• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

امام در برهه‌های حساس به جوانان اعتماد می‌کرد/امروز نهضت امام خمینی (ره) از ایران فراتر رفته است

  • کد خبر : 154538
  • 14 خرداد 1401 - 11:58
امام در برهه‌های حساس به جوانان اعتماد می‌کرد/امروز نهضت امام خمینی (ره) از ایران فراتر رفته است

محمدحسن قدیری ابیانه گفت: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در اوج تحریم‌ها را مرهون حمایت‌های مردمی و هدایت‌های حضرت امام و بعد از ایشان مقام معظم رهبری هستیم که درست مثل امام در مسیر و راه انقلاب اسلامی حرکت کردند. محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، در گفتگو با […]

محمدحسن قدیری ابیانه گفت: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در اوج تحریم‌ها را مرهون حمایت‌های مردمی و هدایت‌های حضرت امام و بعد از ایشان مقام معظم رهبری هستیم که درست مثل امام در مسیر و راه انقلاب اسلامی حرکت کردند.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: امام ضمن هدایت بر اساس قرآن، مردم را به میدان می‌آوردند و اعتماد خاصی به جوانان داشتند و در هر مرحله‌ای مشکل و نیاز پیش می‌آمد امام رو به جوانان می‌کرد و می‌فرمودند؛ جوانان به جبهه بروید، جوانان به داد محرومان برسید و در کار سازندگی مشارکت کنید.

وی اظهار داشت: هر جا موفقیت بود جاهایی بود که مردم و جوانان به ندای امام راحل لبیک گفتند و هرچه این لبیک قوی‌تر بود موفق‌تر بودیم.

قدیری ابیانه بیان کرد: حضرت امام خداترس بودند و چون از خدا می‌ترسیدند و خداوند را قادر متعال می‌دانستند و بر اساس رهنمودهای قرآن عمل می‌کردند و به وعده‌های الهی باور داشتند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: امام از قدرت‌ها نمی‌ترسیدند و به همین دلیل اجازه پذیرش سلطه آمریکا و دیگران را نمی‌دادند و اجازه گرایش به دیگر ابرقدرت‌ها را هم برای مقابله باقدرت آمریکا و اروپا نمی‌دادند و شعارشان نه شرقی و نه غربی بود و مستقل بودند.

وی ادامه داد: البته این شعار به معنی نداشتن رابطه نیست بلکه به معنی داشتن رابطه بر اساس منافع خودمان بود و این سیاست جواب داد به‌طوری‌که اگر توطئه‌هایی که علیه انقلاب اسلامی شد و در تاریخ علیه هیچ کشوری سابقه نداشت علیه کشورهای مقتدر و اروپایی انجام می‌شد از همه لحاظ ساقط می‌شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ولی ما مقاومت کردیم و در مقاومت سختی است ولی این فرمایش قرآن است که در دل هر سختی آسانی است و ما همین‌که در مقابل همه توطئه‌های آن‌ها ۴۳ سال است مقاومت می‌کنیم؛ یک پیروزی بزرگ است.

وی بیان داشت: باوجوداین توطئه‌ها ولی پیشرفت‌های عظیمی در اوج این تحریم‌ها انجام دادیم که این پیشرفت‌ها را مرهون حمایت‌های مردمی و هدایت‌های حضرت امام و بعد از ایشان مقام معظم رهبری هستیم که درست مثل امام در مسیر و راه امام و انقلاب حرکت کردند.

قدیری ابیانه با اشاره به شرایط امروز منطقه افزود: نهضت اسلامی امروز از ایران فراتر رفته است و یک‌زمانی می‌گفتیم ای‌امی شود ملت‌های دیگری هم بیدار شوند؟ و امروز می‌بینیم که ملت‌های منطقه مانند یمن، عراق، سوریه، حزب‌الله و حماس بیدار شده‌اند.

وی در پایان گفت: این نهضت ادامه دارد و جهان به‌سوی چندقطبی شدن می‌رود و یکی از قطب‌های رو به شکل‌گیری با محوریت ایران قطب بزرگ اسلامی و تمدن اسلامی است و این موضوع اذعان خود استراتژیست‌های دوست و دشمن است و می‌دانند که این حرکت به این سمت می‌رود و پیروزی‌های بسیار بزرگی در انتظار ملت ما است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=154538
  • دیدگاه‌ها برای امام در برهه‌های حساس به جوانان اعتماد می‌کرد/امروز نهضت امام خمینی (ره) از ایران فراتر رفته است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.