• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

بخشش زندگی به بیش از ۷ بیمار با اهدای عضو جوان تویسرکانی به یاد علی اکبر(ع)/اولویت اهداء برای افراد مؤمن تا لا اله الا الله را بر زبان جاری کنند

  • کد خبر : 124965
  • 25 مرداد 1400 - 9:22
بخشش زندگی به بیش از ۷ بیمار با اهدای عضو جوان تویسرکانی به یاد علی اکبر(ع)/اولویت اهداء برای افراد مؤمن تا لا اله الا الله را بر زبان جاری کنند

سخاوت خانواده‌ای از اهالی روستای سیدشهاب تویسرکان به بیش از ۷ بیمار نیازمند به پیوند عضو، زندگی دوباره‌ بخشید و اولویت بخشش برای افراد شیعه بود تا قلبشان برای حسین(ع) بتپد و ذکر لا اله الا الله را بر زبان جاری کنند. به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ بخشش، هدیه دادن، نیکی، واژه هایی هستند که هر […]

سخاوت خانواده‌ای از اهالی روستای سیدشهاب تویسرکان به بیش از ۷ بیمار نیازمند به پیوند عضو، زندگی دوباره‌ بخشید و اولویت بخشش برای افراد شیعه بود تا قلبشان برای حسین(ع) بتپد و ذکر لا اله الا الله را بر زبان جاری کنند.

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ بخشش، هدیه دادن، نیکی، واژه هایی هستند که هر کدام در دفتر زندگی افراد مختلف تعریف های متعدد دارد، گاه بخشش برای رضای خدا می شود هر آن چه از نظر مالی در توان داریم و گاه دیگر می شود بخشش عضوی از بدن یک فرد که دچار مرگ مغزی شده است.

اینکه خانواده ای رضایت بدهند تا تعدادی از اعضای بدن فرزندشان برای نجات جان دیگران اهداء شود، دلی بزرگ و روحی وسیع می خواهد.

و اما اینجا در تویسرکان «مرحوم مرتضی بیات» از اهالی روستای سیدشهاب به تازگی بر اثر سانحه ای دچار مرگ مغزی شد و خانواده اش سخاوتمندانه، بیش از ۷ عضو از اعضای او را در ماه محرم به بیماران نیازمند پیوند عضو اهداء کردند.

حال و روز «غلامرضا بیات» پدر این اهداء کننده و دیگر اعضای خانواده اش به دلیل از دست دادن جوانشان مساعد نبود، اما توکلشان صبورانه به خدا است.

پدر آن مرحوم در گفتگو با خبرنگار رودآور؛ با دستی لرزان و اشکی از گونه ها جاری شده اما با دلی مطمئن به خداوند متعال، گفت: زمانی که پزشکان از حیات دوباره فرزند دلبندم ناامید به ما گفتند دچار مرگ مغزی شده و بازگشتش امکان ندارد، بسیار آن لحظه بر ما سخت گذشت که تنها خدا می داند.

وی اظهار کرد: در آن لحظه به یکباره با به یاد آوردن واقعه جانسوز عاشورا و پرپر شدن دردادنه های امام حسین(ع)، قلبم آرام گرفت و گفتم فرزند من هم تقدیم علی اکبر(ع)، آن جوان دشت کربلا و بزرگ مرد امام حسین(ع).

و این گونه غلامرضا بیات اعضای قابل پیوند جوان برومندش را که پزشکان مرگ مغزی اش را تأیید کرده بودند به بیماران متعددی تقدیم کرد و تنها خواسته اش این بود؛ در صورتی که شرایط پزشکی اجازه دهد، اولویت اهداء اعضای مد نظر به بیماران مؤمن، مسلمان و شیعه باشد تا عبارت هستی بخش “لا اله الا الله” را بر زبان جاری کنند.

پدر آن مرحوم تأکید دارد که ما از دریافت کنندگان اعضای بدن فرزند رشیدمان نه پولی می خواهیم و نه حتی تشکر، بلکه تنها می خواهیم که پیرو مکتب حسین(ع) باشند و ذکر یا حسین(ع) بر زبانشان جاری.

بیات و دیگر اعضای خانواده اش اینجا واژه زیبای بخشش را به زیبایی معنا کردند، دریچه قلب مرحوم مترضی بیات قرار است در بدن فردی دیگر به عنوان دریافت کننده عضو پیوندی که حیاتی دوباره یافته، برای امام حسین(ع) بتپد و قرنیه چشمانش نظاره گره آیات قرآن باشد.

به راستی چه زیباست حیاتی دوباره بخشیدن به بیماران نیازمند و در انتظار پیوند عضو، آن هم این گونه سخاوتمندانه و به یاد شهدای تشنه لب نینوا.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=124965
  • دیدگاه‌ها برای بخشش زندگی به بیش از ۷ بیمار با اهدای عضو جوان تویسرکانی به یاد علی اکبر(ع)/اولویت اهداء برای افراد مؤمن تا لا اله الا الله را بر زبان جاری کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.