• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

از کمک‌ مؤمنانه هیأتی تا قلم و قدم جهادگونه رسانه‌ای

  • کد خبر : 59547
  • 23 فروردین 1399 - 11:34
از کمک‌ مؤمنانه هیأتی تا قلم و قدم جهادگونه رسانه‌ای

شهرستان اسدآباد با اقدامات جهادگونه هیأتی و رسانه‌ای در کاهش امار مبتلایان به کرونا اثربخش بوده است. به گزارش عصر همدان، بیش از یک ماه است که از آمدن میهمان ناخوانده در جهان، کشور، استان و شهرمان می‌گذرد؟ این سؤال در ذهنم تداعی شد و گویا چیزی به یاد ندارم! اما واقعا چرا تاریخِ موضوعی […]

شهرستان اسدآباد با اقدامات جهادگونه هیأتی و رسانه‌ای در کاهش امار مبتلایان به کرونا اثربخش بوده است.

به گزارش عصر همدان، بیش از یک ماه است که از آمدن میهمان ناخوانده در جهان، کشور، استان و شهرمان می‌گذرد؟ این سؤال در ذهنم تداعی شد و گویا چیزی به یاد ندارم! اما واقعا چرا تاریخِ موضوعی به این مهمی و ویروسی چنین خطرناک و ویرانگری را از یاد برده ام؟

باید فکر کنم، باید به مغز پر مشغله و آشفته ام که این ویروس منحوس حسابی او را بهم ریخته فشار بیاورم تا بیاد بیاورد گذشته را و بدانم که چرا تاریخ ورود ویروس کرونا را فراموش کرده ام!

خب این روزها را که مرور می‌کنم راه اندازی کارگاه تولید ماسک، توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان، ضدعفونی شهر و روستا با سمپاش‌های شخصی، در خانه ماندن عده زیادی از مردم برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و کارهایی از این قبیل را به یاد می آورم و ذهنم به کل درگیر کارهای خودجوش مردمی و حمایت های سازمانی و .. است.

با ساعت‌ها اندیشه در ذهنیت خود به این نتیجه رسیدم که شاید نه، نه یقیناً تعصب مردم، همدلی، همکاری و در صحنه بودنشان تمام فکر و ذهن من را به خود جلب کرده است؛ به طوری که تمرکز من خبرنگار و امثال من بر روی عملیات‌های خودجوش مردم در مبارزه با ویروس کرونا توقف کرده تا جایی که تاریخ ورود این ویروس را از یاد برده‌ام.

به راستی این نوع جامعه که همگی پشت در پشت هم به دنبال شکست اهریمنی چون ویروس کرونا هستند، مصداقی از محبت خارها گل می‌شود، است و بس.

به طور مثال در شهرستان کوچکی چون اسدآباد عملیاتی عظیم توسط نیروهای همیشه آماده سپاه برای ضدعفونی و گندزدایی کل شهر و روستاهای شهرستان صورت گرفت که جای بسی تقدیر است.

و یا آنجا که بانوی هیأتی در اسدآباد با عمل علی‌وارانه خود در اهدا کمک های مؤمنانه یکی از خیرین این شهرستان به نیازمندان آن هم در شبانه، در الگوگیری از حضرت علی (ع) را می توان اشاره کرد.

بی شک در این روزها که همه از ترس واگیری ویروس منحوس در خانه ماندند و بی توجه از کارهای خیرخواهانه گذشتند، هیئتی که تا دیروزها در مناسبتهای مختلف برنامه داشت، امروز با ورود ویروس کرونا تعطیل نشد که هیچ، بلکه عرصه خدمت و فعالیتش تغییر کرد.

هیأت رزمندگان اسلام واحد خواهران به سرپرستی خانم سحری، جان بر کف پایه کار است و با تولید ماسک رایگان و کم قیمت و همچنین توزیع بسته های غذایی به قول خود دین به شهدا ادا می‌کند.

و اما از دیگر فعالیت‌های که این روزها مشهود است و نشان داده که همدلی بیشتر از کرونا، در این شهرستان نمود داشته، فعالیت جوانی است که فضای مجازی را از تهدید به فرصت تبدیل کرده و با ایجاد گروهی کمکهای مردم را به عنوان مهر و مهربانی در قلکی جمع کرد و با خرید بسته‌های غذایی به درب منازل ‌برد.

ضدعفونی تاکسی‌های شهر و اجرای سیستم ضدعفونی برای ورودی های شهر از سوی شهراری و عملیات گندزدایی ۳۰ نقطه شهری و روستایی با تجهیزات پیشرفته سپاه از اقداماتی بود که در طول این مدت انجام شد.

و اما از دیگر اقداماتی که نباید از آن غافل شد‌ و به همت خبرنگاران رخ داد، تشویق مردم به جدی گرفتن کرونا به صورت تصویری و خبری بود که جز اقدامات اثربخش دانست که نتیجه آن را در خانه ماندن مردم و کاهش آمار مبتلایان به کرونا برشمرد.

همراهی مردم در عدم برگزاری مراسمات ختم امواتشان، کاهش دید وبازدیدها و عدم مسافرتهای نوروزی را از دیگر اقدامات برای کاهش آمار ابتلا به کرونا باید دانست.

این ها گوشه چشمی از فعالیت های جهادگونه برای حمایت از مردم در راستای مبارزه با ویروس کرونا است؛ پس چشمهایمان را بشوییم و ببینیم مردم چگونه بی مهابا در صحنه ها هستند و برای پاکسازی ذهن مریض عده ای که این جهادها را عنوان دیگری می‌دهند دعا کنیم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=59547
  • دیدگاه‌ها برای از کمک‌ مؤمنانه هیأتی تا قلم و قدم جهادگونه رسانه‌ای بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.