• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

ایران ستون تعاملات بین المللی در خاورمیانه است/ضرورت تبدیل اشتغال و ازدواج جوانان به یک پروژه ملی

  • کد خبر : 108397
  • 12 فروردین 1400 - 11:46
ایران ستون تعاملات بین المللی در خاورمیانه است/ضرورت تبدیل اشتغال و ازدواج جوانان به یک پروژه ملی

محمدعلی زلفی گل گفت: در زمینه تعاملات بین المللی باید به دنبال ویزای خاتم باشیم تا رفت و آمد شهروندان اسلامی در ۵۸ کشور نیز به ویزا نداشته باشند و ویزای خاتم به مناسبت خاتم الانبیا که محور مشترک تمام کشورهای اسلامی است. قائم‌مقام سابق بنیاد ملی نخبگان و دانشمند برتر جهان اسلام در گفتگو […]

محمدعلی زلفی گل گفت: در زمینه تعاملات بین المللی باید به دنبال ویزای خاتم باشیم تا رفت و آمد شهروندان اسلامی در ۵۸ کشور نیز به ویزا نداشته باشند و ویزای خاتم به مناسبت خاتم الانبیا که محور مشترک تمام کشورهای اسلامی است.

قائم‌مقام سابق بنیاد ملی نخبگان و دانشمند برتر جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: ضمن تبریک سالروز نظام جمهوری اسلامی مونفقیت نظام را در عرصه های مختلفی می توان ارزیابی کرد و در عرصه فراملی خوشبختانه جزو قدرت های منطقه ای است.

دکتر محمدعلی زلفی گل افزود: جمهوری اسلامی جزو بازیگران عرصه سیاسی است و قدرت نوظهوری است که روز به روز تاثیر گذاری آن بیشتر می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به ۲۰ هزار سند علمی بالاتر از ترکیه که رقیب عامی بعدی ماست گفت: رتبه علمی قابل توجهی در منطقه داریم که بیش از ۲۰ هزار سند علمی از رقیب بعدی جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: ایران در بعد علمی در شاخه های مختلف دارای مقام های زیادی است و در مجموع رتبه ۱۵ جهانی را دارد و در سال ۲۰۱۰بیش از ۷۰هزار سند علمی از ایران منتشر شده است که در قبل از انقلاب این تعداد ۵۰۰ سند علمی بود.

زلفی گل بیان داشت: تعداد اعضای هیات علمی بسیار تغییر کرده است بنابراین در بحث آموزش عمومی و عالی کشور ما توفیقات گسترده ای داشته است.

استاد دانشگاه بوعلی همدان گفت: در بحث فناوری هم علیرغم تحریم های ظالمانه دنیای استکبار در بحث صنایع زیر سختی نظامی و پتروشیمی و نفت خودکفا شده و استفاده از انرژی در اکثر شهرها و گازرسانی و راه سازی پیشرفت گسترده ای داشته است.

وی افزود: در بعد تسهیلات نظامی و امنیتی ایران جزو کشورهای قدرتمند است و رتبه ۵ام دنیا در زمینه نانو را دارد و تاسیس شرکت های دانش بنیان از دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی است.

استادتمام دانشگاه بوعلی سینا و دانشمند پراستناد جهان اسلام گفت: مهمترین چالش جمهوری اسلامی در آینده اشتغال و ازدواج جوانان است که باید تبدیل به یک پروژه ملی شود و تمام توان به کار گرفته شود تا زمینه مهاجرت نخبگان را از بین ببریم تا سیل مهاجرت نخبگان به علت بیکاری است و میلیاردها تومان هزینه شده و آسیب جدی برای آینده کشور است.

وی در پایان گفت: در زمینه تعاملات بین المللی باید به دنبال ویزای خاتم باشیم تا رفت و آمد شهروندان اسلامی در ۵۸ کشور نیز به ویزا نداشته باشند و ویزای خاتم به مناسبت خاتم الانبیا که محور مشترک تمام کشورهای اسلامی است.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=108397
  • دیدگاه‌ها برای ایران ستون تعاملات بین المللی در خاورمیانه است/ضرورت تبدیل اشتغال و ازدواج جوانان به یک پروژه ملی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.