• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

بازگشایی مدارس در اسدآباد مورد استقبال مردم قرار گرفته/دانش آموزان حاشیه شهر با مشکل نداشتن ماسک مواجه اند/فوت یک بیمار مسن کرونایی

  • کد خبر : 134710
  • 18 آبان 1400 - 10:50
بازگشایی مدارس در اسدآباد مورد استقبال مردم قرار گرفته/دانش آموزان حاشیه شهر با مشکل نداشتن ماسک مواجه اند/فوت یک بیمار مسن کرونایی

در ستاد کرونای اسدآباد که با یک روز تأخیر برگزار شد، از فوت یک نفر بیمار کرونایی و استقبال مردم برای بازگشایی مدارس تا نبود تهویه در کلاسهای درس بحث و بررسی شد. به گزارش عصرهمدان؛ حسین عسگری‌مهرور، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در ستاد کرونای این شهرستان با اشاره به اینکه مدارس […]

در ستاد کرونای اسدآباد که با یک روز تأخیر برگزار شد، از فوت یک نفر بیمار کرونایی و استقبال مردم برای بازگشایی مدارس تا نبود تهویه در کلاسهای درس بحث و بررسی شد.

به گزارش عصرهمدان؛ حسین عسگری‌مهرور، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در ستاد کرونای این شهرستان با اشاره به اینکه مدارس در شهرستان اسدآباد در طی ۴ مرحله به صورت تدریجی بازگشایی شدند، اظهار کرد: برخی از مدارس بالای ۵۰۰ و ۶۰۰ نفره هنوز بازگشایی نشدند که تا اول آذر ماه بازگشایی خواهندشد.

وی با بیان اینکه شرایط هر مدرسه فرق دارد و برای بازگشایی اختیار با مدیران مدارس است، افزود: آموزش‌ها ترکیبی از مجازی و حضوری است و البته کلاس حضوری برای دانش آموزانی که واکسن نزدند، برقرار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال مردم برای بازگشایی مدارس در اسدآباد خوب بوده است، افزود: برخی از مدارس برای نصب تهویه اقدام کردند و البته بسیاری از مدارس با مشکل مالی برای تهیه فن تهویه مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانش آموزان به خصوص در حاشیه شهر به دلیل نداشتن بنیه قوی مالی برای تهیه ماسک با مشکل مواجه هستند، گفت: البته ما هم برای تهیه ماسک در مدارس با مشکل مواجه‌ایم.

وی با اشاره به وجود سه مدرسه شبانه روزی دارای در شهرستان، گفت: هنوز خوابگاه و محوطه آشپزخانه این مدارس به دلیل شرایط کرونا بازگشایی نشدند و دانش آموزان روستاهای دوردست هم در حال تردد به مدرسه هستند.

ایرج صالحی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با بیان اینکه در روستای وندرآباد برای انجام واکسیناسیون مقاومت وجود دارد و هنوز ۵۰۰ نفر در این روستا واکسن دریافت نکردند، گفت: در برخی از مدارس اسدآباد هنوز کلاسها بدون تهویه است .

وی یادآور شد: در طول ۴ ماهه اخیر مریضی که دوز واکسن زده باشد، راهش به بیمارستان نیفتاده است و این نشان از این دارد که واکسن خوب عمل کرده است.

الهام عظیمی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به وجود ۱۸ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان شهرستان، اظهار کرد: ۷ نفر از بیماران بستری جدید هستند.

وی با اشاره به فوت یک نفر کرونایی در صبح امروز، گفت: از هفته گذشته تاکنون سه مورد فوتی مثبت کرونایی داشتیم.

سعید کتابی، فرماندار شهرستان اسدآباد هم بااشاره به وضعیت رنگ بندی کرونایی اسدآباد ، گفت: اسدآباد هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وی با تأکید بر نصب تهویه در کلاسهای درس، گفت: با مشارکت نوسازی و اموزش و پرورش تهویه مدارس باید تهیه و نصب شود که نیاز است این مهم و سهمیه شهرستان در زمینه تهویه از استان پیگیری شود.

تأکید کرد: کلاسهای درسی که مدیران اجرایی مدارس، معلم و دانش آموز واکسن نزده باشند نباید برقرار شود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=134710
  • دیدگاه‌ها برای بازگشایی مدارس در اسدآباد مورد استقبال مردم قرار گرفته/دانش آموزان حاشیه شهر با مشکل نداشتن ماسک مواجه اند/فوت یک بیمار مسن کرونایی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.