• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0

افزایش ۹۰ درصدی کشت گوجه فرنگی در اسدآباد

  • کد خبر : 16967
  • 04 شهریور 1398 - 16:05
افزایش ۹۰ درصدی کشت گوجه فرنگی در اسدآباد

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: سال گذشته ۸۰۰ هکتار کشت محصول گوجه فرنگی را داشتیم که امسال براساس اعتمادسازی که کارخانه داشته به هزار و ۳۰۰ هکتار رسیده است که ۹۰ درصد افزایش کشت را داشتیم. به گزارش عصر همدان؛ مجید درویشی در حاشیه بازدید و بررسی مشکل کارخانه رب گوجه فرنگی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: […]

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: سال گذشته ۸۰۰ هکتار کشت محصول گوجه فرنگی را داشتیم که امسال براساس اعتمادسازی که کارخانه داشته به هزار و ۳۰۰ هکتار رسیده است که ۹۰ درصد افزایش کشت را داشتیم.

به گزارش عصر همدان؛ مجید درویشی در حاشیه بازدید و بررسی مشکل کارخانه رب گوجه فرنگی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: مشکل کارخانه رب اسدآباد با ایجاد تفاهمنامه ای بین شرکت تعاونی، کارخانه و کشاورز حل شدنی است.

وی گفت: مدیریت کارخانه رب با اخذ معرفی از کشاورزان از سوی جهاد کشاورزی، گوجه فرنگی را از خود کشاورز تحویل می‌گیرد و براساس تفاهمنامه سه جانبه بین شرکت تعاونی، کارخانه و کشاورز مابه تفاوت قیمت خرید توسط کارخانه و قیمت مصوب دولت از طریق تعاونی روستایی پیگیری و به کشاورزان پرداخت شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: قیمت امروز گوجه فرنگی که کارخانه به کشاورزان می‌دهد، ۷۳۰ تومان است که درب کارخانه تحویل کشاورز می‌شود و مابه تفاوت آن نسبت به قیمت مصوب دولت را هم کشاورز از دولت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۸۰۰ هکتار کشت محصول گوجه فرنگی را داشتیم که امسال براساس اعتمادسازی که کارخانه داشته به هزار و ۳۰۰ هکتار رسیده است که ۹۰ درصد افزایش کشت را داشتیم.

درویشی اذعان داشت: باتوجه به سطح زیر کشت گوجه فرنگی امسال پیش بینی می‌شود که ۷۰ هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود

وی گفت: این کارخانه بسته بندی محصولاتی دیگری را نیز در دستور کار خود قرار دهد که با انجام این کار ۹ ماهه دیگر سال هم افرادی که در این کارخانه مشغول کار شدند، بیکار نمانند.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه کارخانه رب گوجه فرنگی اسدآباد ظرفیت اسمی آن روزانه هزار و ۳۰۰ تن است، گفت: باتوجه به میزان تولید گوجه فرنگی تولید پاسخگوی این کارخانه نیست، بخشی محصولات را هم از استانهای همجوار تأمین می‌شود.

وی تأکید کرد: ان شالله کشاورزان در سال آینده کشت محصول گوجه فرنگی خود را افزایش دهند که دیگر نیاز نباشد از شهرهای دیگر گوجه این کارخانه را تأمین کنیم.

درویشی گفت: نکته قابل اهمیت و قابل توجه این است که کشاورزان می‌توانند محصولات خود را مستقیم درب کارخانه تحویل دهند و دست واسطه ها را قطع کنند و البته قیمت تعیین شده توسط کارخانه در همان روز پرداخت می‌شود.

مدیر این کارخانه نیز گفت: درصورتی که مسئولان حمایت کنند، موضوع بسته بندی رب را خواهیم داشت و البته در بسته بندی دیگر محصولات نیز فعالیت کنیم.

وی گفت: با اجرای فاز دوم این کرخانه قطعا افراد در ماههایی که تولید رب را نداریم، میتوانیم در بسته بندی محصولات دیگر از انان استفاده کرده و اشتغال پایدار ایجاد کنیم.
انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=16967
  • دیدگاه‌ها برای افزایش ۹۰ درصدی کشت گوجه فرنگی در اسدآباد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.