• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
در 45 سال گذشته رخ داد؛

افزایش ۴ برابری تولید محصولات کشاورزی در اسدآباد

  • کد خبر : 209305
  • 23 دی 1402 - 7:49
افزایش ۴ برابری تولید محصولات کشاورزی در اسدآباد
رئیس اداره جهاد کشاروزی شهرستان اسدآباد با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی شهرستان در قبل و بعداز انقلاب تاکنون، گفت: در طی ۴۵ سال گذشته ارتقاء امنیت غذایی و تولید محصولات و کالاهای اساسی برای جمعیت روبه رشد کشور را داشته‌ایم.

محمدکرم مرادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به وضعیت کشاورزی شهرستان اسدآباد در قبل و بعداز انقلاب تاکنون، گفت:از سال ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۲ تولیدات این شهرستان از ۱۱۶ هزار تنی به ۵۵۰ هزار تن رسیده‌ و علاوه بر افزایش تولید محصولات، تنوع محصول هم از ۳۰ محصول به ۷۵ محصول داشته‌ایم و در طی ۴۵ سال گذشته ارتقاء امنیت غذایی و تولید محصولات و کالاهای اساسی برای جمعیت روبه رشد کشور و همچنین استقلال و کاهش وابستگی به واردات با اتکا به تولیدات داخلی از طریق استفاده بهینه از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی است.

وی اذعان کرد: به اعتقاد بنده در بخش کشاورزی امنیت غذایی ما مهم‌تر از امنیت دفاعی و نظامی ماست.

رئیس اداره جهاد کشاروزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد با وجود ۱۰۲ هزار نفری دارای ۶۱ هکتار اراضی زراعی و باغی است، افزود: در واقع ۴۳ درصد از مردم این شهرستان در بخش کشاروری مشغول هستند.

وی تصریح کرد: بنا به کاستی‌هایی که در بخش کشاورزی مانند زیرساخت‌های سنتی، محرومیت، عدم توسعه مناطق روستایی و بروز خشکسالی متناوب و کاهش فزاینده آب در چند دهه گذشته در قبل از انقلاب مواجه بودیم، از سال ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۲ تولیدات شهرستان اسدآباد از ۱۱۶ هزار تنی به ۵۵۰ هزار تن رسیده‌ایم.

مرادی یادآور شد: البته در طول سال‌های بعداز انقلاب علاوه بر افزایش تولید محصولات، تنوع محصول هم از ۳۰ محصول به ۷۵ محصول داشته‌ایم.

وی به اقدامات جهاد کشاورزی در شهرستان اسدآباد در مقایسه امروز با سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات شاخص که در دولت سیزدهم انجام شد، رفع تداخلات اراضی است که در شهرستان اسدآباد از ۱۱۷ پلاک تعداد ۱۱۰ پلاک آن نهایی شده و ۷ پلاک دیگر هم تا پایان ماه نهایی خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاروزی شهرستان اسدآباد افزود: با رفع تداخلات اراضی کشاورزی شهرستان، کشاورزان می‌توانند سند اراضی خود را تحویل بگیرند که نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ برگ سند برای کشاورزان صادر شده است.

وی در خصوص تولید محصول گندم در شهرستان اسدآباد در مقایسه اوایل انقلاب با امروز، گفت: در اوایل انقلاب نزدیک به ۲۲ هزار تن محصول گندم از اراضی کشاورزی شهرستان تولید می‌شد که در سال‌جاری علاوه بر افزایش کیفیت تولید، به ۸۵ هزار تن رسیده است.

مرادی به بخش ذخیره گندم و وجود سیلوها هم اشاره‌ای کرد و افزود: اوایل انقلاب انبارهای ذخیره گندم به صورت سیلوهای سنتی بوده و به میزان ۵ هزار تن ظرفیت داشته این درحالی است که امروز این میزان به ۱۱۰ هزار تن ظرفیت تولیدی شهرستان رسیده است.

وی با بیان اینکه بعداز پیروزی انقلاب کارخانه آرد اسدآباد راه‌اندازی شده است، افزود: این کارخانه علاوه بر تأمین آرد شهرستان و بخشی از آرد دیگر شهرستان‌ها هم تولید می‌کند و از کیفیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209305
  • دیدگاه‌ها برای افزایش ۴ برابری تولید محصولات کشاورزی در اسدآباد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.