• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

اسم فامیل بازی کردن ممنوع/به اولویت های امروز زندگی مردم بپردازید نه سیاسی کاری

  • کد خبر : 89492
  • 03 آبان 1399 - 7:56
اسم فامیل بازی کردن ممنوع/به اولویت های امروز زندگی مردم بپردازید نه سیاسی کاری

  تجلیل از صاحبان رای و فضل، در هر جامعه‌ای با قدردانی آثار و احوال بزرگان و نام‌گذاری مراکز و خیابان‌های شهرها همراه است و در همدان جای خالی مشاهیری چون مرضیه حدیدچی دباغ، جواد محقق شاعر و نویسنده، سید مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست و مصطفی رحماندوست شاعر مشهور در سطح شهر همدان هر روز […]

 

تجلیل از صاحبان رای و فضل، در هر جامعه‌ای با قدردانی آثار و احوال بزرگان و نام‌گذاری مراکز و خیابان‌های شهرها همراه است و در همدان جای خالی مشاهیری چون مرضیه حدیدچی دباغ، جواد محقق شاعر و نویسنده، سید مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست و مصطفی رحماندوست شاعر مشهور در سطح شهر همدان هر روز بیش از پیش نمایان تر است.

به گزارش عصر همدان، برخی از اعضای شورای شهر همدان در روزهای اخیر، هر چه به انتخابات نزدیک تر می شویم گویا از هیچ اقدامی برای بازی های سیاسی و طیف گرایی فروگذار نمی کنند و به نحوی در حوزه های کاملاً حاشیه ای ورود کرده و در کارهای اساسی مانده اند.

انتشار اسنادی که نشان از بی ثباتی نظر برخی از اعضای این شورا در دستاوردهای اجتماعی و آسیب های فرهنگی دارد تا جابجایی های مدام اعضا در عناوین و سمت های مختلف که بیشتر شبیه طنزی اجتماعی است.

اما در این میان مریم روانبخش که ریاست کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای شهر را برعهده دارد، در گفتگو با خبرنگاران گفته که: همزمان با اربعین حسینی، روح بلند شجره موسیقی ایران بالاخره پس از ماه‌ها تحمل لحظات تلخ بیماری، به ملکوت آسمان‌ها پیوست و دل دوستدارانش را در ماتم فرو برد.

روانبخش اظهار داشته است: در راستای نکوداشت نام مرحوم محمدرضا شجریان، استاد فقید آواز ایرانی و بر اساس درخواست دوستداران فرهنگ و هنر شهر همدان، پیشنهاد تغییر نام خیابان فرهنگ به نام وی به‌منظور طرح و تصویب به هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر همدان ارائه خواهد شد.

به گزارش عصر همدان، جای سوال است، در شهری که باید خیابان هایی به نام مشاهری چون مرضیه حدیدچی دباغ، جواد محقق شاعر و نویسنده، سید مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست مطرح و و مصطفی رحماندوست شاعر مشهور همدانی و غیره در سطح شهر باشد چرا باید یکی از بزرگترین، قدیمی ترین و فرهنگی ترین خیابان های آن به نام استاد شجریان نامگذاری شود؟

آیا رواست که نام خیابان قدیمی که به عنوان نماد فرهنگ همدان و فرهنگیان یا اساتید شاغل در آموزش و پرورش و دانشگاه ها بنام «فرهنگ» نام گذاری شده است با طرح این پیشنهاد سیاسی و چالش برانگیز، اصالت خود را از دست بدهد و بنام یکی از هنرمندان این مرز و بوم نام گذاری شود؟

درست است که مرحوم شجریان از اساتید مورد احترام موسیقی در سطح ملی و بین المللی بودند، اما بنا نیست هر گاه عرصه ی هنر در ایران، فرد اثر گذاری را از دست می دهد، برخی مسئولین نام خیابان ها، کوچه ها و محلات شهرها را بنام آن ها تغییر دهند و از آوازه ی آن ها و احساسات مردم برای پیشبرد مقاصد سیاسی خود استفاده کنند.

بهتر است کسانی که چنین مسائلی را در شورای شهر همدان مطرح می کنند، نیم نگاهی به کارنامه ی اسفبار شورای شهر کنونی تهران بیاندازند که تنها دستاورد مهمی که طی دوره ی تسلط خود بر مدیریت شهری تهران داشته، تغییر دادن نام خیابان ها و کوچه ها بوده است. و از این ماجرا درس بگیرند و در این ماه های پایانی کار به مسائل مهمتر و اولویت دار برای مردم در شورای شهر بپردازند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=89492
  • دیدگاه‌ها برای اسم فامیل بازی کردن ممنوع/به اولویت های امروز زندگی مردم بپردازید نه سیاسی کاری بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.