرای عمومی و انقلاب نهاوند اطلاعیه‌ای در مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز به شرح ذیل صادر کرد:

با توجه به تبصره ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، جهاد کشاورزی به‌عنوان ضابط خاص، مکلف است به‌محض ملاحظه تغییر کاربری از هرگونه عملیات غیرقانونی جلوگیری و رأساً نسبت به قلع‌ و قمع بنا اقدام و با تشکیل پرونده قضایی افراد متخلف را به مرجع قضایی معرفی نماید.

همچنین شهرداری مکلف است درباره مستحدثات واقع در حریم شهر، ضمن جلوگیری از عملیات اجرایی موضوع را از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ پیگیری و اداره منابع آب نیز نسبت به رفع تصرف از ساخت‌ و سازها تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه‌ ها رأساً اقدام نماید.

ساخت‌ و سازهای غیرمجاز انجام‌ یافته در سطح شهرستان که اخیراً گزارش گردیده، به لحاظ قصور و اهمال متولیان ذیربط ازجمله اداره جهاد کشاورزی در عدم جلوگیری از ساخت‌وساز و عدم ارائه گزارش به مقامات قضایی مشهود بوده که در این راستا پرونده قضایی هم علیه روسای ادارات مقصر در دادسرای نهاوند و دادسرای مرکز استان و هم علیه افراد متخلف در محاکم کیفری تشکیل که مورد اخیرالذکر در مرحله صدور رأی قرار دارد.

کلیه نیروهای اطلاعاتی و انتظامی آمادگی خود را جهت همکاری لازم با ضابطین خاص در این راستا اعلام داشته و دستگاه قضایی با عزم جدی نسبت به قصور ارگان‌های متولی رسیدگی و با افراد متخلف بر اساس موازین قانونی برخورد خواهد نمود.

از تمامی شهروندان نیز تقاضا می‌گردد در صورت ملاحظه هرگونه ساخت‌و ساز غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت به مسئولین ذیربط گزارش و موضوع را پیگیری نمایند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=17240
  • دیدگاه‌ها برای برخورد قاطع دستگاه قضایی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در نهاوند/ تشکیل پرونده قضایی برای برخی روسای ادارات مقصر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.