• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
7

بانوان خانه دار با مشاغل خانگی کمک حال اقتصاد خانواده می شوند

  • کد خبر : 18440
  • 14 شهریور 1398 - 8:52
بانوان خانه دار با مشاغل خانگی کمک حال اقتصاد خانواده می شوند

  این روزها یکی از مهمترین مسائل و مشکلات خانواد های ایرانی مسائل اقتصادی و ایجاد درآمدو اشتغال می باشد. در این بین زنان نقش موثری در اقتصاد خانواده داشته و شاهد این هستیم که زنان خانه دار نیز به کمک همسر خود آمده و نقش موثری در تامین مخارج خانواده ایفا می کنند.   […]

 

این روزها یکی از مهمترین مسائل و مشکلات خانواد های ایرانی مسائل اقتصادی و ایجاد درآمدو اشتغال می باشد. در این بین زنان نقش موثری در اقتصاد خانواده داشته و شاهد این هستیم که زنان خانه دار نیز به کمک همسر خود آمده و نقش موثری در تامین مخارج خانواده ایفا می کنند.

 

به گزارش عصر همدان؛ مشاغل خانگی و ارائه هنرهای دستی در بین زنان طرفدار زیادی دارد و دیده می شود که زنان شهری همچون بانوان روستایی دست به کار شده و به سبک و صیاق خود و با هنرهای خاص خود به مشاغل خانگی روی آورده اند و به کارآفرینی مشغول هستند.

در همین راستا نمایشگاهی با رویکرد کارآفرینی زنان در تالار قرآن همدان و به همت سازمان فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی شهرداری همدان در دهه اول شهریورماه برگزار شد که  بانوان همدانی آثار و هنرهای دستی خود را در آن به معرض نمایش گذاشته بودند.

فاطمه پهلوانی کارشناس امور اجتماعی سازمان فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی شهرداری همدان مسئولیت برپایی این نمایشگاه را بر عهده داشت. در گفتگویی که با وی در این زمینه داشتیم ، گفت: در این نمایشگاه بیش از ۲۰ گروه از بانوان کارآفرین که تولیدات فاخر و قابل فروش داشتند و به خصوص افردی که توان آموزش داشته و قادر بودند محصولاتی را از تولید به عرضه ارائه کنند در این نمایشگاه شرکت داشتند و با اختصاص غرفه هایی به این بانوان امکان ارائه محصولاتشان به مردم فراهم شد.

وی همچنین گفت: برخی از غرفه ها نیز برای خیریه ها و معرفی خدمات آنها اختصاص داده شد که مخاطبین خاص خود را داشته و افراد ضمن آشنایی با آنها به صورت داوطلبانه با این خیریه ها وارد همکاری شدند.

پهلوانی ادامه داد: برپایی اینگونه نمایشگاه ها با هدف کارآفرینی و اشتغال بانوان برگزار شده و امکانی را برای تشویق بانوان به کارآفرینی و اشتغال خانگی فراهم می کند و اگر امکانات مهیا شود اینگونه نمایشگا ه ها را به صورت فصلی یا ماهانه برپا خواهیم کرد تا بانوان بتوانند محصولات خود را در آن به نمایش بگذارند.

فاطمه کریمی یکی از بانوان هنرمند است که به هنر نقاشی روی شیشه و سرامیک پرداخته و در این نمایشگاه حضور داشت. در گفتگویی که با وی داشتیم از برگزاری این نمایشگاه ابراز رضایت کرد و گفت: این اولین تجربه من برای حضور در نمایشگاه است و خوشبختانه برگزاری چنین نمایشگاه هایی کمک زیادی به بانوان می کند که آثار خود را به معرض نمایش گذاشته و بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

کریمی که یک دبیر بازنشسته است و کمتر از دو سال است به این هنر مشغول است ادامه داد: خیلی از بانوان خانه دار و حتی بازنشسته وقت خود را می توانند باهنرهای مخصوص بانوان پر کرده و حتی محصولات و هنرهای خود را به فروش برسانند. این کار می تواند کمک بزرگی به هزینه های زندگی افراد کرده و برای کار بیشتر به آنها روحیه بدهد.

وی ادامه داد: هم اکنون خانواده ها در شرایط اقتصادی بدی به سر می برند و حتی جوانان ما نیز برای پیدا کردن شغل مناسب دچار سختی هستند، اما اگر با هنرهای دستی و مشاغل خانگی آشنا شوند خیلی از دختران جوان نیز می توانند با انگیزه بالا وارد کار شده و به طور حرفه ای این کار را دنبال کنند.

منصوره طلایی یکی از بانوان فعال اجتماعی و هنرمند است که سابقه حضور در چندین نمایشگاه به این شکل را داشته است. وی با بیان این مطلب که استقبال مردم بیشتر از غرفه های خوراکی است گفت: یکی از مشکلاتی که هم اکنون در کشور ما وجود دارد و در این نمایشگاه نیز شاهد آن بودیم این است که مردم بیشتر از غرفه های فروش محصولات خوراکی استقبال می کنند تا از غرفه های فروش هنرهای دستی.

وی ادامه داد: این مسئله از دو جنبه قابل بررسی است یکی اینکه مردم بیشتر از هنر به خوراکی اهمیت می دهند و ترجیح مردم این است که کمتر پول خود را برای هنر و وسایل تزئینی خرج کنند و دوم اینکه اهم خرید مردم بیشتر پول مردم برای خورد و خوراک خرج می شود و وسع خرید برای وسایل تزئینی ندارند  که این به مسائل اقتصادی هر خانواده نیز مربوط می شود.

این بانوی هنرمند ادامه داد: بانوان خانه دار و حتی دختران تحصیلکرده که موفق نشده اند شغلی برای خود پیدا کنند بیشتر وقت خود را در خانه و به بطالت می گذرانند که یادگیری هنرهای خانگی هم باعث می شود که وقت خود را پر کرده و هم می تواند وسیله ای برای امرار معاش آنها فراهم کند.

به گزارش خبرنگار عصر همدان این روزها که مسائل اقتصادی باعث مشکلات فراوانی برای خانواده ها شده، یادگیری و آموزش هنرهای دستی برای بانوان و عرضه و فروش این هنرها یکی از بهترین روش ها برای کمک به خانواده ها برای کم کردن فشار اقتصادی و همچنین فشار روانی بر خانوده ها می تواند باشد که این نیازمند حمایت دولت و ارگان های نیمه دولتی از اینگونه هنرهاست که برگزاری نمایشگاه های فصلی و یا ماهانه نیز می تواند قدمی موثر در حمایت از عرضه و فروش این هنرها باشد.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=18440
  • دیدگاه‌ها برای بانوان خانه دار با مشاغل خانگی کمک حال اقتصاد خانواده می شوند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.