• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
بهار و زخم کهنه کارگران ساختمانی؛

ازدحام در بلوار، ناامنی در مدرسه

  • کد خبر : 214902
  • 04 اردیبهشت 1403 - 9:02
ازدحام در بلوار، ناامنی در مدرسه
محل استقرار کارگران فصلی و ساختمانی معضل قدیمی در شهر بهار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ محل استقرار کارگران فصلی و ساختمانی معضل قدیمی در شهر بهار تا کنون حل نشده است.

در شهر بهار کارگران فصلی و کارگران ساختمانی در از حوالی چهارراه نهالستان تا مقابل اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان بهار در یک گستره به‌طول حدوداً ۵۰۰ متری در کنار بلوار آیت الله بهاری برای اشتغال حاضر می‌شوند.

هر روز صبح از طلوع آفتاب می‌توانید حضور کارگران را در محل ذکر شده ببینید تا در ساعت ۷ صبح این حضور به اوج خود می‌رسد.

محل ذکر شده یک محل مسکونی است که مورد تردد و عبور و مرور اهالیِ ساکن در آن محل می‌باشد.

وجود یک مدرسه پسرانه نیز در آن محل هم مورد توجه است که دانش آموزان هر روز صبح به‌هنگام مراجعه به محل تحصیل خود با تعداد زیادی از کارگران مواجه می‌شوند.

سال‌ها است که این موضوع باعث آزار و رنجش اهالی شده است و چهره خوبی در آن نقطه از شهر ندارد و مسئولین به آن رسیدگی نکرده‌اند.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: هر روز صبح دخترم از خانه به منظور حضور در محل کارخود از خانه خارج می‌شود و قسمتی از مسیر را تا رسیدن به ایستگاه تاکسی از مقابل تعداد زیادی از کارگران که از شهرها و روستاهای مجاور نیز حضور دارند عبور می‌کند که اصلاً وجهه خوبی ندارد.

شهروند دیگری گفت: با توجه به حضور تعدادی از معتادین و فروشندگان مواد مخدر در میان کارگران، اصلاً فضای خوبی در محل استقرار کارگران برای تردد خانواده‌ها فراهم نشده است.

شهروندی گفت: بارها عوامل فروش مواد مخدر در آن محل توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده اند و همچنان مشاهده می‌شود که معتادان از روستاهای اطراف در آن محل قرار گذاشته و حضور می‌یابند.

شهروندی که فرزندش در مدرسه مذکور مشغول به تحصیل است گفت: هر روز صبح فرزندم به مدرسه می‌رود که مواجهه او با تعدادی از کارگران که معتادین هم در میان آن‌ها حضور دارند یک آسیب اجتماعی است.
طبیعتاً تجمع کارگران که از شهرها و روستاهای اطراف نیز در آن‌جا حضور دارند و معتادین و فروشندگان مواد مخدر در بین این قشر زحمتکش باعث به‌وجود آمدن یک معضل اجتماعی شده است.

از طرفی عبور بانوان و خانواده‌ها در ساعات اولیه صبح برای حضور در محل کار و یا تحصیل فرزندان در میان تعداد زیادی از کارگران زیبنده شهر نیست.

توقف خودرو کارفرمایان به‌منظور پیدا نمودن کارگر و تجمع کارگران در اطراف خودرو، در میان بلوار که خودروهای زیادی تردد می‌نمایند باعث ایجاد تصادف رانندگی احتمالی شده و خطر جانی را هم در پی دارد.

ناگفته نماند محل استقرار فعلی کارگران برای آن‌ها به‌جهت نزدیک بودن، در داخل شهر قرار داشتن و در دسترس بودن بسیار مطلوب است و با جابه‌جایی، قدری مسافت محل کار دور می‌شود.

چند سال پیش محل اداره گاز فعلی شهرستان بهار که فاصله کمی با محل استقرار کارگران دارد، به‌عنوان محل استقرار کارگران درنظر گرفته شد و تابلوی مربوطه هم نصب گردید اما فقط در همین حد بود و کسی به آن عمل نکرد.

این درحالی است که محل مقابل اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان بهار که کامیون‌ها برای گرفتن بار در آن‌جا حضور دارند و کارگران باربری هم مستقر هستند، برای استقرار کارگران فصلی و کارگران ساختمانی محل مناسب‌تری به‌نظر می‌رسد.

محل مذکور چند مزیت دارد؛ به محل فعلی نزدیک است، دارای سرویس بهداشتی بوده و برای کارفرمایان هم به‌سهولت در دسترس است.

باید دید متولیان ساماندهی و استقرار کارگران فصلی و ساختمانی چه تدبیری برای رفع این معضل می‌اندیشند؟؟!!
انتهای خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214902
  • دیدگاه‌ها برای ازدحام در بلوار، ناامنی در مدرسه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.