• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

بازاریابی، حلقه مفقوده کارگاه‌های تولیدی

  • کد خبر : 209936
  • 04 بهمن 1402 - 9:56
بازاریابی، حلقه مفقوده کارگاه‌های تولیدی
ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار نقطه عطفی در توسعه و ایجاد کارگاه‌های تولیدی با حضور افراد مختلف یک منطقه است که این روزها توانسته سبب رونق اشتغال شود.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ کار از زمانی آغاز شد که مقام معظم رهبری از حرکت و راه جدیدی در اقتصاد ایران صحبت کرد و این امر باعث تحول شدید در بحث اشتغال‌زایی در سطح کشور شد.

راه اقتصاد مقاومتی از سال ۸۹ برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی کار خود را آغاز کرد و بسیج سازندگی پرچم‌دار این امر برای اشتغال‌زایی بود و این امر در این سال‌ها توانسته راهگشای حل مشکلات اشتغال جوانانی باشد که صاحب ایده و نیروی جوانی هستند.

بیش از یک دهه از فعالیت اقدامات اقتصاد مقاومتی در کشور گذشته و باتوجه‌به اقداماتی که بسیج سازندگی در راستای توجه به این امر برای ایجاد کارگاه‌های فراوان انجام داده علاوه بر ایجاد اشتغال برای صاحبان ایده، افراد زیادی نیز در کنار آنان صاحب شغل شده‌اند.

این هفته نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی استان همدان در شهرستان ملایر برپا شد تا نشان دهد اقتصاد مقاومتی چقدر توانسته است با موفقیت راهگشای اشتغال باشد.

* آینده روشن اقتصاد با کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در حاشیه نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بسیج سازندگی استان و شهرستان‌ها در مباحث صندوق‌های قرض‌الحسنه و اشتغال کارهای اقدامات مؤثری در سطح استان انجام داده‌اند.

سردار مظاهر مجیدی افزود: در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی شهرستان ملایر، گوشه‌ای از فعالیت‌های فعالان بسیج سازندگی که در راستای تبصره ۱۶ و ۱۸ تسهیلات دریافت کردند و شرایط کار برای آنها مهیا شده به نمایش گذاشته شده است.

وی این نمایشگاه را نمودی از ثمرات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این اقدامات سبب رشد و تعالی کشور شده و در مسئله اقتصاد بسیار مؤثر است.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: هرچه اقتصاد را ریز کنیم و در قسمت‌های بوم شهرستان‌های مختلف به آن توجه کنیم قطعاً راه‌گشا و در امر تولید و اشتغال مؤثر است.

وی افزود: اقدامات بسیج سازندگی و ایجاد کارگاه‌های خانگی در راستای این است که بتوان با اقتصاد مقاومتی را در منازل مردم اشتغال‌زایی ایجاد شود.

سردار مجیدی عنوان کرد: ایجاد تعاونی‌های مختلف و اشتغال‌زایی علاوه بر رفع مشکل تولید و اشتغال سبب آینده روشنی خواهد شد.

* بازار حلقه مفقوده کارگاه‌های تولیدی

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کارگاه‌های زیادی در استان همدان از تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ مربوط به سازمان بسیج سازندگی بهره برده‌اند.

علی قره‌باغی بازار را حلقه مفقوده کارگاه‌های تولید دانست و گفت: باتوجه‌به اینکه تولیدکنندگان محصولات برای دسترسی به بازار مشکل دارند در راستای حل این مشکل نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه برای افرادی که با حمایت بسیج سازندگی کارگاه خود را راه‌اندازی کردند فرصتی است تا بازارشان را بشناسند و با مصرف‌کننده نهایی ارتباط بگیرند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: عرضه مستقیم محصولات کارگاه اقتصاد مقاومتی باعث سهم‌بری عادلانه هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده می‌شود و کالای ارزان به دست مشتری می‌رسد.

* اعطای پیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات

وی گفت: نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی ملایر یک نمایشگاه استانی است که از شهرستان‌های مختلف استان در آن حضور دارد و محصولات کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی خود را در آن عرضه کرده‌اند.

قره‌باغی کارگاه اقتصاد مقاومتی خروجی صندوق‌های قرض‌الحسنه دانست و گفت: ۹۰۰ صندوق قرض‌الحسنه با تسهیلگری بسیج سازندگی در استان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ پیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد در قالب تبصره ۱۶ واگذار شده است و یک هزار ۵۰۰ اشتغال در یک هزار و ۱۰۰ کارگاه ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: امسال بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ به متقاضیان صندوق‌های قرض واگذار می‌شود تا پایان سال از بیش از هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کنیم.

* اشتغال‌زایی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی برای ۴۱۰ نفر در ملایر

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه ملایر نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی و بسیج سازندگی در قالب ۵۱ غرفه از ۱۴۰ تعاونی افتتاح برگزار شده است.

علی‌اصغر فارسی به حضور ۵ شهرستان استان در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: محصولات مختلف کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در این نمایشگاه عرضه شده است تا علاوه بر بازدید عمومی از دستاوردهای بسیج، محصولات تولیدی بدون واسطه به دست مردم برسد.

وی این نمایشگاه الگویی برای اشتغال‌زایی دانست و گفت: بسیج سازندگی ملایر ابتدای سال ۴۰ میلیارد تومان از ماده تبصره ۱۶ تسهیلات واگذار کرده است.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه ملایر با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای اقتصاد مقاومتی گفت: این تحصیلات سبب اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت شغلی برای ۴۱۰ نفر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ نیروی جوانی و ایده‌پردازی نقطه قوت بسیاری از جوانان این مرزوبوم است که برای شکوفایی ایده‌ها و خلاقیت‌ها نیاز به حمایت دارند.

چه بسیار جوانانی که با ایده‌های مختلف و توان کاری بدون پشتیبان به بیراهه می‌روند و بسیج سازندگی این فرصت را برای جوانان خلاق ایجاد کرده تا بتوانند در راه اعتلای کشور قدم بردارند.

ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار نقطه عطفی در توسعه و ایجاد کارگاه‌های تولیدی با حضور افراد مختلف یک منطقه است که این روزها توانسته سبب رونق اشتغال شود.

گزارش از محمد گل محمدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209936
  • دیدگاه‌ها برای بازاریابی، حلقه مفقوده کارگاه‌های تولیدی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.