• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

افزایش هزینه های جانبی کشاورزان علت بالا رفتن قیمت میوه جات

  • کد خبر : 91443
  • 17 آبان 1399 - 13:10
افزایش هزینه های جانبی کشاورزان علت بالا رفتن قیمت میوه جات

رضا البرزی با بیان اینکه بالا رفتن هزینه های جانبی کشاورزان علت اصلی بالا رفتن قیمت میوه و تره بار در بازار است گفت: عواملی همچون هزینه های تهیه سبدمیوه، کارگر و حمل و نقل روی قیمت میوه اثر داشته است. رضا البرزی، رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان در گفتگو با خبرنگار عصر […]

رضا البرزی با بیان اینکه بالا رفتن هزینه های جانبی کشاورزان علت اصلی بالا رفتن قیمت میوه و تره بار در بازار است گفت: عواملی همچون هزینه های تهیه سبدمیوه، کارگر و حمل و نقل روی قیمت میوه اثر داشته است.

رضا البرزی، رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، در خصوص بالا رفتن قیمت میوه در بازار گفت: امسال هزینه های جانبی کشاورزان و باغداران بالا بوده و این امر دلیل اصلی گرانی ها است.

وی با بیان اینکه وضعیت تورمی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم روی قیمت میوه اثر گذاشته است. تاکید کرد: عواملی همچون هزینه های تهیه سبدمیوه، کارگر و حمل و نقل روی قیمت میوه اثر داشته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه میوه فروشان درصد سود را رعایت می کنند گفت: میوه فروشان گران نمی دهند و سود از ۱۵ تا ۳۵ درصد است که رعایت می کنند.

وی عنوان کرد: قیمت میوه را میدان بار تایید و مشخص می کند و میوه فروش های ما باید از آنجا فاکتورهای معتبر تهیه کنند و در هنگام مراجعه بازرس فاکتور را ارائه می دهند که آن درصد سود باید رعایت شده باشد.

البرزی با اشاره به بالارفتن قیمت صیفی جات به صورت مقطعی گفت: در خصوص بعضی میوه ها همچون سال های قبل بخاطر تغییر فصل مشکلاتی را داشتیم که ظرف هفته های آتی با ورود محصولات گلخانه ای مشکل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف مدام در حال بازرسی از بازار هستند گفت: میوه اصلاً قیمت ثابت ندارد و براساس میزان عرضه و تقاضا است و کشاورز هم چون میوه فسادپذیر است نمی تواند آن را نگه دارد و به بازار ارائه نکند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=91443
  • دیدگاه‌ها برای افزایش هزینه های جانبی کشاورزان علت بالا رفتن قیمت میوه جات بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.