• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

افزایش تعاملات مدیریت شهری همدان و لالجین

  • کد خبر : 14321
  • 19 مرداد 1398 - 10:59
افزایش تعاملات مدیریت شهری همدان و لالجین

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن امیدواری نسبت به برقراری تبادلات همکاری بین شهرهای جهانی لالجین و بم؛ تأکید کرد: افزایش تعاملات مدیریت‌شهری همدان و لالجین هم به عنوان برای توسعه شهری امری ضروری محسوب می‌شود. به گزارش عصر همدان،کامران گردان در نشست صمیمی روسا و اعضای شوراهای شهرهای بم و همدان و شهردار بم […]

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن امیدواری نسبت به برقراری تبادلات همکاری بین شهرهای جهانی لالجین و بم؛ تأکید کرد: افزایش تعاملات مدیریت‌شهری همدان و لالجین هم به عنوان برای توسعه شهری امری ضروری محسوب می‌شود.

به گزارش عصر همدان،کامران گردان در نشست صمیمی روسا و اعضای شوراهای شهرهای بم و همدان و شهردار بم پس از بازدید از بزرگتربن غار آبی جهان (غار علیصدر) با اعضای شورای شهر و شهردار لالجین، گفت: با توجه به اینکه جرقه‎های تعامل و همکاری هر دو شهر را شاهد هستیم؛ امید است بندهای خواهرخواندگی شهرهای بم و همدان در راستای توسعه هر چه بیشتر هر دو به ثمر برسد.

وی معتقد است: بهره‌مندی از ظرفیت‌های هر شهر فرصت مغتنمی است که هوش و ذکاوت شهردار لالجین در این زمینه ستودنی است.

 دعوت رسمی از مدیران شهری لاجین برای حضور در بم

رئیس شورای شهر بم هم معتقد است: وجه اشتراک فرهنکی دو شهر همدان و بم بسیار است؛ از این رو امیدواریم تعاملات و مراودات این دو شهر بیشتر شود.

منصور عزیزآبادی با تأکید بر اینکه بازتاب خبری حضور اعضای شورای شهر و شهردار همدان در باغ‍شهر جهانی بم بسیار مثبت بود، گفت: خواهرخواندگی این شهر با شهرهای قدمت‌دار و با اعتبار کشور مدنظر ما قرار دارد؛ زیرا تجربه ثابت کرده تعامل با کشورهای خارجی تاثیر چندانی نداشته و به دلیل تحریم‌ها کاری پیش نمیرود.

وی اظهار کرد: هدف در امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی، سیاه کردن کاغذ نیست؛ بلکه مثمرثمر بودن این تبادلات ضرورت دارد.

عزیزآبادی با بیان اینکه مهمان نوازی اعضای شورای شهر همدان بی نظیر بود؛ افزود: با توجه به اینکه شهرها به سمت رونق گردشگری گام برداشته اند؛ در این راستا مدیریت شهری بم نیازمند همراهی مدیریت شهری همدان و سایر شهرهای دارای قدمت و با اعتبار است.

رئیس شورای شهر بم همچنین ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های جدی که از سوی شورای شهر همدان شاهد هستیم؛ یکی از آثار فاخر همدان به مرحله ثبت جهانی برسد.

عزیزآبادی در پایان به صورت رسمی اعلام کرد که پذیرای حضور تیم مدیریت شهری لالجین هم برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در حوزه تبلغات شهری و… هستیم.

تأکید بر انعقاد تفاهم‌نامه‌های اجرایی

شهردار بم در ادامه گفت: در همدان به نتایج ارزشمندی دست یافتیم؛ از این رو انتظار می‌رود تمامی اقدامات خواهرخواندگی شهرهای بم و همدان به عنوان شهرهای موفق و نمونه به منظور انتقال تجربیات در اختیار سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌ها قرار گیرد تا سایر شهرها هم از این مهم بهره‎مند شوند.

علی‌رضا پشتیان اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری کشور برای بخش نوپای گردشگری بهره گرفت که در این بین، نیازمند انعقاد تفاهم‌نامه‌های اجرایی ضرورت دارد تا نتایج آن همراه با برنامه ریزی مدون به بار بنشیند.

وی اعلام کرد: به طور قطع تمامی امکانات مورد نیاز برای المان‌های سفره‌های هفت‌سین سال آینده شهر بم را با دریافت نظر موافق شورای شهر را با برند شهر جهانی لالجین خریداری خواهیم کرد تا باغ‌شهر جهانی بم را به منظور آماده‌سازی شهر برای استقبال از نوروز آذین‌بندی کنیم.

 جای خالی هنر و هنرمندان در تفاهم‌نامه خواهرخواندگی

یکی از اعضای شورای شهر بم؛ وجه اشتراک شهر بم و لاجین را هنر و آغشته بودن آن با خاک و خشت دانست و گفت: ما میراث‌دار نیاکان خود هستیم و خواهرخواندگی بین شهرها ما را به گذشته بازمی‌گرداند و اینکه باید آگاه باشیم به آیندگان چه سرزمینی را تحویل می‌دهیم.

سمانه سام‌نژاد با تأکید بر اینکه جای هنر و هنرمندان در تفاهم نامه های خواهرخواندگی خالی است، گفت: انتظار می‌رود با برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی هنری در راستای تحقیقات بیشتر؛ هنر را نادیده نگیریم.

 پیشنهاد خواهرخواندگی دو شهر جهانی بم و لالجین

حمید محبی‌مجید، شهردار لالجین هم در پایان ضمن اعلام تمایل برای خواهرخواندگی دو شهر جهانی بم و لالجین، پیشنهاد داد: تعامل و مبادله فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دو شهر جهانی بم و لالجین هم در قالب تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های هر دو شهر، مدنظر قرار گیرد تا شرایط مناسب‌تری برای توسعه و آبادانی شهرها فراهم شود.

گفتنی است؛ در پایان از کارگاه‌ها و نمایشگاه های سفال در سطح شهر لالجین بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=14321
  • دیدگاه‌ها برای افزایش تعاملات مدیریت شهری همدان و لالجین بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.