• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5
مجری طرح نمایش فصل شیدایی:

امیدواریم برنامه‌ای در شان شهدا برای مردم همدان اجرا کنیم

  • کد خبر : 190141
  • 23 تیر 1402 - 13:30
امیدواریم برنامه‌ای در شان شهدا برای مردم همدان اجرا کنیم
مجری طرح نمایش میدانی و چند رسانه‌ای "فصل شیدایی" گفت: تمام تلاش عوامل نمایش بر این است که یک اجرای ماندگار و در شان شهدا برای مردم همدان به منصه ظهور بگذارند.

به گزارش عصر همدان؛ محمد نیاکان در گفتگو با کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان درباره آخرین وضعیت این نمایش میدانی اظهار کرد: افتخار بزرگی نصیب ما شده که قرار است برنامه فصل شیدایی را در همدان اجرا کنیم. نزدیک به ۲۰ روز است که کار را شروع کرده‌ایم، البته بچه‌های مهندسی تیم از دو ماه پیش عملیات خاک‌برادری را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد خاک‌برادری‌ها انجام شده، ادامه داد: چون باید یک سالن نمایش روباز ایجاد می‌کردیم، لازم بود یکسری اختلاف سطح‌ها برطرف شود و خاکریزی‌هایی صورت بگیرد تا بتوانیم دکورهای مدنظر را برپا کنیم.

نیاکان تصریح کرد: نزدیک به پنج هزار کامیون خاک به این مکان (نمایشگاه بین‌المللی همدان) آورده شده و خوشبختانه با پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی کار در حوزه خاک‌برادری، در این مرحله نوبت به انتقال تجهیزات از تهران رسیده و عملیات ساخت و نصب دکورها را آغاز کرده‌ایم.

مجری طرح نمایش میدانی و چند رسانه‌ای فصل شیدایی اضافه کرد: امیدواریم تا دو، سه هفته آینده کارها نهایی شده و بتوانیم میزبانی شایسته برای مردم خوب همدان باشیم.

وی بیان کرد: تقریبا در ۲۵ شهر اجرا داشته‌ایم. همیشه برنامه تغییراتی داشته و سعی کرده‌ایم که هر اجرا کامل‌تر از اجرای قبلی باشد.

گفتنی است؛ نمایش فصل شیدایی ضمن مرور تاریخ به موضوع توسل و تمسک به اهل‌بیت می‌پردازد و طی دو ساعت به موضوعاتی چون زندگی حضرت آدم، حضرت نوح، بعثت پیامبر اسلام (ص)، شهادت حضرت زهرا (س)، امامت امام حسن مجتبی(ع)، واقعه کربلا، حدیث سلسله‌الذهب امام رضا (ع)، انقلاب اسلامی، جنگ ایران و عراق و همچنین ظهور می‌پردازد.

این نمایش تا به حال در استان‌هایی از جمله خوزستان، یزد، لرستان، بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری، شیراز و … اجرا شده و قرار است اواسط مردادماه در قالب دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در نمایشگاه بین‌المللی اجرا شود.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=190141
  • دیدگاه‌ها برای امیدواریم برنامه‌ای در شان شهدا برای مردم همدان اجرا کنیم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.