• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

انتخاب شهرداران قوی، شفافیت و توجه به نظرات تخصصی، خواسته های اصلی مردم ازشوراها

  • کد خبر : 119982
  • 14 تیر 1400 - 8:42
انتخاب شهرداران قوی، شفافیت و توجه به نظرات تخصصی، خواسته های اصلی مردم ازشوراها

انتخابات پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا با تمام حاشیه ها و نقد و نظرها به پایان رسید و اکنون وقت همدلی و همکاری برای ساختن شهرها هاست. عصر همدان برای اطلاع از مطالبات مردم از شوراها، نظرسنجی مرتبط با انتظار مردم از فعالیت شوراها را منتشر نمود. به گزارش عصرهمدان؛ انتخابات پنجم شوراهای اسلامی […]

انتخابات پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا با تمام حاشیه ها و نقد و نظرها به پایان رسید و اکنون وقت همدلی و همکاری برای ساختن شهرها هاست. عصر همدان برای اطلاع از مطالبات مردم از شوراها، نظرسنجی مرتبط با انتظار مردم از فعالیت شوراها را منتشر نمود.

به گزارش عصرهمدان؛ انتخابات پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا با تمام حاشیه ها و نقد و نظرها به پایان رسید و اکنون وقت همدلی و همکاری برای ساختن شهرها هاست. عصر همدان برای اطلاع از مطالبات مردم از شوراها، نظرسنجی مرتبط با انتظار مردم از فعالیت شوراها را منتشر نمود.

مطالبات مردم در این بخش حائز اهمیت است.

انتخاب شهرداران قوی با مطالبه ای قریب ۳۹ درصد رتبه اول را به خود اختصاص داد. انتظار مردم از شوراهای منتخب، انتخاب شهرداران توانمند و خوش نام و پاکدست می باشد که بتوانند ضمن اجرای برنامه های تعیین شده توسط شوراها، مطالبات به حق مردم را هم پاسخ دهند.

چهاردهم مرداد ماه سالروز شروع به کار شوراها و پس از آن حداکثر ظرف یک ماه انتخاب شهرداران می باشد؛ امیدواریم که کل اعضای شوراهای شهر در سراسر استان همدان با درک صحیح از موقعیت فعلی و نیاز شهروندان به ارائه خدمات به موقع و مناسب، نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند. همچنین از دستگاههای متولی انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به صدور حکم و فرایند اداری لازم اقدام کنند تا خدمت رسانی به مردم متوقف نگردد.

دومین مطالبه مردم از شوراها، موضوع شفافیت بوده است . بدون تردید موضوع رانا های اطلاعاتی باعث فساد می شود؛ مصوبات، طرح های شهری و… باید به صورت شفاف منتشر و در دسترس همه مردم قرار گیرد تا زمینه هیچ تخلفی در این زمینه وجود نداشته باشد. محرمانه تلقی کردن طرح های جامع و تفصیلی و… باعث ایجاد رانت برای عده ای خاص شده و نهایتا فساد را ایجاد خواهد کرد.

انتشار مصوبات و طرح ها در سامانه ای جامع و در دسترس مردم همراه با پاسخگویی شورای شهر در قبال عملکرد خود به مردم و نظارت دقیق سازمانهای نظارتی باعث شفافیت خواهد بود.

سومین مطالبه مردم نیز توجه اعضای شورای شهر به نظرات تخصصی در مصوبات خود می‌باشد. بدون تردید یکی از چالش های شورای شهر، تخصصی نبودن برخی از مصوبات به دلیل فقدان دانش و اطلاعات لازم است.

طرح موضوعاتی نظیر افتتاح دفتر یونسکو در همدان و ارتباط دادن آن به موضوع گردشگری و توسعه شهر و… نمونه بارز فقدان اطلاعات و دانش و نظرات تخصصی در شورای شهر فعلی بود. در این حوزه پیشنهاد می گردد یک مرکز تحقیق و پژوهش متشکل ازکارگروههای مختلف فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و… از افراد صاحب نظر تشکیل و در موضوعات مهم و تاثیر گذار بر مسائل شهری، حتما نظرات این مرکز در شورای شهر طرح و مورد دقت قرار گیرد تا شاهد تصمیم گیری های دقیق و روبه جلو بوده و از تصمیمات هزینه ساز و حاشیه ای جلوگیری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=119982
  • دیدگاه‌ها برای انتخاب شهرداران قوی، شفافیت و توجه به نظرات تخصصی، خواسته های اصلی مردم ازشوراها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.