• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
8
اقدامات دادستان تویسرکان در حمایت از حقوق عامه؛

انتقال زندان تویسرکان به خارج از شهر یک ضرورت است

  • کد خبر : 188375
  • 07 تیر 1402 - 11:57
انتقال زندان تویسرکان به خارج از شهر یک ضرورت است
دادستان تویسرکان با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۵ مورد آزادسازی حریم راه های شهرستان انجام گرفته، گفت: همچنین پیگیر انتقال زندان به خارج از شهر هستیم.

به گزارش عصر همدان؛ مصطفی ربانی در دیدار با رئیس محیط زیست تویسرکان و نماینده محیط زیست استان، گفت: هر گونه تغییر کاربری در داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست طبق ماده ۳ آیین نامه اجرای قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی و زراعی و باغ ها باید ابتدا از محیط زیست توسط جهاد کشاورزی استعلام و بعد از تایید محیط زیست، مجوز تغییر کاربری صادر شود.

وی عنوان کرد: هر گونه دست درازی و تخریب و تصرف اراضی ملی خارج از نوبت طبق تبصره ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی رسیدگی و برخورد می شود.

دادستان تویسرکان افزود: تمام مراکز کارخانه ای و تولیدی در صورتی که هرگونه تخلف محیط زیستی داشته باشند با توجه به سیاست قوه قضائیه در حمایت از تولید بدوا اخطاریه به منظور رفع خلاف و آلودگی زیست محیطی با تعیین مدت معین و اعاده به وضع سابق صادر و ابلاغ می شود.

ربانی تصریح کرد: همچنین متولیان امر مکلف هستند؛ مستندات و نظر کارشناسان محیط زیست را جمع آوری و در گزارشی دقیق، آن را به دادستانی به منظور اقدام قانونی لازم ارسال تا وفق مقررات برخورد شود.

رئیس اداره محیط زیست نیز در این جلسه گفت: تمام محیط بانان دغدغه حفظ و حراست از اراضی ملی و وحوش و گونه های گیاهی را دارند و از هرگونه شکار غیرمجاز و بوته کنی جلوگیری می کنند.

لطفی رئیس اداره حقوقی محیط زیست همدان نیز عنوان کرد: کاداستر (قانون حد نگار) اراضی ملی در شهرستان تویسرکان به طور کامل انجام و پایان یافته است و هم اکنون کلیه ادارات از جمله؛ منابع طبیعی، راه و شهرسازی، محیط زیست و ثبت اسناد از آن بهره برادری می کنند.

همچنین دادستان تویسرکان در گفتگویی از ضرورت انتقال زندان این شهرستان به دلیل استقرار در محله ای مسکونی خبر داد و گفت: این مهم از دغدغه های ما و مردم است و به جد پیگیر هستیم تا با همکاری سازمان زندان ها محقق و از معضلات پیش آمده جلوگیری شود.

وی همچنین تأکید کرد: طی برگزاری جلساتی مقرر شد تا هیچ گونه خدمات عمومی به مانند انشعاب برق و گاز برای ساخت و سازهای غیرمجاز ارایه نشود، چرا که این گونه بی قانونی ها زمینه ساز هدر رفت بیت المال می شود.

این مقام مسوول قضایی در ادامه اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون به همت تلاش های راهداری، ۳۵ مورد عملیات آزادسازی حریم جاده ها انجام گرفته است.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=188375
  • دیدگاه‌ها برای انتقال زندان تویسرکان به خارج از شهر یک ضرورت است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.