• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3
حجاب در بهار؛

از چادر تا مانتو و ناهنجاری‌هایی که آرام آرام ریشه می‌دوانند

  • کد خبر : 214564
  • 28 فروردین 1403 - 11:57
از چادر تا مانتو و ناهنجاری‌هایی که آرام آرام ریشه می‌دوانند
در شهرستان بهار مسئله حجاب و عفاف از گذشته بسیار حائز اهمیت و مورد توجه همه اهالی شهرستان بوده و هست اما در کمتر از دو دهه اخیر در بحث حجاب و عفاف اتفاقاتی همانند بیشتر نقاط کشور رخ داده است که باعث ناهنجاری در جامع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ در شهرستان بهار مسئله حجاب و عفاف از گذشته بسیار حائز اهمیت و مورد توجه همه اهالی شهرستان بوده و هست اما در کمتر از دو دهه اخیر در بحث حجاب و عفاف اتفاقاتی همانند بیشتر نقاط کشور رخ داده است که باعث ناهنجاری در جامع شده است.

عموم شهروندان به مسئله عفاف و حجاب اهمیت خاصی می‌دهند و مطالبه مردم کنترل وضعیت عفاف و حجاب در سطح شهرستان است.

یکی از بانوان شهروند در این زمینه گفت: حدوداً ۱۵ سال پیش حتی یک خانم با لباس و پوشش مانتو در سطح شهر مشاهده نمی‌شد و همه خانم‌ها پایبند به پوشش چادر بودند.

وی در ادامه گفت: با ورود دانشجوها و بانوان دیگر کم‌حجاب از شهرهای دیگر به منظور تحصیل و کار و توریسم در شهر بهار، پوشش‌هایی به غیر از چادر در طی چند سال در شهر رواج یافت، و باید گفت با پوشش مانتو مخالف نیستیم اما این پوشش، آرام آرام در بعضی از موارد به‌سمت بدحجابی و ناهنجاری کشیده شده است.

شهروند دیگری که در حوزه فرهنگ فعالیت دارد گفت: با ورود گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی در چندین سالِ اخیر، بدحجابی و کم حجابی در مواردی در شهر دیده می‌شود که زیبنده شهر و زیبنده شأن و شخصیت بانوان عفیف نمی‌باشد.

یکی از روحانیون فعال در حوزه عفاف و حجاب گفت: وجود ناهنجاری اجتماعیِ بدحجابی در سطح شهر باعث مشکلات اجتماعی می‌شود و به برخی از بیماران و بد نظران اجازه تعرض و جسارت می‌دهد.
وی گفت: این‌چنین مسائلی مانند تعرض و جسارت بسیار نادر است اما دشمن در قالب جنگ نرم با شعارهای زیبا و القای حسِّ آزادیِ فردی، نوجوانان و جوانان را تشویق به کم کردن پوشش خود می‌نماید.

یکی از وکلای شهرستان گفت: بدحجابی و کم حجابی یکی از عوامل اختلاف بین زوجین در پرونده‌های طلاق است که باعث اختلاف در برخی خانواده‌های داری فرزند نیز گشته است.

یکی از بانوان فعال در عرصه اجتماعی گفت: حجاب کاملِ چادر در حقیقت باعث القای حسِّ آزادی و مصونیت واقعی است و این شعار نیست، گرچه استفاده از این پوشش در روزهای گرم تابستان برای بانوان سخت و مشکل است اما این سختی و مشکلات در برابر حس امنیت و آرامش قابل تحمل و پذیرش است.

یکی از شهروندان گفت: این‌که بدحجابی موجب ناهنجاری می‌شود و در برخی از موارد مردم مجبور به تذکر می‌شوند و فرد خاطی با برخورد نابه‌جا به ناهنجاری خود ادامه می‌دهد، موجب ناراحتی است و از نیروی انتظامی درخواست دارم در طرح برخورد با بدحجابی موسوم به طرح نور مانند همیشه با صلابت عمل نماید.

یکی از کسبه شهر گفت: یک‌روز دو دختر نوجوان بدون روسری برای خرید به مغازه بنده مراجعه نمودند که قبل از بنده یکی از شهروندانِ سال‌مند که در مغازه حضور داشت به آنان تذکر داد که پوشش و حجاب را رعایت نمایند، اما با برخورد زشت آن دو نوجوان مواجه شد و بنده نیز از ارائه خدمات به آنان خودداری نمودم، چراکه از پوشش و برخورد زشت این نوجوانان آزرده خاطر شدم.
این شهروند افزود: امیدوارم که برای مقابله با چنین مواردی برنامه خوبی در پیش گرفته شود.

مسئله رعایت حجاب که یک هنجار اجتماعی است مورد مطالبه بسیاری از شهروندان می‌باشد.

این ناهنجاری در همه مکان‌ها و مراسمات با وجود اینکه نسبت به بانوان دارای پوششِ کامل بسیار ناچیز است اما مورد توجه همه است.

شاید بتوان مثالی در این مورد زد؛ به‌عنوان مثال در یک اتاق ۲۰ نفر حضور دارند و یک‌نفر اقدام به استعمال دخانیات می‌نماید و اتاق از دود ناشی از سیگار پر می‌شود، حالا هرکسی که وارد اتاق بشود دود سیگار جلب توجه می‌نماید و آن‌ فرد که تازه وارد شده در نگاه اول بیشتر حاضران را سیگاری قلمداد می‌کند، اما اصل موضوع استعمال دخانیات توسط یک‌نفر است نه بیشتر حاضران در اتاق!

همین بدحجابی برخی از نوجوانان که از سَرِ نا آگاهی است موجب جرأت برخی از پسران برای مزاحمت گشته است.

گرچه باید کم‌کاریِ فرهنگی در سال‌های اخیر برای جلوگیری از ایجاد چنین اتفاقی در جامعه را هم مدنظر قرار داد که نهادها و تشکل‌های فرهنگی در این حوزه علی رغم تذکّرات رهبر انقلاب مبنی بر جنگ فرهنگی و جنگ نرم کم توجه بوده‌اند.

همچنین یکی از مطالبات مردم برخورد با اندک مواردی در قالب بدحجابی در سطح شهر است که باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214564
  • دیدگاه‌ها برای از چادر تا مانتو و ناهنجاری‌هایی که آرام آرام ریشه می‌دوانند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.