• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4
حاشیه نگاری بر افتتاحیه نمایشگاه لباس ایرانی و اسلامی در همدان؛

از انتقاد بانوان نسبت به نحوه افتتاحیه نمایشگاه تا قیمت‌ بالای چادر و عبا

  • کد خبر : 190088
  • 22 تیر 1402 - 11:57
از انتقاد بانوان نسبت به نحوه افتتاحیه نمایشگاه تا قیمت‌ بالای چادر و عبا
برگزاری نمایشگاه لباس اسلامی و ایرانی می‌تواند اثرات خوبی در جامعه داشته باشد اما نحوه برگزاری اینچنین نمایشگاه‌ها هنوز جای کار دارد.
به گزارش عصرهمدان؛ نمایشگاه لباس اسلامی و ایرانی در محل هتل پارسیان همدان افتتاح شد که البته با چندحاشیه همراه بود؛ از چندروز پیش از افتتاحیه نمایشگاه، کاربران در صفحات مجازی نسبت به محل برگزاری این نمایشگاه انتقاداتی داشتند و جویای علت برگزاری این برنامه در هتل بودند.
باتوجه به اینکه افراد زیادی برای بازدید از نمایشگاه به این هتل آمده بودند اما فضای کوچک محوطه، کمبود صندلی و گرمای هوا باعث نارضایتی مردم شده بود؛ راه ندادن مردم به داخل نمایشگاه قبل از افتتاح و بریده شدن روبان توسط مسئولین موجب عصبانیت مردم شد.
مسئولین با تاخیر در این مراسم حضور پیدا کردند و هنگام سخنرانی آن‌ها از گوشه و کنار صدای مردم به گوش می‌رسید که نسبت به این مسئله انتقاد داشتند و می‌گفتند ما یک‌ساعت اینجا در گرما ایستاده‌ایم حالا باید به سخنرانی‌ها گوش دهیم تا بتوانیم از نمایشگاه دیدن کنیم!
با گشت و گذاری که در غرفه‌های کوچک نمایشگاه داشتیم قیمت بالای برخی محصولات به چشم می‌خورد، چادر با قیمت ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و گیره روسری با قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرصه را بر بانوان تنگ می‌کرد.
البته در این میان بودند غرفه‌هایی که روسری را با قیمت متعادل‌تری به فروش گذاشته بودند اما تعداد آن ها به تعداد همه انگشتان یک دست نمی‌رسید!
تصمیم گرفتیم با چندنفر از بانوان در خصوص کیفیت نمایشگاه گفتگو کنیم که در ادامه می‌خوانید.
صدای ما را به گوش بالادستی‌ها برسانید، قیمت چادر گران است
یکی از بانوان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه رعایت حجاب در جامعه فقط با شعاردادن نمی‌شود گفت: اگر قرار است حجاب رعایت شود باید قیمت‌ها پایین بیاید، یک گیره ۱۸۰ هزار تومان است و وقتی نگاه کنیم تعداد افرادی که می‌توانند خرید کنند خیلی کم است.
وی با اشاره به اینکه شغل او معلمی است افزود: من نتوانستم خرید کنم چون همه قیمت‌ها بالا است، صدای ما را به بالادستی‌ها برسانید، این وضعیت خوب نیست، من  یک معلم هستم و بالاخره می‌توانم یک چادر بخرم و استفاده کنم اما چادر با قیمت بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خیلی زیاد است.
این خانم ادامه داد: با این قیمت چادر، مردم نمی‌توانند خرید کنند و همین مبلغ بالای یک میلیون تومان را صرف خرید ۲عدد مانتو می‌کنند.
وی با انتقاد از نحوه برگزاری افتتاحیه نمایشگاه تصریح کرد: از ساعت ۴ ونیم اینجا بودیم تا بالاخره نمایشگاه ساعت ۶ افتتاح شد و ما را به داخل راه دادند، در مراسم افتتاحیه هم اصلاً صدا واضح نبود و متوجه صحبت مسئولان نشدیم.
توان خرید خانواده‌ها برای خرید چادر کم است یکی دیگر از بانوان نیز با بیان اینکه اجناس نسبت به سال قبل کیفیت بالاتری دارند گفت: قیمت‌ها زیاد است و اگر خانواده‌ای دو دختر داشته باشد باید همه حقوق ماهانه خود را برای خرید یک چادر و روسری برای فرزندانش صرف کند.
وی خاطرنشان کرد: فضای کوچک جلوی غرفه‌ها اجازه نمی‌دهد که روند بازدید از محصولات به راحتی و با سرعت انجام شود.
دختران و بانوان با قیمت بالای عبا و چادر جذب حجاب نمی‌شوند
یکی دیگر از بازدیدکنندگان نمایشگاه به اشاره به اینکه قیمت محصولات بیرون از نمایشگاه ارزان‌تر است تصریح کرد: چندمغازه پایین‌تر از همین نمایشگاه حراج لباس گذاشتند که البته با سلیقه امثال ما که محجبه هستیم هم‌خوانی ندارد اما قیمت‌ها کمتر از ۲۰۰ هزارتومان است، طبیعی است که دختران به سمت عبا و مانتوهای بلند که قیمت آن‌ها از ۸۰۰ هزارتومان به بالا است نمی‌روند!
مسئولین دغدغه بانوان را جدی بگیرند، چادر گران است
با اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند اثرات خوبی در جامعه داشته باشد اما نحوه برگزاری اینچنین نمایشگاه‌ها هنوز جای کار دارد و باید به سمت برگزاری حرفه‌ای تر پیش رویم.

مسئولین زیربط باید به دنبال چاره ای برای قیمت بالای چادر و لباس‌هایی که به سبک افراد محجبه نزدیک است باشند چراکه خرید چادر با قیمت‌های امروزی در توان هرکسی نیست و دغدغه بانوان همین موضوع است. اقداماتی همچون پرداخت یارانه چادر به تولیدکنندگان قطعا در کاهش قیمت‌ها تاثیرگذار است.

اینکه در هفته عفاف و حجاب با شعار دادن درخصوص حجاب به دنبال محجبه شدن افراد جامعه باشیم بیشتر به یک رویا شباهت دارد؛ فرض کنیم یک دختر جوان قصد دارد چادری شود، آیا با دیدن قیمت‌ها ترغیب به حفظ آن خواهد بود و یا در همان لحظه اول توانایی پرداخت ۸۰۰ هزارتومان برای خرید ارزانترین چادر در بازار دارد؟
با توجه به قیمت بالای چادر در حال حاضر، فروشگاه‌های حجاب و عفاف مجازی که نماد کسب و کار الکترونیک دارند ، همچون hejab1100.com می‌توانند به افراد محجبه برای خرید ملزومات حجاب با قیمت مناسب‌تر کمک کنند.
انتهای پیام/ سعیدی
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=190088
  • دیدگاه‌ها برای از انتقاد بانوان نسبت به نحوه افتتاحیه نمایشگاه تا قیمت‌ بالای چادر و عبا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.