• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

افتتاح ۴۷ پروژه در هفته جهاد کشاورزی/ پیش بینی برداشت ۷۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان همدان

  • کد خبر : 71107
  • 25 خرداد 1399 - 14:46
افتتاح ۴۷ پروژه در هفته جهاد کشاورزی/ پیش بینی برداشت ۷۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان همدان

منصور رضوانی جلال با بیان اینکه امسال ۲۷ پروژه را در هفته جهاد کشاورزی افتتاح خواهیم کرد گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح و برای حدود ۶۸۹ نفر اشتغال ایجاد می شود. به گزارش عصر همدان؛ منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ظهر امروز در نشست […]

منصور رضوانی جلال با بیان اینکه امسال ۲۷ پروژه را در هفته جهاد کشاورزی افتتاح خواهیم کرد گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح و برای حدود ۶۸۹ نفر اشتغال ایجاد می شود.

به گزارش عصر همدان؛ منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته جهادکشاورزی به نقش مهم این سازمان در خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: همواره نقش بخش کشاورزی در ارتقای رتبه تجاری کشور مثبت بوده است و هر کسی یک قدم موثر در این حوزه برادرد جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه امسال در هفته جهاد کشاورزی ۴۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح می شود گفت: این پروژه ها شامل ۲۱ پروژه در بحث آب و خاک، ۷ پروژه در بحث تولیدات دامی، ۵ پروژه در بحث شیلات، ۶ پروژه در بحث تولیدات گیاهی، ۳ پروژه در بحث منابع طبیعی و ۵ پروژه در بحث صنایع کشاورزی است که پیش بینی می شود برای  حدود ۶۸۹ نفر اشتغال ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  با بیان اینکه این سازمان سه برنامه را پیگیری می کند افزود: این برنامه ها شامل برنامه های اقتصاد مقاومتی، سند سه ساله که از بدو ورود استاندارد جدید طراحی شده و همچننین برنامه هایی در جهت ارتقای جهش تولید هست که این سه با هم پوشانی دارند ولی هر کدام برجستگی خودش را دارد.

رضوانی جلال با بیان اینکه به دلیل پایین بودن آمار بیکاری در استان همدان اعتبارات توزان در بخش کشاورزی به استان تعلق نگرفته است افزود: با این وجود ما پیگیر هستیم که بتوانیم در بخش کشاورزی  رونق ایجاد کنیم.

عدم استقبال کشاورزان از کشت کلزا

وی در ادامه در خصوص عدم استقبال کشاورزان از کشت کلزا در استان گفت: به دلیل اینکه قیمت کشت کلزا نسبت به کشت رقیب کمتر است کشاورزان علی رغم تمام کلاس های ترویجی که برایشان گذاشتیم نسبت به کشت آن رغبتی نشان نمی دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: به عنوان مثال کشاورزان نهاوندی ترجیح می دهند گشنیز  کیلویی حداقل ۱۳ هزار تومان نسبت به کلزا که کیلویی ۴۶۰۰ تومان از آن ها توسط دولت خریداری می شود کشت کنند.

رضوانی جلال تاکید کرد: این کشت رقیب باعث شده در کشت کلزا نتوانیم به اهدافمان برسیم و جهت رفع این مشکل نامه نگاری هایی به وزارتخانه جهت حمایت از کشت کلزا داشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه در خصوص تعداد سردخانه های موجود در سطح استان همدان گفت: ما در استان سردخانه ۱۷۵ هزار تن ظرفیت سردخانه داریم و ۲۰۰ هزار تن هم در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در خصوص افزایش سردخانه ها باید بگویم یکی از وظایف ما حفظ محصول است و بالطبع فرصت فراوری هم خواهیم داشت.

رضوانی جلال با بیان اینکه یکی از مشکلات استان در بحث تولید سیر، نبود سردخانه است افزود: سردخانه ها هنوز به بهره برادری نرسیده و مجبوریم گاهی اوقات در کرج نگه داری کنیم که برای رفع این مشکل سرمایه گذار باید سریع اقدام کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر گران بودن گوشت مرغ و گوسفندی گفت: به نظر بنده قیمت مرغ خیلی ارزان تر از قیمت اصلی به دست مصرف کننده می رسد و تولید کننده ما ضرر می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: در خصوص قیمت گوشت گوسفندی و گوساله هم این چنین است حال در بازار گران عرضه می شود نظارتش بر عهده ما نیست و وظیفه ما فقط تولید است.

برندسازی سیر در مراحله نهایی است

وی در ادامه در خصوص برندسازی محصولات کشاورزی در استان گفت: برندسازی را در کشمش انجام دادیم در گردو هم نهایی شده، در سیر هم یک قسمت نهایی شده ولی هنوز معرفی نشده و در مراحل آخر است.

 تحقق جهش تولید از اهداف اصلی سازمان جهاد کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با بیان در راستای تحقق شعار سال جلسات مختلفی را با استاندارد همدان در حوزه های مختلف داشته ایم افزود: این موارد شامل افزایش گلخانه ها و همچنین پیگیری و حمایت از کشت کلزا می باشد.

وی ادامه داد: در خصوص گلخانه ها هم در سال های گذشته هرسال ۱۰ هزار هکتار افزایش داشتیم که امسال پیش بینی می شود به ۷۰ هزار هکتار افزایش یابد.

رضوانی جلال تاکید کرد: در راستای تحقق جهش تولید به دنبال ایجاد سه واحد تولیدی بزرگ دامداری در سطح استان هستیم که پیش بینی می شود  که ۳۶ هزار راس از لحاظ گوشتی و شیری در این دامداری ها داشته باشیم.

وی در ادامه در خصوص میزان برداشت گندم از مزارع همدان گفت: بیشتر تولیدات گندم استان در اراضی دیمی در دو شهرستان کبودراهنگ و رزن است و پیش بینی می شود امسال بالای ۷۵۰ هزار تن برداشت داشته باشیم.

ثبت نام کشاورزان آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان در خصوص حمایت از کشاورزان آسیب دیده در بحث کرونا گفت: آنان می توانند با مراجعه به سامانه کارا میزان خسارت خود را اعلام کنند تا بعد از راستی آزمایی حمایت شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=71107
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح ۴۷ پروژه در هفته جهاد کشاورزی/ پیش بینی برداشت ۷۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.