• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6
معاون توسعه حل اختلاف استان همدان خبر داد:

ایجاد هیئت‌های صلح در اتاق اصناف همدان

  • کد خبر : 209940
  • 04 بهمن 1402 - 10:04
ایجاد هیئت‌های صلح در اتاق اصناف همدان
معاون توسعه حل اختلاف استان همدان با بیان اینکه ۴۲ هیئت صلح در اتاق اصناف همدان ایجاد شد، گفت: وجود هیئت‌های صلح در اصناف باعث کاهش اختلاف و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری شده و در ارتقاء و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه موثر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان»صبح امروز سیدهادی مصطفوی در آئین اعطای احکام اعضای هیئت‌های صلح اتاق اصناف استان همدان با اشاره به اهمیت صلح و سازش در جامعه، گفت: در استان همدان ۱۷۸ اتحادیه داریم که جامعه بزرگی را تشکیل می‌دهد و به دلیل ارتباط زیادی که با مردم دارند، می‌توانند در ایجاد صلح بین دعاوی موثر باشند.

وی با بیان اینکه مواردی بوده است که گاهی اختلاف کوچکی تبدیل به یک اختلاف قبیله‌ای شده است، افزود: وجود مصلحین در جامعه به جلوگیری از بزرگ شدن اختلافات کمک می‌کند و یکی از رسالت‌های ما در حوزه مرکز و معاونت توسعه حل اختلاف ایجاد کمیته‌های مصلحین است.

معاون توسعه حل اختلاف استان همدان خاطرنشان کرد: آموزش و بیان قوانین بر اساس فقه به بازاریان اهمیت دارد و از ایجاد مشکلات قضائی برای بازاریان و مردم جلوگیری‌ می‌کند.

مصطفوی با اشاره به اینکه فرهنگ ریش سفیدی و حل و فصل مشکلات بین مردم فرهنگی غنی در دین اسلام است، گفت: باید روی این فرهنگ مطالعه و تبلیغ شود چرا که با گسترش اینچنین فرهنگ‌ها تعداد پرونده‌های ورودی به مجموعه قضائی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه گاهی فردی بخاطر یک حرف کوچک از دیگری شکایت می‌کند، تصریح کرد: باید فرهنگ صلح و بخشش در جامعه رواج پیدا کند تا شاهد چنین مسائلی نباشیم و بازاریان می‌توانند در گسترش صلح مفید عمل کنند.

معاون توسعه حل اختلاف استان همدان ادامه داد: در کشورهای دنیا نیز موضوع صلح پذیرفته شده است و برای مسائل جزئی به دادگستری مراجعه نمی‌کنند.

مصطفوی با اشاره به اینکه وجود هیئت‌های صلح در اصناف باعث کاهش اختلاف و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری می‌شود، گفت: فایده دیگر وجود هیئت‌های صلح ارتقاء و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

وی با تاکید براینکه استان همدان اولین استانی هست که برای همه اتحادیه‌های صنفی هیئت‌ مصلحین ایجاد کرده است، افزود: نکته قابل توجه آن است که در این کمیته‌ها، اختلاف بین دونفر مطرح می‌شود و صرف اطلاع پیدا کردن از یک اختلاف توسط هیئت مصلحین کفایت می‌کند تا با میانجیگری مشکل را برطرف سازند.

معاون توسعه حل اختلاف استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در آینده برای اعضا مصلحین جلسات آموزشی و شناخت کامل قوانین با کمک معاونت پیشگیری برگزار می‌شود.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209940
  • دیدگاه‌ها برای ایجاد هیئت‌های صلح در اتاق اصناف همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.