• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

اگرچه در صف مرغ و روغن تحقیر شدیم، و سفره هایمان کوچکتر شد اما از حق خود برای انتخاب و تغییر نمیگذریم

  • کد خبر : 115912
  • 11 خرداد 1400 - 8:12
اگرچه در صف مرغ و روغن تحقیر شدیم، و سفره هایمان کوچکتر شد اما از حق خود برای انتخاب و تغییر نمیگذریم

این روزها که در آستانه روزی سرنوشت‌ساز در کشور هستیم، مردم، بر این باورند که اگرچه در دولت تدبیر امیدهایشان ناامید، سفره‌هایشان کوچک و در صف‌های مرغ و روغن تحقیر شدند، اما شرکت در انتخابات را حقی می‌دانند که مستحق آن هستند و به‌جای فراموش کردن خاطرات تلخی که دولت تدبیر بانی آن بود، می‌خواهند […]

این روزها که در آستانه روزی سرنوشت‌ساز در کشور هستیم، مردم، بر این باورند که اگرچه در دولت تدبیر امیدهایشان ناامید، سفره‌هایشان کوچک و در صف‌های مرغ و روغن تحقیر شدند، اما شرکت در انتخابات را حقی می‌دانند که مستحق آن هستند و به‌جای فراموش کردن خاطرات تلخی که دولت تدبیر بانی آن بود، می‌خواهند بار دیگر با مشارکت خود حق انتخاب را به خود داده و انتخابشان را امتحان کنند.

به گزارش عصرهمدان؛ یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین انتخابات در ۲۸ خرداد امسال در حالی رقم می‌خورد که مردم به دلیل وجود سوء مدیریت در دولت دوازدهم و مشکلات ناشی از تحریم‌ها، امیدهایشان را از دست داده، گله‌مند و ناراضی‌اند.

اما در این شرایط سخت که مردم دچار سردرگمی و عدم انگیزه برای حضور در انتخابات شدند، و زورمندان و اختلاسگران و غارتگران در کشور وضعیت معیشت مردم را به این روز انداخته و یا در کمین بوده و چشم طمع به دخالت در سرنوشت مردم دارند، آیا می‌توان انتظار داشت که با میل و رغبت حقوق آنان داده شود؟

شاید بتوان گفت احقاق حقوق مردم و تنها راه علاج دردهای مزمن در این کشور حضور آنان در انتخابات و انتخاب فردی اصلح و مناسب است.

“حق را باید گرفت”

درواقع امروز شرکت در انتخابات حقی است که خداوند بر انسان عطا کرده و این جمله که “حق را باید گرفت” بیشتر صدق می‌کند.

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان در عمل به تواصی به صبر و تشویق ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات برای گرفتن حق خود در روز سرنوشت‌ساز با این سؤال که شرکت در انتخابات حقی گرفتنی است، بین مردم حاضرشده تا آنان را از وجود این حق باخبر و جویای این مسئله که چرا باید رأی دهند؟ شده است.

انتخابات حقی است که مردم با انقلابشان گرفتند

میترا زیوری، یکی از بسیجیان اسدآبادی بابیان اینکه هر ایرانی حق دارد که با انتخاب رئیس‌جمهور مهم‌ترین قوه کشور در سرنوشت کشورش سهیم باشد، اظهار کرد: این حق با انقلاب سال ۵۷ توسط مردم گرفته شد و اکنون هر ایرانی یک حق رأی داده می‌شود که هر ایرانی با شرکت در انتخاب می‌تواند آن را بگیرد و یا آن را به دیگران واگذار کند که برای او تصمیم بگیرند.

وی بابیان اینکه با رأی دادن در انتخابات در تعیین آینده کشور مشارکت می‌کنیم، گفت: حتی با تبلیغات و توجیه دیگران هم می‌توانیم دیگران رو هم با خودمان همراه کنیم.

حق گرفتنی است، ۲۸ خرداد این حق را خواهیم گرفت

زهرا صیدی یکی دیگر از شهروندان که خود را مستحق انتخاب رئیس‌جمهور برای سرنوشت ۴ ساله کشور می‌داند، اظهار کرد: این حق ماست که در انتخابات شرکت کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم.

وی حق انتخاب را حق گرفتنی دانست و گفت: با این وضع مملکت قطعاً وظیفه‌داریم با دادن رأی از حقمان دفاع کنیم.

سرکار آمدن هرکسی بدون انتخاب و مشارکت ما خیانت به شهداست

جمور، شهروند دیگری می‌گوید: به‌عنوان یک شهروند، حق مسلم خود میدانیم که در سرنوشت کشور خود سهیم باشیم و اگر مردم برای گرفتن حق خود اقدام نکنند و وارد میدان نشوند، و فقط به دعا اکتفا کنند، دیگران که حتی قدمی برای پیروزی مملکت برنداشته‌اند به خود اجازه می‌دهند برای ما تصمیم‌گیری کنند و ما این اجازه را هرگز به آنان نخواهیم داد.

وی ایران را مبدأ بیداری اسلامی دانست و گفت: ما باید از هر نظر الگوی سایر کشورهای اسلامی باشیم. خیلی از دشمنان اسلام و انقلاب و اصل ولایت‌فقیه، همیشه و در همه حال در حال انجام برنامه‌ریزی علیه این نظام و مملکت هستند و فشارهای زیادی از هر نظر چه اقتصادی چه امنیتی و..به ایران وارد کرده و هزینه‌های زیادی انجام داده‌اند تا به هدف شوم خود برسند.

این شهروند تأکید کرد: اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم و اصلح را از دیدگاه اسلام و مقام معظم رهبری و با توجه به شرایط قانون اسلامی، انتخاب نکنیم و اجازه دهیم هرکسی با هر دیدگاهی سرکار بیاید، این خیانت به خون شهدایی است که با دشمنان مقابله کرده و جان دادند تا زیر سلطه کسی نباشیم.

جای ما انتخاب کنند، به ضرر ماست

زلیخا غلامی، یکی از فعالان دانشگاهی هم با بیان اینکه انتخابات حق من است، گفت: در انتخابات شرکت می‌کنم چراکه اگر مشارکتی نداشته باشم، دیگری جای من تصمیم می‌گیرد و به‌جای من انتخاب می‌کند که ممکن است انتخاب او به ضررم تمام شود.

وی تأکید کرد: در انتخابات شرکت می‌کنیم چون وظیفه شرعی و قانونی ماست و به کوری چشم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی پای صندوق‌های حاضر و رأی خواهیم داد.

هنوز از جنس حاج قاسم‌ها قطار انقلاب را پیش می‌برد

قاسمعلی زارعی، یکی از نویسندگان کتاب‌های دفاع مقدس هم خطاب به دوستان و هموطنان این‌گونه گفت که: خودم را در جایگاهی نمی‌دانم که سفارش کنم به کی رأی بدهید یا علیه چه شخصی تبلیغ نکنید، چراکه شکر خدا همه اهل تحلیل و تشخیص هستید، اما می‌توانم تحلیل کنم که حضور در انتخابات از چه درجه اعتباری برخوردار است، و دنیا چه حسابی روی این حضور باز می‌کند.

وی با بیان اینکه چه ما بخواهیم و چه مخالف باشیم، در حال حاضر یقه امریکا و ایادی و وابستگان او در منطقه را گرفته و در حال کشاکش هستیم، جنگی آشکار هرچند نیابتی، در یمن و در غزه و عراق ادامه دارد، گفت: شاید سن و سال عزیزان قد ندهد و زمان جنگ را ندیده باشند، آن ایام هم همین‌طور بود ازیک‌طرف عراق حمله کرده و از طرف دیگر در چهارگوشه مرزها از گنبد و سیستان و کردستان و حتی در قلب کشور و خیابان‌های مرکزی تهران جنگ مسلحانه با مجاهدین خلق داشتیم.

این نویسنده ادامه داد: آن روزها هم خیلی‌ها بی‌تفاوت به سرنوشت بوده و خیلی‌ها منتظر برگشت شاه بودند، بعضی هم پیش‌بینی فروپاشی انقلاب را داشتند، از طرفی روستازادگان و پابرهنگان و دلسوزان واقعی بی توقع و حتی بدون حقوق و مزایا به میدان آمدند، و با هزار بدبختی و ندانم‌کاری از جان‌ودل مایه گذاشتن، جنگیدن و کشتن و کشته شدن در آخر دست خداوندی به مدد آمد و کاری کردند کارستان!

وی یادآور شد: در این مسیر این روستا زادگان رشد کرده و تجربه اندوختند و پیش تاختند و امثال حاج قاسم، حاج احمد و حاج حسین‌ها تربیت شدند تا به امروز رسیدیم، حال یقیناً باور داشته باشیم که هنوز نفس‌ و حضور این جنس از آدم‌ها کارها را پیش می‌برند و قطار انقلاب سوت‌زنان به‌پیش می‌رود.

زارعی با بیان اینکه اگر امروز نااهلی اختلاس می‌کند و بی تعهدی عهدی می‌شکند، سرزنش او بر ما نیست و از خواری خود اوست، افزود: باید باخدا معامله کرد چراکه صبح سحر نزدیک است.

کسی حق ندارد بگوید ما رأی ندهیم

فاطمه عواطفی، یکی دیگر از شهروند اسدآباد با بیان اینکه در انتخابات شرکت می‌کنیم و هیچ‌کس حق ندارد، بگوید شما حق ندارید رأی بدهید، اظهار کرد: بارأی ندادن یک شخص حق رأی از شخص گرفته می‌شود.

وی حق انتخاب را گرفتنی خواند و گفت: نمی‌توانیم بگوییم که من حق رأی دارم ولی می‌خواهم به دیگران این حق را بدهم و نمی‌خواهم خودم رأی بدهم، کدام انسان عاقلی در کشتی نشسته و یکی بخواهد آن کشتی را سوراخ کند و او بگوید یک نفر هم به‌جای من تصمیم بگیرد که کشتی را سوراخ کند یا خیر؟!

خاطرات تلخ به جا مانده از دولت تدبیر را با حضور و انتخاب درست

این شهروند اسدآبادی گفت: خیلی از ما آخرین خاطره‌ای که از صندوق‌های رأی داریم، تلخ است چراکه سفره هامان کوچک شد و دارایی‌ها از بین رفت، بیکاری زیاد شد، حوادث آبان رقم خورد، مردم در صف مرغ و روغن تحقیر شدند و امروز انتخابات دوباره تداعی همان خاطرات تلخ است اما چاره چیست؟ فرار و فراموشی این خاطرات یا برعکس مواجه تهاجمی با خاطرات تلخ برای از بین بردن این خاطرات باید آن‌ها را موشکافی کرد، اجازه ندهیم این خاطرات مثل هاله‌ای تلخ ما را بترساند.

وی تأکید کرد: حقیقت این خاطرات تلخ فقط یک جمله است که اگر آقای روحانی نبود، چنین نبود، کارهای نکرده و کرده‌ی دولت روحانی را مرور کنیم ریشه‌ی تلخی‌ها همان‌جاست.

عواطفی یادآور شد: دولتی می‌خواهیم که آن تصمیمات غلط را تکرار نکند و بار مشکلاتی که روی زمین‌مانده را برادرد درواقع مرد عمل هم هست فقط باید انتخابش کنیم.
انتخاب تکلیفی است که به‌نظام ادا می‌کنیم.

یوسفی، شهروند دیگری شرکت در انتخابات را حقی دانست که مستحق آن است و گفت: این‌یک حق است، یک تکلیف و یک دِینی که ما باید نسبت به‌نظام انقلابی‌مان ادا کنیم و با ادای آن از حق‌وحقوق خودمان دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه امروز ما مکلفیم بارأی دادن در انتخابات اندیشه‌های شهدا و ارزش انقلاب را امتداد و نسل به نسل انتقال بدهیم، تأکید کرد: با حضور در انتخابات و تمام عرصه‌های ملی از خون شهدا که به خاطر دفاع از شرف و ناموس و عزت ملی و ایران عزیز به شهادت رسیدند، پاسداری کنیم.

اگر از حق انتخاب بگذریم، سرنوشتمان را به عقل دیگری سپرده‌ایم

محمدمهدی جمهور هم با بیان اینکه خود را مستحق حق انتخاب میدانم، اظهار کرد: چون هر ایرانی و هر وطن‌پرستی باید نسبت به سرنوشت کشورش که به‌تبع آن سرنوشت خودش را در پی دارد، باید در انتخابات مشارکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه حق گرفتنی است و اگر انتخابات را یک حق بدانیم، در این فرایند است که سرنوشت یک ملت تعیین می‌شود و حق هر فرد در این سرنوشت با انتخاب به دست می‌آید، گفت: اگر این حق انتخاب را از دست بدهیم و مشارکت نداشته باشیم درواقع داریم حق خود را به فرد دیگر واگذار کرده و سرنوشتمان را به عقل او می‌سپاریم.

راه برون‌رفت از مشکلات انتخاب درست است

مرادی مهر شهروندی از روستای ملحمدره در این زمینه انتخابات را عالی‌ترین مظهر مردم‌سالاری می‌داند و می‌گوید: هر انسان واجد شرایطی مکلف است که برای سامان دادن به جامعه خودرأی بدهد.

وی انتخابات و انتخاب صحیح را مهم‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات دانست و گفت: علاوه بر ضرورت شرکت در انتخابات رأی دادن به فرد اصلح هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن توجه کنیم.

این شهروند یادآور شد: اگر مردم به انتخابات بدون گرایش‌های حزبی و گروهی بیندیشند، قطعاً اداره امور جامعه به دست صاحبان عقل و تخصص و تعهد خواهد افتاد و این همان حقی است که می‌بایست توسط مردم و برای بهبود وضع جامعه موردتوجه تک‌تک افراد قرار گیرد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=115912
  • دیدگاه‌ها برای اگرچه در صف مرغ و روغن تحقیر شدیم، و سفره هایمان کوچکتر شد اما از حق خود برای انتخاب و تغییر نمیگذریم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.