• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

افزایش ۹۳ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اسدآباد/کمبود فضا در مدارس دولتی به دلیل استقبال خانواده ها

  • کد خبر : 79581
  • 27 مرداد 1399 - 20:36
افزایش ۹۳ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اسدآباد/کمبود فضا در مدارس دولتی به دلیل استقبال خانواده ها

حسین عسگری مهرور از افزایش ۹۳ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اسدآباد نسبت به آمار سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به ویروس کرونا، استقبال والدین از مدارس دولتی برای ثبت‌نام دانش آموزان بیشتر شده و ما را با کمبود فضا مواجه کرده است. رئیس اداره آموزش‌وپرورش اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر […]

حسین عسگری مهرور از افزایش ۹۳ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اسدآباد نسبت به آمار سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به ویروس کرونا، استقبال والدین از مدارس دولتی برای ثبت‌نام دانش آموزان بیشتر شده و ما را با کمبود فضا مواجه کرده است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار نفر در مقطع ابتدای، ۴ هزار و ۳۰۰ در دوره متوسطه اول، هزار و ۸۰۰ در متوسط دوم و ۹۰۰ نفر در مدارس کار و دانش ثبت‌نام کرده بودند، اظهار کرد: امسال ۹۳ درصد افزایش ثبت‌نام را نسبت به آمار سال قبل داریم.

وی با بیان اینکه عده محدودی از دانش آموزان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند که هنوز دلایل آن مشخص نیست، افزود: احتمالاً به دنبال خارج شدن از مدارس غیرانتفاعی و ثبت‌نام در مدرس دولتی هستند.

عسگری‌مهرور افزود: عده‌ای از دانش آموزان پایه دهمی هم هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند که طبق هدایت تحصیلی و نرساندن رشته‌های تحصیلی باید در مدرس کار و دانش ثبت‌نام کنند که والدین اصرار بر ثبت‌نام در دیگر رشته‌ها دارند.

وی با بیان اینکه ۱۹۸ مدرسه دولتی و غیردولتی داریم، گفت: از این تعداد ۱۳۳ مدرسه ابتدایی، ۴۲ مدرسه متوسطه اول، ۱۶ مدرسه متوسطه دوم، ۸ مدرسه کاردانش و فنی و حرفه‌ای است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش اسدآباد با اشاره به مهاجرت معکوس در ۴ روستا، گفت: برای این روستاها که مهاجرت معکوس داشتیم، دو ماه است درخواست کد کردیم که بلاتکلیف است و در صورت ایجاد کد مدارس ابتدایی به ۱۳۷ مورد افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در مقطع کار و دانش و فنی و حرفه‌ای مدرسه غیردولتی نداریم، افزود: در مقطع ابتدایی ۱۸مدرسه غیردولتی، متوسط اول ۷ مدرسه و متوسطه دوم ۶ مدرسه داریم که کمک کار آموزش‌وپرورش هستند.

عسگری‌مهرور با اشاره به عدم استقبال از مدارس غیردولتی در سال جاری، اذعان داشت: با توجه به ویروس کرونا، استقبال والدین از مدارس دولتی برای ثبت‌نام فرزندانشان بیشتر شده و بسیاری از آنان با تحویل پرونده در مدارس دولتی ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه کمبود فضا در مدارس دولتی داریم، گفت: ظرفیت کلاس‌های ما در مدارس ابتدایی شهری به تعداد ۴۰ نفر هم رسیده و با این قرار گیری در شرایط کرونایی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فضای دیگری برای افراد بیشتر نداریم که این، ازجمله مشکلات در مورد ثبت‌نام های ماست.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش اسدآباد گفت: سعی می‌کنیم دانش‌آموزانی که دارای بنیه بدنی ضعیفی هستند را در به‌صورت غیرحضوری آموزش دهیم که مشکلی برای دیگران پیش نیاید.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=79581
  • دیدگاه‌ها برای افزایش ۹۳ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اسدآباد/کمبود فضا در مدارس دولتی به دلیل استقبال خانواده ها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.