• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

اندر حکایت دستاوردهای سال جهش تولید

  • کد خبر : 104622
  • 04 اسفند 1399 - 8:05
اندر حکایت دستاوردهای سال جهش تولید

با پایان سال جهش تولید، رئیس سازمان صمت همدان از صدور۱۳۰۰ جواز تأسیس در ۱۰ ماه امسال، افتتاح چندین پروژه تا پایان سال و بهره برادری از تعدادی طرح در بهار آینده خبر داد. به گزارش عصر همدان؛ تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تولید داخلی و حمایت حداکثری مردم از این تولیدات، قرار گرفتن […]

با پایان سال جهش تولید، رئیس سازمان صمت همدان از صدور۱۳۰۰ جواز تأسیس در ۱۰ ماه امسال، افتتاح چندین پروژه تا پایان سال و بهره برادری از تعدادی طرح در بهار آینده خبر داد.

به گزارش عصر همدان؛ تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تولید داخلی و حمایت حداکثری مردم از این تولیدات، قرار گرفتن سیاست های کلی نظام بر پایه پیش رفت از طریق تولیدات داخلی، تعیین شعار چند سال اخیر بر محور رونق اقتصادی و افزایش توان تولید در کشور اهمیت این موضوع را در تراز اول مسائل چهل و دومین سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی قرار می دهد.

سال های گذشته ی ایران اسلامی با شعار هایی چون اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید گذشت.

شعار سال ۹۹ اما تفاوت زیادی با سال های گذشته دارد گویی برای ماحصل این سال یک تفاوت آشکار در وضعیت تولید کشور در نظر گرفته شده است.

حال با نزدیک شدن به روز های پایانی این سال باید دید در کجای کار قرار داریم؟ آیا در نوروز ۱۴۰۰ افراد بیشتری از سرپرستان خانوار دارای شغل هستند؟ آای آنگونه که پدر فرزانه ی انقلابمان از فرزندانش انتظار دارد جهشی در تولید رخ داده است؟

۱۳۰۰ جواز تأسیس در ۱۰ ماه امسال صادر شده است

حمید رضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در واپسین ماه سال جهش تولید گزارش می دهد: در راستای جهش تولید سازمان صمت از سند راهبردی استان جلوتر است.

وی در توضیح این ادعا ادامه می دهد: پتروشیمی هگمتانه بعداز ۱۸ سال امسال به بهره برادری رسیده است. این کارخانه فعلا خوراک خود را از جم و اروند تأمین می کند. اما برنامه ریزی برای پیش رفت پتروشیمی استان و به دنبال آن اشتغال زایی در همدان ادامه دارد. در آینده از وزیر نفت مصوبه خواهیم گرفت که یک پتروشیمی دو برابر هگمتانه ایجاد شود.

رئیس سازمان صمت همدان افزود: پتروشیمی هگمتانه یک تأثیر ملی دارد چون نخستین تولیدکننده پی وی سی پزشکی در کشور است که در سال ۹۹ موفق به تولید شده است.

وی درباره پتروشیمی ابن سینا نیز بیان کرد: پتروشیمی ابن سینا با سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومان از قبل وجود داشته است و در حال جذب سرمایه گذار هستیم و امیدواریم پتروشیمی سوم که تولید وی سی ام خواهد بود، در چند روز آینده قطعی شود.

متین با بیان اینکه ۱۳۰۰ جواز تأسیس در ۱۰ ماه امسال صادر شده است گفت: این در حالی است که در سال ۹۲ در استان همدان ۳۵۳تنها جواز تأسیس صادر شده بود. این اقدام در استان بی سابقه بوده و با توجه به اینکه امسال که سال «جهش تولید» نام گذاری شده صورت گرفته است.

وی با بیان این که شرکت نانو سرامیک پیمان در دهه فجر افتتاح شده است یادآور شد: این شرکت در زمینه چینی بهداشتی بزرگ ترین واحد تولید است که در دهه فجر با حضور مسئولان کشوری رسما افتتاح شد.

متین همچنین درباره تولید خمیر الکترود در کشور، تصریح کرد: برای نخستین بار یک شرکت دانش بنیان تولید آزمایشی خمیر الکترود را در کشور انجام داده و اکنون نیز به مرحله بهره ‌برادری و تست رسیده است که تا پایان امسال به بهره‌برادری خواهد رسید و باید گفت مشابه این کار تاکنون انجام نشده و دانش فنی بومی سازی شده است.

رئیس سازمان صمت همدان از بازگشت به تولید شرکت رزن سافت خبر داد و یادآور شد: شرکت رزن سافت نخستین تولیدکننده فویل زیر هفت دهم در کشور است که بعد از دو سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشته است.

وی در خصوص شرکت فولاد جعفری هم خاطر نشان کرد: فولاد جعفری نیز در زمینه اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز شرایط مهمی دارد به طوری که این شرکت ۸۵ درصد فعالیت داشته و تولید خوبی دارد و سرمایه‌گذاران بخشی از مشکلات را برای ادامه ی روند مطلوب این شرکت رفع کردند.

چند طرح در بهار ۱۴۰۰ افتتاح می شود

رئیس سازمان صعت، معدن و تجارت استان همدان از آغاز عملیات اجرایی بزرگ ترین فروسیلیس خاورمیانه در همدان خبر داد و گفت: در زمینه فروسیلیس در اردیبهشت ماه آینده استان همدان قطب تولید فروسیلیس کشور شده است.

متین با اشاره به طرح توسعه شرکت شیشه همدان نیز گفت: در زمینه شرکت شیشه همدان  ۹۴ درصد ماشین‌آلات وارد شده و در حال نصب است. طرح توسعه انجام شده که در این راستا ۳۳ میلیون یورو ارز از بانک ملی اخذ و سرمایه گذاری شده و پیش‌بینی می‌شود اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰ به بهره برادری  برسد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد ماشین آلات شرکت مهان کاغذ تویسرکان نصب شده است، گفت: شرکت مهان کاغذ تویسرکان با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زمینه تولید کاغذ از ضایعات راه‌اندازی شده که تاکنون ۹۰ درصد ماشین آلات نصب شده و تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.

متین شرکت فروسیلیس غرب پارس را تولید کننده ی شمش منیزیم معرفی کرد و گفت: بخشی از ماشین آلات وارد شده و ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی دریافت کرده و پیش‌بینی می‌شود شهریور سال ۱۴۰۰ به تولید برسد.

به گزارش عصر همدان به فرموده ی مقام معظم رهبری کوتاه ترین و موثر ترین راه برای پیش رفت کشور و بی اثر کردن تحریم های ظالمانه افزایش تولید و بها دادن به کارگران ایرانی است اما به نظر می رسد موانعی بر سر راه است. در این راه تولید کنندگان نو پا تحت الشعاع ساز و کاری شبیه مافیا، تشکیل شده توسط تولید کنندگان بزرگ قرار می گیرند و امکان پیشرفت از آن ها سلب می شود.

در مسیر تولید یکی دیگر از موانع بزرگ تسهیلات بانکی برای فراهم کردن سرمایه ی اولیه ی تولیداست که شرایط سخت اخذ وام، سود ها و کارمزد های سر به فلک کشیده انجام آن را بسیار دشوار می کند.

کاغذ بازی ها و طی طریق هفت خان گرفتن مجوز از موارد اصلی است که امر تولید را به شدت به تعویق انداخته و تولید کننده و سرمایه گذار را بسیار دل سرد می کند.

به نظر می رسد در مسیر جهش تولید اولین قدم برداشتن سرعت گیر ها و موانع بر سر جاده ی تولید است.

انتهای پیام / رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=104622
  • دیدگاه‌ها برای اندر حکایت دستاوردهای سال جهش تولید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.