• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی نیازمند مدل مالی صحیح است

  • کد خبر : 23970
  • 09 مهر 1398 - 10:05
الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی نیازمند مدل مالی صحیح است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی همدان، گفت: طرح پرداخت کرایه تاکسی به صورت الکرونیکی در برخی استان ها شکست خورد اما به دنبال آن هستیم که بهترین مدل مالی را برای این طرح اجرا کنیم. محمد پوربخش پوری، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی همدان، در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با […]

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی همدان، گفت: طرح پرداخت کرایه تاکسی به صورت الکرونیکی در برخی استان ها شکست خورد اما به دنبال آن هستیم که بهترین مدل مالی را برای این طرح اجرا کنیم.

محمد پوربخش پوری، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی همدان، در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه شهرداری همدان به صورت کاملاًً جدی به دنبال ایجاد دولت الکترونیک است گفت: در حال حاضر به دنبال آنیم در هر حوزه کارها را به صورت الکترونیکی پیش ببریم چرا که سهولت در کار بالاتر می رود و کارها پیشرفته تر انجام می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی همدان، با اشاره براینکه طی سنوات قبل اتوبوسرانی مجهز به سامانه پرداخت آنلاین و استفاده از کارت شهروندی بوده است افزود: امروز قادر هستیم همه اتوبوس ها را تحت نظر داشته باشیم و هر زمان که بخواهیم میتوانیم ببینیم اتوبوس کجاست و چه دقیقه ای متوقف شده و دوباره حرکت کرده وحتی چندکیلومتر حرکت کرده است؟

وی، با تاکید براینکه چون اتوبوس سیستم دولتی دارد و در تملک شهرداری است ادامه داد: شهرداری این کار را با مشارکت یکی از بانک ها انجام داده ولی در حوزه تاکسیرانی تفاوت هایی با حوزه اتوبوس رانی وجود دارد.

پوربخش پوری، با بیان اینکه تاکنون پرداخت الکترونیک در تاکسی رانی ها در هیچ یک از شهرهای کشور اجرایی نشده و حتی با شکست روبه رو شده است گفت: با توجه به اینکه تاکسی بخش خصوصی است و در تملک راننده می باشد که متعلق به خودش است درنتیجه طبق قوانین شهرداری نمی تواند در این حوزه سرمایه گذاری کند.

وی، با اشاره بر اینکه در حوزه اتوبوس رانی کارت هایی وجود دارد که ۲۴ ساعت بعد، مبلغ بر اساس قوانین بانک مرکزی و شاپرک به حساب سازمان می رود تصریح کرد: در حوزه تاکسی رانی راننده تمام مخارج روزانه را از همان راه بدست می آورد و نهایتا پول باید با یک الی دو ساعت تاخیر به حسابش واریز شود درحالی که طبق قانون ۲۴ ساعت بعد به حساب راننده تاکسی می رود و این برای تاکسیران دغدغه است و مشکلات اقتصادی ایجاد می کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی همدان، با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل این است که هزینه خرید دستگاه حداقل ۳ ملیون تومان می شود اظهار کرد: تاکسیران این مبلغ را ندارد و سازمان تاکسیرانی پول ندارد تا هزینه کند.

پوربخش پوری، با بیان اینکه در شهرها و کلانشهرهایی دیگر مثل تهران، اصفهان و مشهد شاهد بودیم دستگاه خریداری و حتی استفاده از آن اجباری شد افزود: این کارها بازخورد خوبی نداشت و با این که تا مدتی اجرایی شد اما به نتیجه مطلوب نرسید.

وی، با اشاره بر اینکه راه حل دیگر این است که به تاکسیران وام بدهند تا دستگاه را خریداری کند ادامه داد: در این صورت نیز تاکسیران درگیر پرداخت ماهانه می شد و مشکلات خاص خود را داشت و همین باعث عدم استقبال راننده ها می شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی همدان، از رایزنی با بانک ها مخصوصا بانک شهر خبر داد و گفت: از بانک خواستیم دستگاه را بخرند و رایگان در اختیار تاکسی ها قرار دهند و با توجه به اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ تاکسی فعال در همدان داریم مبلغ حدود ۵ میلیارد تومان نیاز است.

پوربخش پوری، با بیان اینکه مدل مالی بسیار مهم است خاطر نشان کرد: ما قصد داریم به یک مدل مالی برسیم که کمترین میزان از مبلغ تاکسیران برداشت شود.

وی، با اشاره بر اینکه هر استانی این طرح را اجرا کند اولین استانی خواهد بود در این مسیر گام برداشته است افزود: تنها مشکلی که در حال حاضر داریم مدل مالی است و اگر در این حوزه به توافق برسیم مراحل فنی سریع پیش میرود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی همدان، با تاکید براینکه به دنبال استفاده از کارت شتابی و آنلاین نیستند گفت: انلاین بودن کارت ها در مواقعی که اینترنت قطع شود به مشکل می خورد و ما می خواهیم مثل سیستم اتوبوسرانی از کارت های بلیت به صورت افلاین استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=23970
  • دیدگاه‌ها برای الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی نیازمند مدل مالی صحیح است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.