• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

اولین گردهمایی نوه‌های شهید در کشور برگزار شد

  • کد خبر : 199629
  • 13 مهر 1402 - 20:57
اولین گردهمایی نوه‌های شهید در کشور برگزار شد
برای نخستین بار در کشور گردهمایی نوه های شهید با عنوان سلاله‌ها پیرو منویات مقام معظم رهبری و با هدف شناساندن تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس، انتقال آن به نسل‌های آینده برگزار شد.

به گزارش عصر همدان به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پیش از ظهر امروز برای اولین بار در کشور گردهمایی نوه‌های شهید به نام سلاله‌ها با حضور سردار مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، سید کاظم حجازی مشاور وزیر آموزش و پرورش، مسعود ویژه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، رضا زارعی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان، فاطمه ستاری‌نوید مدیرکل جدید دفتر زنان و خانواده استانداری و دیگر مسئولان در سینما کانون همدان برگزار شد.

در این روز نوه‌های شهید به همراه والدین خود و عکسی از پدربزرگ شهیدشان در برنامه‌ سلاله‌ها در سینما کانون حاضر و در مراسم جشن شرکت کردند.

در شروع مراسم سربازان سپاه سرود ملی را نواختند و نوه‌های شهید همراه نواختن آهنگ سرود ملی ررا دسته جمعی خواندند.

در ادامه مدیر کل کانون پرورش فکری ضمن خوش آمدگویی به میهمانان به بیان خاطراتی از دوران کودکی و زمان جنگ اشاره و اظهار کرد: گردهمایی نوه‌های شهید اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود و هدف ما جمع کردن نوه‌هاش شهید در کنار هم آشنایی آنها با یکدیگر است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: شروع این کار از اسفند ماه ۱۴۰۱ در راستای برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان بود.

وی افزود: از آنجا که حوزه تخصصی فعالیت کانون کودکان و نوجوانان است تصمیم گرفتیم که در یک کار جدید و نو به سراغ نوه‌های شهید برویم و به آنها یادآوری کنیم که پدربزرگ آنها یک قهرمان ملی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گفت: از این رو در بازدید و سرکشی از خانواده‌های شهدا به سراغ خانواده‌هایی رفتیم که بیشترین نوه را داشتند و در این بازدیدها همزمان با تقدیر از همسر و مادر شهید از نوه‌های شهید هم با کتاب و اسباب‌بازی که تولیدات کانون است تقدیر کردیم.

وی با بیان اینکه این یک برنامه مدون و منظم در کانون در طول این چند ماه بوده است، بیان کرد: همزمان با سرکشی از نوه‌های شهید پویش « مسابقه افتخار من، قهرمان من» در قالب دلنوشته، تولید پادکست و نمایش را با موضوع معرفی شهدای استان همدان با زبان کودکانه داشتیم که بعد از ارسال آثار و داوری توسط کارشناسان برندگان این پویش امروز معرفی و از آنها تقدیر خواهیم کرد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: همچنین در راستای کنگره مسابقه قصه گویی با عنوان « قصه هایی از شهدای استان همدان» را برای کودکان و نوجوانان، والدین و مربیان و اولیات تربیتی برگزار کردیم.

در ادامه کلیپ خلبان برای حاضران پخش شد و سپس احمد عسگری یکی از قصه‌گویان کانون با عروسک دست ساز خود برای بچه‌ها نمایش اجرا کرد.

نامگذاری مرکز یک همدان به نام شهید کلائی و رونمایی از پوستر این شهید سپس با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل کانون پرورش فکری از سردار مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار به پاس خدماتش به عنوان فرمانده در دوران دفاع مقدس و نیز فعالیت گسترده ایشان به عنوان فرمانده فرهنگی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در طول سالیان دراز با اهدای تابلوی خطاطی و نقاشی خط از چهره سردار ظفری که از آثار هنری یکی از اعضای نوجوان کانون بود تقدیر شد.

در ادامه از پوستر شهید رضا کلائی نوجوان ۱۶ ساله که عضو کانون مرکز یک همدان بوده است رونمایی شد و مرکز فرهنگی- هنری شماره یک همدان در این مراسم به نام شهید کلائی مزین شد.

در این برنامه از برندگان پویش « مسابقه افتخار من، قهرمان من» با اهدای جوایز و لوح تقدیر شد. سپس برای نوه‌هاش شهید مسابقه‌ای شاد برگزار شد.

در پایان مراسم نوه‌های شهید با در دست داشتن عکس پدربزرگ شهید خود در کنار سردار مهدی ظفری عکس یادگاری گرفتند.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199629
  • دیدگاه‌ها برای اولین گردهمایی نوه‌های شهید در کشور برگزار شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.