• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

بالاترین منفعت در دنیا نصیب چه کسانی می شود؟/ تدبر و عمل به آیات الهی؛ جلا دهنده قلوب انسان ها

  • کد خبر : 63223
  • 12 اردیبهشت 1399 - 12:50
بالاترین منفعت در دنیا نصیب چه کسانی می شود؟/ تدبر و عمل به آیات الهی؛ جلا دهنده قلوب انسان ها

مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان با بیان اینکه مادیات بدون توجه به عالم غیب و معنویات محکوم به فناست، گفت: بالاترین منفعت در دنیا نصیب آنانی می شود که با تلاوت، تدبر و عمل به قرآن مسیر زندگی خود را انتخاب کرده اند. به گزارش عصر همدان؛  در هفتمین روز از ماه مبارک […]

مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان با بیان اینکه مادیات بدون توجه به عالم غیب و معنویات محکوم به فناست، گفت: بالاترین منفعت در دنیا نصیب آنانی می شود که با تلاوت، تدبر و عمل به قرآن مسیر زندگی خود را انتخاب کرده اند.

به گزارش عصر همدان؛  در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان هستیم، ماه نزول قرآن هستیم.  در آیات و روایات بسیار بر تلاوت قرآن به ویژه در این ماه مبارک تأکید بسیار شده و ثواب تلاوت این آیات روح بخش بر کسی پوشیده نیست.

در این کتاب الهی بارها علاوه بر توصیه و تذکر به تلاوت قرآن به موضوع تفکر و تدبر و به ویژه عمل به دستورات الهی برای رسیدن به سعادت جاودان تأکید شده است.

رهبر انقلاب بر تلاوت قرآن همراه با تدبر در رمضان تأکید دارند

رهبر انقلاب هم درخصوص تدبر در قرآن در ماه رمضان فرمودند که؛   بعضی علاوه‌ بر روزه گرفتن در ماه رمضان، آموزش خود را هم از قرآن در حد اعلی تأمین می‌کنند؛ تلاوت قرآن با تدبر. در شبها و نیمه شبها تلاوت قرآن، انس با قرآن، مخاطب خدا قرار گرفتن، لذت و معنای دیگری دارد. چیزی که انسان در چنین تلاوتی از قرآن فرا می‌گیرد، در حال متعارف و معمول نمی‌تواند به چنین تلاوتی دسترسی پیدا کند. ”

از این رو  بر آن شدیم تا به صورت مستمر سخنان مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان درباره برخی از پیام های قرآنی را جویا شویم و برای خوانندگان عصرهمدان منتشر کنیم.

تدبر و عمل به آیات الهی؛ جلا دهنده قلوب انسان ها

«حجت الاسلام سجاد امیری» در گفت وگو با خبرنگار عصر همدان؛ درباره عظمت و جایگاه قرآن در شناساندن مسیر سعادت بشری، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن است و توجه، تلاوت، تفکر و عمل به تک تک آیات آن سعادت یک عمر بشری در هر دو جهان را رقم می زند.

وی اظهار کرد: این ماه فرصت مغتنمی است که پیام های قرآن به صورت ویژه بیان شود تا چراغ هدایتی برای مسیر زندگی همگی و جلا دهنده قلوب ما باشد.

مادیات بدون توجه به عالم غیب و معنویات محکوم به فناست

مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان با بیان اینکه یکی از پیام های آیات وحی توجه انسان ها به عالم غیب و ماورالطبیعه است، افزود: بدان معنا که انسان به عنوان اشرف مخلوقات نباید تنها جایگاه مالی، مادی و پست و مقام دنیوی خود را در نظر داشته باشدف بلکه باید بداند سعادت ابدی در گروه توجه به معنویات است.

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: در تفسیر آیه دوازدهم تا هجدهم سوره مبارک مدثر آمده که ولید بن مغیره  از افرادی بود که پیامبر را به سخره می گرفت، او از مال و فرزندان نعمت های بسیار در دست داشت، اما هیچ بهره ای از این نعمت ها نصبیبش نشد و در نهایت وعده عذاب شامل حال او شد.

وی عنوان کرد: نعمت های دنیوی در صورتی برای انسان عظمت آفرین است که توجه به عالم غیب و معنویات هم در کنارش قرار گیرد و گرنه این نعمت های مادی به تنهایی سودی برای آخرت نخواهد داشت، چرا که تنها توجه به حق تعالی و عبادت در درگاه خداوند ضامن هدایت بشر است.

بالاترین منفعت در دنیا نصیب چه کسانی می شود؟

مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان در ادامه با استناد به آیه ۱۰۴ سوره مبارک نساء، گفت: در این آیه پاسخ منطقی و متناسبی به این سوال داده شده که آیا کسانی که به دنبال دینداری هستند در مقابل کفار و ملحدین منفعت کمتر از دنیا به دست می آورند؟!

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: در این آیه آمده که در تعقیب دشمنان و کفار سست نشوید، اگر آنان رنج و سختی می کشند شما هم رنج و سختی می کشید، اما مؤمنان امتیاز ویژه ای نسبت به کفار دارند و آن توجه حضرت حق بر آنان است چرا که مؤمنان همیشه خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود می دانند.

توجه عنایات الهی به مؤمنان، بهره آنان از دینداری

وی اظهار کرد: موضوع این آیه هرچند درباره جنگ است، اما در تمام شئونات زندگی ما جاری است، یعنی انسان مؤمن در واقع در برابر کافر از امتیاز ویژه با خدا بودن بهره مند می شود.

مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان افزود: منفعت مؤمنان از با خدا بودن حرکت در مسیر سعادت و در نهایت رسیدن به زندگی ابدی، زیبا و جاودانه در کنار اولیاء الهی است.

حجت الاسلام امیری عنوان کرد: این در حالی است که کافر تنها از دنیا لذت می برد و از سعادت ابدی محروم می شود و چه چیزی زیانبارتر از نرسیدن به سعادت در جهان پس از مرگ.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=63223
  • دیدگاه‌ها برای بالاترین منفعت در دنیا نصیب چه کسانی می شود؟/ تدبر و عمل به آیات الهی؛ جلا دهنده قلوب انسان ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.