• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

انتصاب حجت الاسلام اژه ای برای قوه قضائیه، درست یا غلط؟!

  • کد خبر : 119906
  • 13 تیر 1400 - 10:47
انتصاب حجت الاسلام اژه ای برای قوه قضائیه، درست یا غلط؟!

شخصیت آقای اژه‌ای بر اساس اخبار و نظر دوستان که فردی، متواضع، قاطع، فساد ستیز و دارای تجربه لازم در حوزه قضایی امنیتی است، می‌تواند روند تحول اساسی را که آقای رئیسی در این قوه آغاز کرده است را به جلو ببرد‌. به گزارش عصرهمدان؛ به صورت طبیعی برای انتصاب رئیس قوه قضائیه دو نگاه […]

شخصیت آقای اژه‌ای بر اساس اخبار و نظر دوستان که فردی، متواضع، قاطع، فساد ستیز و دارای تجربه لازم در حوزه قضایی امنیتی است، می‌تواند روند تحول اساسی را که آقای رئیسی در این قوه آغاز کرده است را به جلو ببرد‌.

به گزارش عصرهمدان؛ به صورت طبیعی برای انتصاب رئیس قوه قضائیه دو نگاه یا دو راه وجود داشته است. همواره یک شیوه یا نگاه به درون قوه وجود داشته که باید فردی انتخاب شود که فرآیندهای مسئولیتی‌ خود را درون قوه طی کرده باشد و یک شیوه و نگاه دیگر هم این بوده که از بیرون از قوه و از میان افراد شاخص و مشاهیر فردی را انتخاب نمایند.

هر کدام از این روش‌ها دارای نقاط قوت و ضعفی در نوع خود بوده است.

انتصاب آیت الله لاریجانی و آیت الله هاشمی شاهرودی بر مبنای نگاه دوم شکل گرفت. بدون تردید هر دو از فقهای صاحب نام بوده ولی در دوران مسئولیت این بزرگواران به دلیل ضعف در آشنایی کامل به ساختار قوه و همچنین ضعف های مربوط به اشراف به زوایای مختلف دستگاه قضا ، طرح های تحولی جدی برنامه ریزی و اجرا نگردید و بخش زیادی از مطالبات مردم و انقلاب در حوزه مبارزه با فساد ، محقق نکردید .

اما تجربه ریاست آقای رئیسی بر این قوه و اصلاحات اساسی ایشان نشان داد که انتخاب از درون قوه از این حیث بهتر است که اشراف کلی فرد و تجربه کاری کمک بیشتری به بهبود عملکرد این قوه خواهد کرد.

از طرفی شخصیت آقای اژه‌ای بر اساس اخبار و نظر دوستان که فردی، متواضع، قاطع، فساد ستیز و دارای تجربه لازم در حوزه قضایی امنیتی است، می‌تواند روند تحول اساسی را که آقای رئیسی در این قوه آغاز کرده است را به جلو ببرد‌.

در کنار این مسئله رضایت آقای رئیسی در دوره قائم مقامی ایشان و همراهی با سیاست های اصلاحی قوه و پیشبرندگی در امور محوله چشم انداز ریاست ایشان بر این قوه را می‌تواند با خوش‌بینی و امیدواری همراه نماید.

حسین ربیعی- کارشناس رسانه

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=119906
  • دیدگاه‌ها برای انتصاب حجت الاسلام اژه ای برای قوه قضائیه، درست یا غلط؟! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.